סיבת המוות השניה בשכיחותה בישראל – מחלות לב

סיבת המוות השניה בשכיחותה בישראל – מחלות לב

על פי נתוני הלמ"ס כפי שהתפרסמו הבוקר, סיבת המוות השכיחה ביותר בישראל בשנת 2016 - שאתות ממאירות (סרטן) ואחריה מחלות לב

שיתוף
בריאות העובדים

בריאות העובדים

על פי דו"ח הלמ"ס: סיבות מוות בישראל, 2016 – שיעור התמותה מסרטן קנה הנשימה, הסמפונות והריאה הוא השכיח ביותר מבין סוגי הסרטן בקרב גברים בישראל (24.1% מכלל הפטירות מסרטן), ונמוך מאוד יחסית למדינות ה-OECD. שיעור התמותה מסרטן השד הוא השכיח ביותר מבין סוגי הסרטן בקרב נשים בישראל (20.9% מכלל הפטירות מסרטן), וגבוה מאוד יחסית למדינות ה-OECD (במקום ה-28 מבין 36 המדינות החברות ב-OECD).

עוד על פי הנתונים – שיעורי התמותה ממחלות זיהומיות עלו בעיקר בעשור האחרון, ומחלות אלה הפכו לגורם הפטירה השלישי בשכיחותו משנת 2015, מעט לפני סוכרת.

שיעורי התמותה ממחלות לב וממחלות כלי דם במוח ירדו ביותר מ-80% מאמצע שנות ה-70.

שיעורי התמותה משאתות ממאירות (סרטן), ממחלת לב איסכמית וממחלות כלי דם במוח בישראל נמוכים יחסית למרבית מדינות ה-OECD.

עשר סיבות המוות השכיחות ביותר לשנת 2016 גרמו ל-72% מכלל הפטירות באותה שנה. כרבע (25.2%) מכלל הנפטרים נפטרו משאתות ממאירות (סרטן) ו-23.5% מכלל מחלות הלב וכלי הדם. ממחלות לב (ללא מחלות לב ראומטיות) נפטרו 14.6% מהנפטרים. ממחלות זיהומיות נפטרו 5.8% מהנפטרים ומסוכרת וממחלות כלי דם במוח (שבץ מוחי) – 5.2% מהנפטרים (כל אחת).

6,399 איש נפטרו ממחלות לב בשנת 2016. מחלות לב גרמו ל-14.9% מהפטירות בקרב גברים ול-14.2% מהפטירות בקרב נשים.

מה ארגונים יכולים לעשות?

ידוע כי בעיות ומחלות לב קשורות היטב למתח נפשי, סטרס ולחצים, בין היתר בעבודה.

על פי הדו"ח האחרון שפורסם בחו"ל לגבי בריאות הנפש במקום העבודה, יותר מ- 4 מתוך עשרה עובדים (42.4%) סובלים מסטרס. כאשר העובדים נתבקשו לשתף את הסיבות העיקריות ללחץ במקום העבודה, נרשמו 3 סיבות:
עומס עבודה מוגבר (38.2%)
חשש כלכלי (17.9%)
בהתחשב בכך שיותר ממחצית (55.3%) אמרו שהתפקיד שלהם הפך להיות מלחיץ יותר בחמש השנים האחרונות, חשוב שנושאים אלו יטופלו בהקדם, במקום העבודה.

כיצד זה יכול להתבצע?

הימנעות מעומס עבודה מוגבר וחלוקת זמן נכונה לפרויקטים, יכולה לסייע בהפחתת הלחץ והסטרס של העובדים.

סביבת עבודה נעימה ומרגיעה, אווירת משרדית תומכת שלווה, מוזיקה, עיצוב בצבעים נעימים, צמחיה, הפסקות תכופות – כל אלו יכולים להועיל מאוד.

מודל של התנתקות מהעבודה לאחר שעות העבודה בפועל, מוכח כמאפשר יותר רוגע ונינוחות ואנרגיות מתחדשות לעבודה. גם הפרודוקטיביות של אותם עובדים שמתנתקים מהעבודה, עולה בהתאם.

הקצאת שטחים שקטים לעבודה

הקצו שטחים שקטים: אנשים רבים לא מסוגלים להתמקד בסביבת עבודה קולנית ותוססת, אפילו אם יש איתם רק אדם אחד נוסף במשרד. הקצו בבניין שטחי עבודה שקטים, חללים קטנים וסגורים בהם הם יוכלו לעבוד ללא הפרעות. אם אין לכם מקום כזה, שקלו לאפשר לעובדים שלכם לעבוד מהבית כאשר הם צריכים לשקוע בעבודה עמוקה.

הטמעת תכניות בריאות, אכילה נכונה, ספורט, סדנאות יוגה ומדיטציה, יכולים לעשות פלאים בשמירה על בריאות העובד והגנתו מפני מחלות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה