חדרי כושר חדשניים, ארוחות מפנקות והטבות ייחודיות אולי יעזרו לכם למשוך אליכם מועמדים חדשים (אולי) אבל אף אחד מהדברים הללו לא ישמש מנעול שינעל את הדלת הראשית לארגון אחרי שאותם טאלנטים נקלטו בתפקיד. אפשר אולי להלהיב מישהו מבחוץ בכל מיני טיולים, מסיבות, עיצוב פנים מרשים וכיו"ב אבל כאשר זה מגיע לעובדים מבפנים, ההטבות הללו לא יצליחו לעצור אותם בשער הארגון.
סקר חדש שערכה חברת Catalyst ובו השתתפו 148 נשים ו-344 גברים (כולם בעלי תואר שני במנהל עסקים MBA מאוניברסיטאות יוקרתיות) מלמד אותנו שהדרך לשמר את אותו ציבור איכותי של עובדים היא תרבות ארגונית הוגנת ועניין במקצוע. מסקנה זו נובעת מתוצאות הסקר לפיהן: 48% מקרב הנשים ו-46% מקרב הגברים יעזבו עבודה באם הם ירגישו שהתרבות הארגונית איננה מתאימה להם משמע היא לא מציעה ערכים כגון: יושר, הוגנות, שקיפות וכן באם הם לא ירגישו עניין וסיפוק בעבודה.
אותם עובדים שנסקרו יסכימו כאמור לוותר על מקום עבודה שמציע תנאים טובים (PERKS) לטובת מקום עבודה שמציע פחות פינוקים /צ'ופרים והטבות נוצצות, בתנאי כאמור שמקום העבודה החדש יציע יותר הוגנות, התחשבות ועניין מקצועי.
תוצאות הסקר הנוכחי, אשר מתיישבות עם סקרים קודמים שבוצעו לאחרונה, מסמנות הזדמנויות חדשות דווקא לחברות קטנות, בינוניות, חדשות וחברות המתקשות לגייס את המשאבים העצומים שיש לגוגל ופייסבוק. נתוני הסקר האחרון מראים שלא צריך תקציבי עתק (לחדרי אוכל מפוארים, טיסות במחלקות יוקרה, משרדים מעוצבים וכיו"ב) על מנת להבטיח שהעובדים הטובים ביותר ירצו לבוא (ולהישאר) אתכם. על פי הסקר, אותם מנהלים בכירים (אותו ציבור איכותי שמחזיק בתואר MBA) מחפש כיום ערכים שאותם יכולה לתת חברה ללא קשר לגודל, לוותק, לתחום או ענף וללא קשר לתקציב. לכן, הפערים בין חברות גדולות ועתירות משאבים לבין חברות הפועלות במשאבים מוגבלים מצטמצם משמעותית במלחמה לשימור האטלנטים.