עם התחרות ההולכת וגוברת לגיוס כישרונות, חברות וארגונים מגייסים את מיטב מאמציהם לייעול תהליכי הגיוס ולשימוש בשיטות גיוס שונות שמניבות תוצאות.
אחת משיטות הגיוס שנמצאה כמוצלחת במיוחד היא גיוס באמצעות סרטוני וידאו המשותפים ברשתות החברתיות ובעמודי האינטרנט של החברות ומושכים אליהם מועמדים רבים.
על מנת שסרטוני הגיוס אכן ימשכו עניין, חברות משקיעות בהם זמן ומשאבים ניכרים ובמקרים רבים גם הרבה כסף.
להלן שבעה סרטונים משעשעים ומוצלחים במיוחד:
SnazzyRoom.com
כנראה מעולם לא שמעתם על החברה הזו – יש להם רק שלושה חברי צוות והסרטון הזה לא תורם במיוחד לאמינות המקצועית שלהם אך אין זה משנה, כיוון שהוא משעשע וקולע היטב למועמד הדרוש. הסרטון מציג את מאפייני המועמד שהחברה מחפשת ומספק תמונה די מדויקת של מה המועמד הפוטנציאלי יעשה ביום אחד. הוא אף ממקד בצורה נהדרת את הסוג הנכון של המועמדים לתפקיד.
Dropbox
בדרופבוקס עשו שימוש בבובות כדי להציג בצורה הומוריסטית את סביבת העבודה, האנשים, ויתר הסיבות לכך שכיף להגיע לעבוד במקום הזה.
Zappos
את הסיבות לכך שעבודה ב- Zappos היא הבחירה הטובה ביותר, מפרטים עובדי החברה בצורה שיר קצבי וחמוד. אל תפספסו.
HubSpot
סרטון הגיוס של HubSpot עושה עבודה נהדרת להצגת סביבת העבודה המושלמת לעובדים עם שלל ההטבות והפינוקים שהחברה מציעה. השימוש בעובדים קיימים בסרטון מעביר היטב את תחושת האותנטיות והכיף של המקום.
Zendesk
הסרטון גורם לצופים להרגיש שהם יכולים פשוט ללכת למשרדים של Zendesk ולהתחבר מייד עם עובדי החברה. צילום מיקום המשרדים, הנוף, הסביבה והאווירה במשרד, כל אלו מייצרים תחושה נעימה וכייפית.
הסרטון המושקע של טוויטר משמש יותר ככלי למיתוג המעסיק מאשר לגיוס עובדים. אם להיות כנים רב האנשים היום קופצים על ההזדמנות לעבוד בטוויטר, והסרטון ממחיש שאפילו המנהלים לא צריכים לקחת את עצמם יותר מידיי ברצינות כל הזמן.
Starbucks
עבודה בסטארבקס לא יכולה להיות הבחירה הראשונה שלכם אם אתם לא מעוניינים לעבוד כמלצרים. אך בסרטון הזה מומחשות אפשרויות הצמיחה בארגון וההזדמנויות להתקדם בו, כאשר עובדים אמיתיים שהתקדמו מספרים על כך.