מרק מקמאנוס (Mark McManus), מנהל מערך פתרונות בחברת GLHC לפתרונות דיור בקנדה, נשא הרצאה בנושא חשיבותה של המדיה החברתית בהכשרת הדור הבא וזאת במסגרת כנס HR שנערך בקנדה בנושא – ניהול משאבי אנוש ושינוי תרבויות.
מקמאנוס: "האינטרנט בכלל והמדיה החברתית בפרט, מהווה מקור מידע בלתי נדלה. על פי מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות, עולה כי עובדים שגולשים ברשת, תוך כדי עבודה, הם עובדים אפקטיביים יותר בשיעור של כ-9%. עובדה זו סותרת ביסודה את התפיסה של מנהלים ותיקים מאסכולת ה-Old-School, שחושבים שגלישה ברשת באה על חשבון העבודה. הלמידה היא עבודה. הפתיחות לנושאים חדשים ולרעיונות חדשניים, מעניינים ומגוונים – זו עבודה. להבין קהלי יעד שונים, דרכי תפיסה וסדרי עדיפויות זו עבודה."
לדברי מקמאנוס, העובדים של ימינו נדרשים לפתרונות יצירתיים, ליוזמה, לחדשנות ואף לגישה רב לאומית. הכלים והפתרונות מצויים ברשת. זה המקור הזמין והזול ביותר למידע, רעיונות ותקשורת.
"מנהלים חוששים שאם תהיה לעובד גישה לרשת הוא בעצם יטפל בענייניו הפרטיים, אבל את זה אפשר גם להגיד על הטלפון או בכלל – על הזמן של העובד בחברה", אומר מקמאנוס ומסביר: "נכון שעובדים לא תמיד נותנים את כל ה-100% לעבודה, אבל אם עובד לא מסוגל לגלוש ברשת בצורה שתשרת את מטרות החברה, אז הוא פשוט לא מתאים לחברה וזה לא קשור לאינטרנט אלא לעובד.
"הרשת החברתית בסך הכול ערוכה לספק לעובד פתרונות קונקרטיים אבל גם רעיונות וגירויים אינטלקטואליים ומקצועיים, הרשת היא מקור בלתי נדלה לכלים לפיתוח אישי, ליצירתיות וחדשנות. כשעובד נכנס לאתר לינקדין ומתחבר לקבוצה בה חברים בעלי המקצוע שלו או אנשים מהענף, יש לו סיכוי לקרוא על מודלים חדשים שחבריו לקבוצה יוזמים, על פרויקטים בהם הם משתתפים, על רעיונות מעניינים או שיטות עבודה מתקדמות. סביר להניח שהוא יושפע, באם אם במודע ובין אם לא, וגם הוא יתחיל לחשוב על אפיקים חדשים בחברה שלו. יצירתיות, יוזמה וחדשנות, הם לא ערכים שמנהל פשוט יכול לדרוש מעובדיו לאמץ, הוא צריך לספק להם מצע, לתת להם כלים. האינטרנט הוא הכלי הזמין ביותר והזול ביותר כמקור מידע והשראה. אם בודקים את היצירתיות והיזמות בחברות צעירות, מול השעות שבהן העובדים גולשים ברשת, ניתן לזהות קשר מגמתי."
"אני מאמין", מסכם מקמאנוס, "שבטווח העשור הקרוב, כאשר המנהלים המסורתיים, אלו שנכנסו לשוק העבודה עוד לפני מהפיכת האינטרנט, יפרשו לגמלאות ואת מקומם יתפסו מנהלים שנולדו לעידן ההייטק, המנהלים יבינו כי המדיה החברתית היא הפלטפורמה הטובה ביותר לשאיבת מידע, רעיונות וגירויים ולא רק שהם יאפשרו ולא יגבילו את העובדים בשעות גלישה – לטעמי הם יעודדו את העובדים להקדיש זמן עבודה לגלישה באינטרנט ובפרט במדיות החברתיות."