מהו עובד יצירתי?

מהו עובד יצירתי?

אנשים יצירתיים יכולים להזניק עסק, מכל תעשייה, קדימה. 10 טיפים לשיפור ותחזוק היצירתיות וכושר ההמצאה

שיתוף
עובדים יצירתיים

עובדים יצירתיים

לא משנה אם אתם חושבים שאתם או האנשים שעובדים אתכם יצירתיים או לא – אף פעם לא מזיק לתדלק את היצירתיות. דניאל בורוס, שנחשב לאחד מחזאי הטכנולוגיה המובילים בעולם, מומחה לחדשנות ומייסד ומנכ"ל חברת הייעוץ Burrus Research, כותב בעמוד הלינקד-אין שלו איך להגביר את היצירתיות.

לפני שיוצאים לדרך, בורוס מאפיין את העובדים היצירתיים: הם אינם מעתיקים מה שאחרים עושים. הם כן עשויים להשתמש ברעיונות יצירתיים של אחרים כקרש קפיצה שיוביל אותו לפיתוח תוכנה, מוצר או שירות חדשים בעצמם. היצירתיים נוטים להרחיק את עצמם מתחרותיות. אם הם מגלים שאדם אחר או חברה אחרת העתיקו מהם, הם יוצרים משהו חדש וטוב יותר. הם יודעים כיצד למנף את היצירתיות ואת כושר ההמצאה שלהם כדי להגיע להצלחה ארוכת טווח.

10 אסטרטגיות שיעלו את רמת היצירתיות שלכם

  1. אנשים יצירתיים באמת פיתחו את היכולת להתבונן ולהשתמש בכל חושיהם. יכולת זו עלולה להתקהות עם הזמן, אז דאגו "להשחיז את הסכין" ולקלוט מה שמסביבכם.
     
  2. חדשנות מבוססת על ידע. לכן עליכם להרחיב ללא הרף את בסיס הידע שלכם. למשל: קראו חומרים מהסוג שאינכם קוראים בדרך כלל.
     
  3. התפיסות שלכם עלולות להגביל את ההסקה שלכם. שימו לב לאופן שבו אתם תופסים דברים. אל תהיו שיפוטיים.
     
  4. תרגלו דמיון מודרך כך שתוכלו "לראות" כיצד רעיון מתעורר לחיים.
     
  5. תנו לרעיונות שלכם להבשיל על ידי כך שתיקחו מהם הפסקה. בורוס מספר שכאשר הוא עובד על פרויקט עסקי גדול, הוא מדי פעם עוצר כדי לנגן בגיטרה או בחליל או כדי לצאת לסיבוב באופנוע שלו. ההפסקה גורמת למוח לעבור למקום אחר ועוזרת לחדשנות וליצירתיות.
     
  6. חוו הרבה עד כמה שאפשר. חשיפה מכניסה רעיונות לתת המודע. חפשו באופן פעיל התנסויות שירחיבו את רשימת ההתנסויות שלכם.
     
  7. התייחסו אל דפוסים כאל חלק מהבעיה. זיהוי דפוסים חדשים הוא שימושי מאוד, אך שימו לב שאינכם הופכים להיות חלק מהם.
     
  8. הגדירו את הבעיה באופן מלא. אחד המשפטים שבורוס נוהג לחלוק עם אחרים הוא: "הבעיה שלכם היא לא הבעיה; ישנה בעיה אחרת. כאשר תגדירו את הבעיה האמיתית, תוכלו לפתור אותה ולהמשיך הלאה." אם הצלחתם להגדיר את הבעיה האמתית, כבר פתרתם אותה מזמן, כי לכל הבעיות יש פתרונות.
     
  9. הביטו אל המקומות שאנשים אחרים אינם מביטים בהם כדי לראות דברים שהאחרים אינם רואים.
     
  10. העלו רעיונות בתחילתו של תהליך ההמצאה… ואז עצרו. פעמים רבות אנו מעלים כמה רעיונות ומתחילים להמציא חידושים, ואז יש לנו רעיונות נוספים ואנחנו לא מצליחים ליישם אפילו רעיון אחד. בשלב מסוים צריך לכבות את החלק בתהליך שמייצר רעיונות ולעבוד ממש על החידוש ועל הוצאתו לפועל במטרה שהפרויקט יקרום עור וגידים.

בורוס אומר שלא משנה מה המומחיות שלכם או לאיזו תעשייה אתם משתייכים. תמיד אפשר להיות יצירתיים יותר ממה שאתם כעת. ניתן ליישם את היצירתיות בכל היבט של העסק כדי להוביל שינוי בשוק, להוביל בתחרות ולהשיג הצלחה ארוכת טווח.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה