ניהול עובדים: כשהעובד יושב מעבר לים

ניהול עובדים: כשהעובד יושב מעבר לים

כשהעובד שלנו נמצא ברילוקיישן, שימורו היא חלק בלתי נפרד מניהול נכון, שתביא להצלחתו ולהצלחת הארגון בחו"ל

שיתוף
תרבות ארגונית

תרבות ארגונית

ניהול עובד מרחוק, שעובד מהבית או באתר נפרד משל העובד היא משימה מורכבת, וכשמדובר בעובד שפיזית נמצא רחוק מאוד – מעבר לים – זהו אתגר גדול עוד יותר. מפני שרק המחשבה על האחריות על כישלון הרילוקיישן עלולה להלחיץ: המחיר שחברה תשלם אם לא תנהל נכון את העובד שנמצא ברילוקיישן יהיה גדול בהרבה יותר לעומת הכישלון בניהול לא נכון של עובד בארץ.

מסקרים שנערכו בעבר, עלה כי עובדים שהחליטו לעזוב את עבודת הרילוקיישן עשו זאת מתוך תחושה של תלישות וחוסר מחויבות לארגון.

אז קודם כל ולפני הכל, חשוב להזכיר כי מיון נכון יוריד בעשרות אחוזים את הסיכוי לכישלון. בדיקת אמינות ופוליגרף, שתערך לעובד חדש שמגיע מבחוץ וגם לעובד ותיק מתוך הארגון, תפחית משמעותית את הסיכון לנזק בתחום חשוב זה, מאחר שעובד עצמאי ללא מנהל חייב להיות בעל רמת אמינות גבוהה.

וכעת, לאחר המיון והסינון הקפדני, בחרנו את העובד. הוא טס ליעד, מתמקם, עזרנו לו בכל שלבי ההתאקלמות, דאגנו לו לביטוח רפואי לחו"ל כיאות המספק לו שקט נפשי, והגיע הרגע – קדימה לעבודה: קבלו שמונה עצות לניהול נכון של עובדים ברילוקיישן:[adrotate banner="47"]

  1. חשוב להבין ששימור עובד מרחוק הוא חלק בלתי נפרד משימורו. בניגוד לניהול עובד בארץ ובניגוד לניהול עובד שנמצא קרוב פיזית, אסור לנהל את העובד רק מקצועית! יש להתעניין במכלול הסיטואציה בה נמצא העובד, כולל דאגה להשתלבותו החברתית במדינת היעד, וכולל התעניינות במשפחתו. הטמעת של חשיבה זו תסייע להצלחה בהטמעת העצות הבאות.
  2. ביצוע מבדקי מהימנות ופוליגרף לעובדים אינן פוטרות את המנהל מלבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון הדדי. לאורך כל הדרך יש לטפח את האמון בעובד, להפגין אותו בפניו ולהראות לו שאתם סומכים עליו.
  3. בצעו שיחות ישירות קבועות עם העובד – כלומר שיחות נטולות טקסטים (בטלפון/ סקייפ). יש לבצע שיחות עדכון לפחות שלוש פעמים בשבוע. השיחות יהיו מקצועיות ו/או אישיות. העובד ירגיש בנוכחותכם, יעריך את דאגתכם.
  4. דאגו לשתף את העובד בכל הנעשה בחברה, כולל הזמנה לאירועים בחברה.
  5. התייעצו אתו בנושאים רבים המתרחשים בחברה גם אם הם אינם קשורים בעבודתו. ההתייעצות עמו תגרום לו לחוש חלק מהארגון שהוא תורם לו באופן אקטיבי ותגדיל את המחויבות שלו.
  6. דאגו שגורם נוסף אחד לפחות יהיה עם העובד בקשר קבוע (למשל, המנהל שלכם), ויתעניין בהתקדמותו המקצועית לצד ההתעניינות בשלומו ובהשתלבותו. קשר זה יתרום לתחושת השייכות של העובד, ולידיעתו שיש מי שמפקח ודואג להיות "עם אצבע על הדופק", פרט למנהלו הישיר.  
  7. תנו לעובד חופש להיות הבוס של עצמו – ותתגאו בזה. היו שקופים והניחו דברים על השולחן. ידעו את העובד שהנכם מודעים לעובדה שאחרי הכל, אחד היתרונות של עבודה בחו"ל מבחינת העובד היא החופש והאמון שניתן לו, לעומת עובד בארץ שלרוב צריך לבקש רשות על כל יציאה קצרה מהעבודה. כך תדגישו את האמון שלו בכם, והוא בהתאם יקח אחריות על עבודתו.   
  8. שליחות של שני עובדים לרילוקיישן, אם הדבר מתאפשר, תגדיל את הסיכוי להצלחתו, מאחר שבאופן טבעי ההסתגלות שלו למקום ולאחר מכן תחושת ההשתייכות שלו לארגון תהיה גדולה יותר.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה