חברות המציעות לעובדיהן שנפגעו מ"שינויים מבניים" שירותים של שיבוץ מחדש (outplacement), נהנות מסיכויים גדולים יותר לעלייה בתפוקה, ברווחיות, בערך המניות וכן במוראל ובשביעות הרצון של העובדים. כך על פי מחקר גלובאלי של חברת Right Management.
נוסף על כל היתרונות שהוזכרו לעיל, חברות שעוזרות למפוטריהן למצוא מקום עבודה חדש, מדווחות גם על תחלופה נמוכה יותר ועל פחות ימי מחלה בהשוואה לחברות שאינן מציעות סיוע במעבר בקריירה. ממצאים אלה הם חלק מסקר עולמי שכלל יותר מ-1,700 מנהיגי עסקים ומקצועני משאבי אנוש, שבוצע על ידי חברת Right Management, שעוסקת בניהול כישרונות וקריירה (ובין היתר גם מציעה שירותי outplacement) ושייכת ל-ManpowerGroup.
בהודעה לעיתונות של Right Management נאמר שחברות מובילות עוזרות לעובדים עוזבים להשתבץ מחדש ולמצוא הזדמנויות קריירה חדשות. בין הארגונים שנסקרו במסגרת המחקר, שכלל 10 מדינות, 85% ציינו שהיה חשוב/ חשוב במיוחד לשמור על יחסים חיוביים בין העובדים לבין העוזבים. 83% מהארגונים שמסייעים למפוטריהם ציינו שהם מספקים שירותי שיבוץ מחדש כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלהם לארגון מבני מחודש ולשמירה על תחרותיות.
החוקרים כותבים שממצאיהם מראים שכאשר חברות מציעות שירותי שיבוץ מחדש במהלך שינויי מבנה ארגוניים או כחלק מתהליך מיזוג, הן מרוויחות החזר חיובי בתמורה להשקעה. האופן שבו קובעים מחדש את גודל הארגון ומכינים אותו לצמיחה מושפע באופן ישיר מהדרך שבה הארגון התייחס לעובדים שעזבו. מתן שירותי שיבוץ מחדש עוזר באופן ישיר להגביר את המהירות ואת ההצלחה שבהן אותם עובדים מפוטרים מוצאים את המשרה המצוינת הבאה שלהם. בנוסף העזרה מפגינה הוגנות ותמיכה שמסייעות בתורן לשמור על יחסים חיוביים ולבנות מעורבות בקרב העובדים שנשארים בחברה.
ממצאים נוספים מהסקר שקשורים לרכישת שירותי outplacement על ידי חברות:
• תוך שנה מאז צמצום כוח העבודה, 34% מהחברות שרכשו את השירות דיווחו על עלייה בתפוקה, בהשוואה ל-28% מהחברות שלא רכשו את השירות.
• אצל 46% מהחברות שרכשו את השירות נראתה עלייה של 46% ברווחיות בהשוואה ל-44% מאלה שלא רכשו אותו.
• מחירי המניות, אם היו כאלה, של החברות שרכשו את השירות עלו ב-31% בהשוואה ל-10% מאלה שלא רכשו אותו. יתרה מזאת – 17% מהחברות שלא רכשו את השירות דיווחו על ירידה במחירי המניות שלהן.
• תחלופת עובדים לא רצויה ירדה ב-17% אצל אלה שרכשו את השירות לעומת 14% אצל אלה שלא רכשו אותו.
• מספר ימי המחלה פחת ב-28% בחברות שרכשו את השירות, לעומת 18% אצל אלה שלא.
• מוראל העובדים עלה ב-28% אצל אלה שרכשו את השירות בהשוואה ל-20% אצל אלה שלא.
• אצל החברות שרכשו את השירות הייתה עלייה ב-38% בשביעות הרצון של העובדים, בהשוואה ל-14% אצל אלה שלא רכשו את השירות.
• שירותי outplacement הוצעו בעיקר בחברות שעברו שינוי מבני (68%), שהיו בתהליך מיזוג או רכישה (53%) או שנעשו בהן שינויי הנהלה (43%).