לפעמים לבעיה מורכבת יש פתרון פשוט שבא מתוך הניסיון היומיומי של העובד, והחסמים להצלחה יכולים להגיע גם מהשומר בכניסה לארגון .
את ההחלטות בסופו של יום ,מובילים הדרג הניהולי, אך התהליך של השיתוף במודל השולחן העגול, יתרום לקבלת ההחלטה מתוך ראיה רחבה יותר ומתוך קבלה של ההחלטה בקרב העובדים .
מודל השולחן העגול היא יצירת מעגלי חשיבה הטרוגנים בקרב ההנהלה והעובדים לשינויים ארגונים, חשיבה משותפת ופריצות דרך להצלחה והעלאת נושאים מגוונים שבאים לשרת את מטרות וחזון הארגון.
שינוי ארגוני וכל מהלך משמעותי אחר בארגון, מחייב הובלה של מנהל משאבי האנוש להובלה ולרתימת העובדים בשטח. מתוך כך,
עצם השיתוף של מנהל משאבי אנוש בהטווית התהליך בקרב המנהלים והעובדים, תוך הקשבה פעילה לשטח, מאפשרת לעובדים להרגיש משמעותיים וחלק פעיל מיצירתו, ובכך מגדיל את סיכויי ההצלחה.
מודל השולחן העגול גם מאפשר להציף קשיים, לפרוק מתחים קיימים ולנקותם, ומהווה כלי מסייע לרתימה של העובדים לתהליך הכולל, גם אם הוא מצריך יציאה מהמקום הנוח של העובד לקראת השינוי .
הקשבה פעילה לעובדים בקרב מנהל משאבי האנוש וההנהלה הבכירה, מאפשרת גם שינויים אופרטיביים שמגיעים מתוך צורכי השטח ומתוך הבנה מלאה כי הם יתמודדו עם יישומה. המודל של השולחן העגול היא הדרך הטובה ביותר להטמעתה. המשאב האנושי הקיים חווה את התהליך היומיומי ואת הקשיים שקיימים בעשייה היומיומית ומאפשר ראייה רחבה ומפוקחת בקבלת ההחלטות והחזון המשותף .
השקיפות של מנהל משאבי האנוש בתהליך, מחייבת את הארגון ותחסוך דיסאינפורמציה ,מתחים וספקולציות, אשר מייצרים אנטגוניזם בדרך למטרה .
סיעור מוחות בשיטת השולחן העגול, בקבוצות הטרוגניות לעובדים לקראת השינוי המתבקש, מאפשרת לעצור ולחשוב יחד כקבוצה לקראת המטרה משותפת.
מרכיב חשוב נוסף היא העובדה, שהשיתוף בתהליך מייצר תחושה של מחויבות של העובדים לתהליך, וכן תחושה שהוא חלק מעיצוב התהליך ויאפשר לקיחת אחראיות לגביו .
תחושת השייכות של העובדים לגיבוש התהליך, תפיק רווח של המעביד ביצירת גאוות יחידה ואיחוד השורות ותחושת מחויבות משותפת להצלחה תוך העצמה אישית של העובדים, ותחסוך משאבים חומרים ומנטאליים כאחד.
האנרגיה היצרנית הזאת תאפשר לצוות העובדים, המורכב מפסיפס אנושי מגוון, העלאת והצפת צרכים מגוונים, מתוך ההבנה והאמון של הארגון בעובדים.
לכן בכל שינוי ארגוני ישנה חשיבות לשיתוף העובדים בתהליך ובעיצובו, מודל השולחן העגול מסייע להביע דעות מגוונות ויצירתיות, להקשיב ולפעול למען מטרה משותפת.
דליה,
מסכים עם כל מילה.
צריך לעורר יותר התנהלות מולטידיסיפלינרית שיתופית סביב פתרון האתגרים הארגוניים של החברה. זה גם יעורר שיח פורה יותר וגם יכנס את העובדים תחת מטרה משותפת.
כדי לעשות זאת צריך להבין קודם כל שבני אדם הם לא ריבוע הגדרתי אלא אוסף של תכונות ומחשבות היוצאות מעבר להשכלה או הניסיון הפורמלי שלה. בהחלט יכול להיות שאשת שיווק תתרום רבות, כפסים לתפעול ועוד.
הייתי שמח לשמוע על דוגמאות של ביצוע בפועל של הרעיונות הללו.
דוד
אכן הרעיון העומד מאחורי המאמר מייצג את הלך הדברים שעומדים בתגובתך אליו ארחיב זאת ברמה אופרטיבית להטמעה בארגון במאמרים נוספים בנושא .מוזמן להעביר הלאה לקולגות בתחום ותודה על תגובתך המעניינת ,חג שמח ולהמשך שת"פ דליה שלו