כמעט כל הארגונים כיום, מקטן ועד גדול, מבצעים סקרי מחוברות עובדים. הסקר הוא האמצעי המרכזי שבאמצעותו ניתן לשקף את מצב מחוברות העובדים בצורה כמותית ואיכותית, וניתן להפיק ממנו תובנו לגבי הגברת הפרודוקטיביות של הארגון .
אם כן, איך קורה, שלמרות שמתבצעים כל כך הרבה סקרי מחוברות עובדים לארגון, עדיין התחום סובל מכמה מחלות ילדות, ועדיין לא תמיד מייצר את התוצאות המקוות.
מסתבר, שבהיעדר תכנון מסודר ושיטה מוסדרת שחלה על כל הארגונים, כל ארגון מבצע את הסקר כראות עיניו, גם אם אין לו את הידע איך להפיק בצורה נכונה את המסקנות והתובנות מהסקר.
יתרה מכך, סקר מחוברות עובדים לארגון הוא רק הצעד הראשון בכל מה שקשור למוטיבציה של העובדים ולמחויבותם לארגון.
למעשה, בארגון שרק עושה סקר ואין צעדים שמתבצעים בעקבות אותו סקר, קורה לא אחת שמחוברות העובדים אף פוחתת ושיעורי התחלופה גדולים.
כאשר הארגון מבקש מעובד משוב על מקום העבודה או לגבי מידת המחוברות שלו ולאחר מכן לא עושה שום דבר בקשר לכך, זה יוצר אצל העובד טינה שהולכת וגוברת במהירות.
במקרה כזה, לא רק שהארגון השקיע משאבים לשווא אלא גם העביר לעובדים מסר שלא אכפת לו מהם.
הדרך היחידה לבנות את אמון העובדים בחברה ולהגביר את המוטיבציה ותחושת המחויבות שלהם לחברה, היא להמשיך לאחר בקשת המשוב, וליישם את מסקנות הסקר. רצוי גם לשתף את העובדים בתוצאות ולחגוג תוצאות חיוביות.
השתתפות בסקר מחוברות העובדים עשויה לשמש אינדיקטור טוב למידת המחוברות של העובדים ולכך שהם מאמינים שהארגון מקשיב ודואג להם.
אם העובדים יוכלו לראות כיצד מתן משוב למנהלים יוצר שינויים חיוביים במקום העבודה ובחיים שלהם באופן כללי, זה יועיל לעובדים ולמנהלים כאחד.
מסקר שערכה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי על אף החשיבות הרבה שמתברר שיש לפעולה על פי משוב עובדים, רק כשמונה אחוזים בלבד מהעובדים אמרו בסקר כי הם 'מסכימים מאוד' עם הקביעה שהארגון שלהם נוקט בפעולות כלשהן בעקבות סקרי מחוברות עובדים.
מנהל משאבי אנוש שרוצה באמת להפיק תועלת מהסקרים לגבי מידת המחוברות של העובדים לארגון, ולהגביר את שיפור התוצאות לארגון, צריך לעשות 3 דברים בנוסף לסקר עצמו:
1 לטפח תחושת אחריות בקרב העובדים.
2 לקיים מפגשים יעילים במסגרתם יתבצע תכנון הצעדים שינקטו בעקבות הסקרים.
3 למנות מנהל שיוביל את כל אחד מהצעדים שמתבקשים בעקבות מסקנות הסקר.
יתר על כן, לפני כמה שנים אמר יועץ ארגוני שעוסק ביעוץ ארגוני סטטיסטי בשיחה עם HRus, כי העובדה שתחום סקרי מחוברות עובדים סובל מבעיות מתודולוגיות חמורות, שעלולות לעוות את התוצאות היא אחד הנושאים הכאובים ביותר בתחום.
לדבריו, בעיות רבות בנושא זה נובעות במידה לא מעטה מכך שהגורמים שמטפלים בסקרי מחוברות עובדים הם במקרים רבים מומחי ה-IT של הארגון, ומומחים בהתנהגות ארגונית, ופחות מומחים בעלי רקע מתאים מתחום הסטטיסטיקה, שתחום הסקרים והפקת לקחים ותובנות מסקרים, הוא תחום ההתמחות שלהם.