4 סימנים לכך שהעסק שלך זקוק למנהיג חדש

4 סימנים לכך שהעסק שלך זקוק למנהיג חדש

מנכ"לים שהקימו עסקים קשורים אליהם רגשית, מה שמונע מהם לעיתים לקבל החלטות נכונות. איך תדעו אם הגיע זמן לשינוי?

שיתוף
הנהגה חדשה בעסק

הנהגה חדשה בעסק

יזמים שהקימו עסק נוטים להיות קשורים אליו רגשית, אבל רגשות עלולים להפריע בקבלת החלטות עסקיות נכונות וייתכן שייווצר צורך בשינוי מנהיגות. כל חברה ניצבת בפני אתגרים, והתאמות נדרשות על מנת להבטיח את הצמיחה והרווחיות לאורך זמן. גם המנהיגים עצמם עשויים לעבור שינויים ואתגרים בחייהם האישיים המשפיעים על יכולות הניהול שלהם. במקרים כאלה המנכ"ל צריך או צריכה להקדיש מחשבה רצינית לתפקיד שלהם.

דיוויד לונסדייל, יזם ונשיא חברת Allegiance Capital, מסביר בטור אישי ב-Inc. שקשרים רגשיים חזקים לעסק פעמים רבות מונעים ממנכ"לים לקבל החלטה אובייקטיבית האם להישאר בתפקידם או לפנות את הדרך. לדבריו של לונסדייל, עבור עסקים בינוניים מנכ"ל בלתי יעיל עלול להפיל את החברה בקלות. הוא מציע ארבעה סימנים שיכולים להעיד שהעסק זקוק למנהיג חדש.

1. הבריאות שלך מידרדרת. אפשר להסתכל על זה בשתי דרכים. או שהעסק משפיע לרעה על הבריאות שלך, או שבריאותך המידרדרת מפריעה לך למלא את חובותיך בצורה יעילה. אם אף אחד משני המקרים האלה הוא קצר טווח או זמני, הבריאות שלך או הבריאות של העסק שלך (או שתיהן) ייפגעו באופן בלתי הפיך אם לא תוותרי או תוותר על עמדתך.

2. אתה או את כבר לא כל כך בענייני עסקים יותר. האם איבדת את התשוקה שפעם הייתה בך לעסק שלך? אם כבר אין בך את אותו המרץ שהטיס אותך למשרד או לפגישות בעבר, זה הזמן לבדוק את עצמך. כמה זמן עבר מאז שהתחלת לחוש כך? מנכ"ל ללא תשוקה זה כמו סירה ללא מפרש. העסק פשוט ייסחף לדרכו ואין לדעת לאן הוא יגיע.

3. קדימויות אחרות דורשות את הזמן שלך. יזמים מצליחים רבים יספרו לך שהם ישנים, אוכלים ושותים את העסק שלהם. על מנת להגיע לפסגה, הם הקריבו מעצמם ובניית החברה הייתה העדיפות מספר 1 שלהם. כאשר הזמן חולף האינטרסים משתנים (יוזמות עסקיות אחרות, מערכות יחסים אישיות, מחויבויות במסגרות התנדבותיות וכדומה), וסדר העדיפויות עשוי להשתנות. אם העסק שלך כבר אינו נמצא בראש סולם העדיפויות, ייתכן שזה הזמן להעביר את המושכות למישהו אחר.

4. את או אתה הססנים בנוגע להשקעות בצמיחה עתידית. כמה דברים יכולים להרתיע מנכ"לים מהשקעת כספים בעסקים שלהם: פשוט אין להם את ההון; הם חוששים (למשל מהשפעות מבחוץ, טכנולוגיה חדשה, מודיעין, מצב השוק וכו'); הם אינם יודעים אילו חלקים של העסק ישגשגו בצורה הטובה ביותר לאחר השקעה בצמיחה; הם מרוצים מהסטטוס קוו. מנכ"לים שמהססים או אינם מסוגלים להשקיע כסף בעסקים שלהם, צריכים לחקור את האפשרויות שלהם עם בנקאי השקעות אמין או עם יעוץ חיצוני אחר.

גם אם אתם בטוחים שאתם והעסק שלכם נעים בכיוון הנכון, היו כנים עם עצמכם. אחת לתקופה כל בעלי עסק צריכים לסקור את תפקידם בחברה ולהעריך האם הם עדיין האדם הנכון להוביל או לא. ערכו רשימה של סיבות, פעולות, אירועים חשובים וסימני דרך אחרים שבהם הייתם מוכנים להחליף את אסטרטגיית ה"אקזיט" שלכם להילוך גבוה יותר. אחר כך שתפו ברשימה הזאת את היועצים שלכם שבהם אפשר לבטוח ועברו עליה כל שנה. יועץ חיצוני יוכל לספק אפשרויות להחלפת בעלות, מכירת העסק, הכנסת שותף אסטרטגי ועוד.

ככל שתהיו מוכנים טוב יותר לעזיבה בזמן הנכון, כך המצב הפיננסי של משפחתכם והעסק שלכם יהיה במצב טוב יותר.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה