מתי לאחרונה נתת לעובד ח"ח?

מתי לאחרונה נתת לעובד ח"ח?

האם המנהלים בארגון נותנים לעובדים חיזוקים חיוביים? האם הם מודעים ליתרונות ולאימפקט העצום של חיזוק חיובי?

שיתוף
תרבות ארגונית

תרבות ארגונית

תגמול ותמרוץ עובדים הוא נושא שלא יורד מהכותרות כאן באתר משאבי אנוש HRus. אנחנו לא עוזבים ולו לרגע אחד את נושא השכר, הבונוסים, ההטבות והאופציות וכן את התגמול הלא כספי, ככלים לגיוס ושימור עובדים בארגון. אבל מה עם השבח? האמת, את זה אפילו אנחנו הזנחנו לאחרונה.

לשבח יש אפקט עצום על העובד ועל העובדים כציבור, השפעה שבאה לידי ביטוי באופן מידי בתפוקה, באיכות ובמוטיבציה. ואם כבר מדברים על תגמול לא כלכלי, מילה טובה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג תוצאות באפס השקעה או במילים אחרות, כאשר מודדים ROI השבח מקומו בראש הרשימה ולכן הוא צריך להיות בראש ה-to do list של כל מנהל בארגון.

מהם היתרונות של החיזוק החיובי?

  • הגברת המוטיבציה בקרב הצוות
  • הגברת המוטיבציה בקרב העובד הבודד
  • הגברת תחושת הביטחון של העובד
  • הגברת הערך העצמי של העובד
  • יצירת תרבות ארגונית חיובית הדוגלת בהערכה וכבוד לעובדים

כדי להפיק את מרב התועלות מהחיזוק החיובי, יש לזכור כמה דברים חשובים וביניהם:

  • את החיזוק החיובי יש לתת כמה שיותר קרוב למועד שבו העובד או הצוות הגיע ליעד, עבר את השיא, נשאר שעות נוספות, יזם מהלך חדש, צרף לקוח חדש או הביא עובד לחברה וכיו"ב. העובדים צריכים לקשר את החיזוק לתרומה שלהם באופן ישיר ולכן חשוב שזה יהיה כמה שיותר סמוך לאירוע עצמו.
  • חשוב לתת לעובד ח"ח בפומבי עד כמה שניתן. ככל שהמידע יגיע ליותר אנשים (עמיתים, ספקים, לקוחות ובכלל, בעידן הרשתות החברתיות ניתן לחלק לעובד ציון לשבח ולשתף בכך אלפי אנשים) כך יהיה לו אימפקט גדול יותר. נסו לנצל עד כמה שניתן את הכלים העומדים לרשותכם לצורך הענקת שבח לעובד. זה יכול להיות באמצעות מייל לכל עובדי הארגון, הפורטל הארגוני, אירועי חברה, ישיבות ואפילו ניתן להיעזר בתקשורת במקרה שעובד זוכה בתחרות פנימית או בין-ארגונית, מקודם לתפקיד בכיר וכיו"ב. כמה פעמים קראתם בדה-מרקר או ב-Ynet על עובד חברה שזכה בתואר איש שיווק השנה בענף מסוים, שיאן בתחום מסוים או עובד שהתקדם לתפקיד ראש חטיבות מערכות? מידע זה חשוב שיצא לתקשורת לא רק כי הוא מעניין את הציבור אלא כי הוא תורם לארגון פעמיים: פעם אחת כשהוא ממתג את המעסיק כמי שיודע לפרגן לעובדיו וזה יוצר תדמית מעסיק חיובית ומושך מועמדים ופעם שנייה, זה מאפשר לארגון למתג את עצמו, מיתוג פנימי, בפני העובדים שלו, מה שמסייע לו לשמר עובדים טובים תוך הגברת המוטיבציה שלהם לתרום לארגון.
  • היזהרו משימוש יתר ו/או בשימוש עודף בחיזוקים חיוביים. יש מנהלים שמבלבלים בין חיזוק חיובי לתמרוץ. הם רוצים שהעובד יתאמץ יותר וישתפר אז הם אומרים לו שהוא כבר השתפר… זה תמרוץ ולא חיזוק חיובי. העובדים צריכים לדעת שאם הם זוכים לשבח, הם הרוויחו את זה ביושר וזה לא סתם משהו שהמנהל אומר כי הוא אופטימי ומפרגן מטבעו או מאמין שהוא ישיג מטרה באמצעות השבח.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה