EVP – כלי ליצירת מעורבות עובדים

EVP – כלי ליצירת מעורבות עובדים

כשהעובדים מבינים מהו הערך המוסף, מעבר לשכר, שממנו הם נהנים - מעורבותם רבה יותר וסיכוייה של החברה להצליח עולים

שיתוף

מעורבות עובדים

 לפחות למחצית המעסיקים יש אסטרטגיה ארוכת טווח להפקת המיטב מה-EVP שלהם, כך על פי מחקר שביצעה פירמת הייעוץ Towers Watson. על פי המחקר נמצא ש-EVP – שמשמעו Employee Value Proposition – הוא הערך המוסף שחברה מציעה לעובד או לעובדת בתמורה לתרומתם לארגון. מדובר כמובן בערכים שהם מעבר לשכר. המעסיקים אינם מנצלים את ה-EVP שלהם, על אף שכאשר מנהלים משתמשים בו באופן יעיל, עולים פי שניים הסיכויים שהחברה תראה תוצאות פיננסיות טובות יותר ועולה פי חמישה ההסתברות שהחברה תהנה ממעורבות עובדים גבוהה. על מנת לנצל את ה-EVP על המעסיקים להגדיר היטב מה הם מצפים מהמועסקים ומה יספקו בתמורה.

המחקר של טאוורס ווטסון מצא שחברות שניצלו היטב את ה-EVP שלהן נטו לשלב גורמים חיצוניים כמו שכר, בונוסים והטבות, עם גורמים פנימיים כמו סביבת עבודה ועבודת צוות. כמחצית מהחברות שיש בהן EVP משמעותי מפעילות תוכניות מתאימות, בהשוואה לפחות מרבע מהחברות שבהן ה-EVP אפקטיבי פחות. אחד הגורמים המרכזיים ב-EVP מוצלח הוא לגרום לו לבלוט, כך מראה הסקר. כמעט למחצית מהמעסיקים בחברות שבהן היה EVP אפקטיבי הייתה הצעה (Proposition) עבור המועסקים, שבידלה אותם ממתחריהם ולכן גרמה לחברה להיות מושכת בעיניי מגויסים פוטנציאליים.

תיאום ציפיות

60% מהחברות בעלות ה-EVP האפקטיבי השתמשו ביתרון שלהן על מנת לעודד אצל העובדים התנהגויות שעוזרות לעסק להפעיל את האסטרטגיה שלו. נמצא שיש חשיבות גם לתקשורת. חברות שהתוכניות שלהן הראו אפקטיביות נמוכה נטו לתקשר למשל את הערך הכספי של הסכמיהן עם העובדים, בעוד 44% מהחברות בעלות ה-EVP האפקטיבי עזרו לעובדיהן להבין כיצד נענים צרכיהם האישיים. בווטסון טאוורס אמרו שלעתים קרובות מדי חברות אינן משתמשות מספיק "באחד הכלים הטובים ביותר שזמינים עבורן" על מנת לחזק את מעורבות הצוות כי הן נכשלות בהפקת המקסימום מה-EVP. "לרוע המזל, בארגונים רבים מדי ה-EVP נותר כאבן חן נסתרת שלא מלטשים אותה, לא מכירים בערכה או לא מנצלים את מלוא הערך שלה," אמרו אנשי טווארס ווטסון.

 בסקר נמצא שחברות, שבהן אפקטיביות EVP נמוכה, דנות בהסכמיהן עם העובדים במונחים של התוכניות שהן מספקות ועד כמה רב הערך שלהן. החברות הטובות עושות הרבה יותר מזה: הן דנות באופן שבו הן נענות לציפיות של עובדיהן ובהתנהגויות שלהן הן מצפות בתמורה מהעובדים על מנת לעזור לעסק להצליח.

בטאוורס ווטסון ממליצים למעסיקים שרוצים להפיק יותר מה-EVP לפתח ולהטמיע "מפת דרכים" שתכלול מנהיגים בכירים בשלבים מוקדמים של התהליך וכן אימון מתאים. על הארגונים גם לראות במנהלים אחראים באופן אישי ולמדוד עד כמה אפקטיבי ה-EVP בארגון בקרב קבוצות עובדים שונות.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה