בסקר גולבלי שבוצע על ידי לינקדאין בשנה שעברה, כמעט 40% ממנהלי הגיוס בארצות הברית אמרו שהם מגדילים את נפח הגיוס הפנימי שהם. גלובלית השיעור היה גבוה אפילו יותר.
"מועמדים פנימיים הם באופן טיפוסי איכותיים יותר, ובנוסף כישוריהם, ביצועיהם והתאמתם התרבותית כבר מוכרים," אמרה לילה סריניווסאן מלינקדאין בדוח המסכם את תוצאות הסקר. החוקרים הבחינו ש-51% ממנהלי הכישרונות ערים ל"צורך להגדיל את מודעותם של מועמדים להזדמנויות רלוונטיות בתוך הארגון."
מאז אותו סקר כבר ביצעה לינקדאין סקר חדש שפנה לעובדים ששינו מקום עבודה. אותם נסקרים אמרו שהסיבה מספר אחת לעזיבתם היא הזדמנות להתקדמות בקריירה.
75% מהעובדים האמריקאים שהשתתפו בסקר החדש לא היו מודעים כלל לתוכנית הקידום שהייתה אצל מעסיקיהם הקודמים. יתכן שגם אילו הכירו את תוכניות הקידום במקומות העבודה שלהם, היו עובדים אלה עוזבים, אבל בכל מקרה נתוני שני הסקרים מראים שיש פער משמעותי בין מה שהעובדים יודעים לבין מה שאנשי משאבי האנוש חושבים שהם יודעים.
בסקר המגמות של 2013, 69% מאנשי משאבי האנוש בארצות הברית אמרו שתוכנית הקידום הפנימית בארגוניהם "מוכרת היטב בקרב העובדים." הנתונים מאוסטרליה, קנדה, הודו ובריטניה היו דומים. עם זאת, באף מדינה שיעור האנשים שהחליפו משרה וידעו על תוכנית הקידום בארגונו הקודם לא עלה על רבע.
נתק בין משאבי האנוש לעובדים
בלינקדאין, כך מציין ג'ון זאפה מ-ere.net, משערים שמחסור בקידום אגרסיבי של תוכניות הקידום הוא הסיבה לנתק נוסף בין משאבי האנוש לבין העובדים העוזבים. נסקרים ממחלקות משאבי האנוש מעריכים שנושאים של תשלום והטבות הם הגורמים העיקריים לעזיבה מרצון. הגורם השלישי ברשימה שלהם הוא התקדמות בקריירה. העובדים, לעומת זאת, דירגו את התשלום במקום השליש ברשימת גורמי ההנעה.
כותבי הדוח ציטטו את פיל הנדריקסון, מנהל אסטרטגיית גיוס כישרונות גלובליים בסטארבאקס: "אנשים צריכים לדעת שהתפתחות הקריירה והצמיחה שלהם מוערכות באותה מידה, או אפילו יותר, מגיוס אנשים מבחוץ. זאת כיוון שאתם פותרים שלושה דברים בבת אחת כאשר אתם מגייסים מישהו מבפנים – אתם מאיישים משרה, אתם משמרים עובדים טובים ואתם משפרים את מיתוג הכישרונות שלכם."
קשה שלא להסכים עם ההיגיון הפשוט שמציג הנדריקסון, ובכל זאת בסקר הגלובלי של 2013 רק 32% מהנסקרים האמריקאים ציינו מועמדים פנימיים כמקור לגיוס איכותי. מקורות שדורגו גבוה יותר על ידי אנשי משאבי האנוש היו הפניות על ידי עובדים, רשתות חברתיות, אתר הקריירה של החברה ולוחות הדרושים. מוזר.