הקיץ בפתח והמנהלים במתח!

הקיץ בפתח והמנהלים במתח!

סקר שנערך בין מנהלים בכירים מצא שהם נוטים לצמצם חופשות או לבטל אותן. כשהם כן מצליחים לעזוב את המשרד, הם לא מסוגלים להתנתק ממנו

שיתוף
סקר עובדים

הקיץ מתחיל ובתי הספר עומדים להיסגר ונראה שכולנו חושבים על חופשת קיץ מפנקת. אולם סקר חדש מראה תמונת מצב די שונה כאשר מדובר במנהלים בכירים. על פי מחקר Executive Survey של חברת Korn Ferry, המתמחה בהנהגה וכישרונות, מנהלים בכירים רבים פשוט עסוקים מדי ולכן אינם יכולים לצאת לחופש.

מתוך 400 הבכירים שהשתתפו בסקר, 67% אמרו שהם דחו או ביטלו את תכניות החופשה שלהם בשנה האחרונה בשל דרישות של מקום העבודה. בעוד 83% ציינו שהם ייקחו כמה ימי חופש השנה, רוב של 57% אמרו שאינם מצפים להשתמש בכל ימי החופש שמגיעים להם.

שיעור גבוה מאוד של בכירים, 72%, ציינו שיש להם "יותר מדי עבודה לעשות" וכן "עומס עבודה עצום עם שובם" כחשש העיקרי מניתוק מהמשרד לחופשה. מעניין שכשאר הבכירים כן יוצאים לחופשה, רובם אינם מסוגלים להתנתק לחלוטין מהמשרד, כאשר 50% יוצרים קשר עם מקום העבודה "הרבה פעמים ביום".

הנה כמה תוצאות מהסקר שבוצע בין ה-12 ל-19 במאי השנה:
האם את/ה מתכנן/ת לצאת לחופשה השנה?
• כן – 83%
• לא – 17%

האם יצאת לחופשה/חופשות בשנה שעברה?
• כן – 87%
• לא – 13%

האם ביטלת או דחית תכניות לחופשה אישית בשנה האחרונה בשל דרישות/לחץ תעסוקתי לבצע עבודה?
• כן – 67%
• לא – 33%

באיזו תכיפות את/ה יוצר/ת קשר עם העבודה כאשר את/ה בחופשה?
• הרבה פעמים ביום – 50%
• פעם באחת ביום – 29%
• מספר פעמים בשבוע – 9%
• פעם אחת בשבוע – 6%
• כל שעה – 1%
• בכלל לא – 5%

האם את/ה מתכננ/ת לנצל את כל ימי החופש שמגיעים לך ב-2015?
• כן – 47%
• לא – 53%

מה הדבר שהכי מדאיג אותך בנוגע לעזיבת המשרד לטובת זמן אישי/חופשה?
• האצלת הסמכויות שלך לאחרים – 18%
• יותר מדי עבודה לעשות / עומס עבודה מוגדל עם החזרה – 72%
• אנשים אחרים בעבודה שמשיגים יתרון בזמן היעדרותך – 4%
• השלכות שליליות פוטנציאליות על המוניטין – 6%

"הבכירים היום מצויים תחת לחץ בלתי פוסק להוביל צמיחה, לעמוד בדדליינים ולספק את הציפיות של כל מיני בעלי מניות," אמר קווין קשמן, שותף בכיר ב-Korn Ferry. "האירוניה היא שאנשים שלוקחים חופש הם כנראה פרודוקטיביים יותר, יש להם מורל גבוה יותר וסביר פחות שהם יעשו טעויות קריטיות."

הבעיה הבולטת לעין כאן היא שהבכירים נוטים לוותר על חופשות או לצמצם אותן כאשר דווקא השתחררות מהעבודה מדי פעם תורמת לתפוקה, כך שהם בעצם שוחקים את עצמם ומקטינים את סיכוייהם לעמוד בדרישות לטווח הרחוק. הבעיה השנייה היא שמדובר בבכירים – כלומר האנשים שנותנים את הטון בחברה. אם הם לא יוצאים לחופשות ולא נותנים דוגמה אישית, מה יגידו העובדים הזוטרים?

מהרו להירשם לכנס הרווחה שיתקיים ב-14 ביוני בכפר המכביה. לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה