שבירת חוקים היא לא תמיד ירידה מהפסים. סימס וויית' מאתר משאבי אנוש Inc.com מספר על הדרכים שבהם מנהלים מצוינים פועים אחרת וממשיכים להתקדם.
1. מנהיגים גדולים אינם מתמקדים במה שעובד נכון. המוח האנושי נוטה להתקבע בבעיות. מנהיגים גדולים משקיעים זמן ומחשבה על בעיות שעמן הם והצוותים שלהם מתמודדים. הם משקיעים זמן ומחשבה בעיצוב הדרך הטובה ביותר להציג את הבעיות האלה ולפתור אותן. אחר כך הם משקיעים זמן ומחשבה בפתרונות שיציעו לבעיות אלה. למה? בגלל שבעיה מוגדרת היטב מעוררת תחושת, ופתרון מוצע מעורר חשיבה יצירתית ופתרון בעיות מצד הצוות. איש אינו יכול לחמוק מקשיים – אז אל תימנעו מלהתמודד עמם.
2. מנהיגים גדולים אינם חוששים להיות ענייניים מדי. האנשים סביבכם אינם משתוקקים לספוג נתונים ופרטים. מנהיגים גדולים יודעים שככל שאדם מדבר יותר, כך אנשים מקשיבים פחות. לכם הם מדברים קצר ולעניין!
3. מנהיגים גדולים אינם מנסים להיות רציניים כל הזמן. קל יותר לשכנע אנשים ולהשפיע עליהם אם כיף להקשיב לכם. מנהיגים גדולים מתבלים כל סקירה רצינית בסיפורים מניסיונם האישי. הסיפורים לא רק מגלים את עומקה של הסוגיה הנידונה, הם גם מאפשרים למאזינים להבין את הדובר ולהתחבר אליו ברמה עמוקה יותר – ואנשים משתוקקים לאינטימיות עם הדובר. סיפורים הם הכלי הטוב ביותר לגרום לאנשים להיות נינוחים, לחבר סוגיות נוכחיות להתנסויות מהעבר ולמגמות עתידיות, ולגלות את הרגשות שמאחורי כל נתון יבש. לסיפורים גם אין מתחרים בהבהרת נקודות – הם הופכים מילים לתמונות.
4. מנהיגים גדולים מתרכזים באמצע. ווינסטון צ'רצ'יל, שהיה דובר גדול, אמר שעל מנת לתת נאום טוב, צריך פתיחה דינמית וסיום חזק – את שני הדברים האלה כדאי לחבר עד כמה שאפשר. עבדו על הפתיחות והסיכומים שלכם.
5. מנהיגים גדולים נשארים קרוב לבית. הרבה אנשים מנסים לנפח את התדמית שלהם באיזשהו אירוע גדול על ידי כך שהם מנסים להתעסק בנושא שנמצא מעבר להישג ידם. וויית' אומר שאף עשה זאת בעצמו – ונכשל. דברו על הדברים שמוכרים לכם מניסיונכם האישי. לדוגמה, אל תבססו את הדברים שלכם על מאמר ממגזין שרפרפתם עליו בתור אצל רופא השיניים, או על פרק בספק שקראתם. השתמשו בחומר שלכם עצמכם שאותם אתם מכירים לעומק.
6. מנהיגים גדולים אינם מנסים להיראות עוצמתיים, יודעי-כל ובלתי ניתנים לחיקוי. כאשר אתם פותחים את תיבת הדואר הנכנס שלכם, אתם לוחצים על מסרים מאנשים שאתם מכירים או בוטחים בהם. אותו עיקרון תקף גם לדוברים: אתם מקשיבים ומגיבים לדברים שנאמרו על ידי אנשים שאתם מכירים. האנשים האלה זכו באמונכם באמצעות הדרך שבה הם מציגים את עצמם ואת הרעיונות שלהם. דברו כך שתבנו אמון בקרב הקהל שלכם. אם הנאום שלכם כן ואמתי, מדבר בשפתו של הקהל ופונה אל סוגיות החשובות למאזינים, אתם תצליחו.