המחקר גילה כי יותר ממחצית (56%) ממחפשי העבודה ברחבי העולם שמים דגש על מותג המעסיק, יותר ממה שהיה עד לפני 5 שנים. התחושה חזקה ביותר בסין שם 72% שמים דגש על מותג המעסיק בעת חיפוש העבודה ובמקסיקו – 62%.
הדו"ח המיוחד שפרסמה חברה ManpowerGroup מדגיש את השינויים אחרונים במקצוע משאבי האנוש בתחום האסטרטגיות למיתוג וגיוס, מגמות ניהול ביצועים, שימור כישרונות וגיוון והכלה כאסטרטגיה עסקית.
על פי המחקר, מיתוג המעסיק חשוב במיוחד לעובדי דור המילניום שהם הדור "מונחה המיתוג" הגדול ביותר. דירוג מותג החברה מדורג בין שלושת הקריטריונים הגבוהים אצלם, יחד עם תגמולים ואחריות מעסיק. מחפשי עבודה אלו בגילאי 25-34 אף חוקרים חברות בצורה "מילניומית" באמצעות המדיה החברתית לחקר מותג החברה. במקסיקו למשל, 43% ממחפשי העבודה משתמשים במדיה החברתיים לחקר המותג.
לדור המילניום אין עניין בדברי המעסיק הפוטנציאלי כאשר הוא מספר להם על חברה. יש להם גישה מידית למאמרי חדשות, רשתות חברתיות, אתרי ביקורת מעסיקים ועוד. מחפשי העבודה של היום מבלים כמות משמעותית של חייהם בעבודה, וככאלו, הם רוצים לוודא שהם מיישרים קו עם ארגונים ממותגים היטב בתרבות הפינוק שלהם.
ישנן כמה דרכים בהן חברות יכולות כיום לשפר את תהליכי הגיוס שלהן על מנת למשוך ולשמר יותר כישרונות:
גיוס שיווקי: זיהוי עובדים נוכחיים בחברה להם תכונות מנהיגות טובות שיכולים להשתתף בראיונות העבודה ובשיווק בחברה למועמדים פוטנציאלים.
בניית מותג מעסיק: בניית מותג מעסיק בהתייעצות עם מומחי מיתוג בעלי שם ליצירת מיתוג אפקטיבי שימשוך מועמדים.
פגישות אישיות עם מועמדים: מקסום פוטנציאל "המכירה" של יתרונות החברה בשלבים מוקדמים של איתור מועמדים. הזמינו מועמדים לביקור בחברה בימים פתוחים מפנקים עתירי פעילויות ופינוקים שימחישו את המיתוג המפנק.
תקשורת פתוחה: חברות חכמות מדגימות התנהגות אמינה ותקשורת פתוחה עם המועמדים גם בנושאי החסרונות בחברה ואינן מציירות תמונה ורודה מושלמת שאינה אותנטית. הכרה בפגמים ושיחה על ערכי הליבה של החברה מנגד עושות פלאים בשימור מועמדים.
שילוב עדויות: שימוש בתמונות וקטעי וידאו של עובדים החוגגים ועובדים, ממחיש היטב את האווירה ותרבות החברה למחפשי עבודה פוטנציאלים.
אנשי משאבי אנוש הנעזרים בעובדים הנוכחיים למיתוג החברה כמקום שכיף לעבוד בה, הם אלו שמצליחים לגייס ולשמר מועמדים רבים ונכונים. גורמים בכירים מתחום משאבי האנוש טוענים כי חברות שבוחרות שלא לנצל משאבים חשובים אלה מסתכנים בלהישאר מאחור.
יותר ממחצית מחפשי עבודה ברחבי העולם אומרים כי המותג והמוניטין של החברה יותר חשובים כיום ממה שהיו עד לפני כ- חמש שנים.
הממוצע העולמי התומכים בכך: 56%. בסין: 72%, במקסיקו: 62%, בארה"ב 57%, באוסטרליה 48% ובבריטניה: 43%.
שני הקריטריונים האחרים: תגמולים ואחריות מעסיק מטופלים בחברות רבות, כשמותג המעסיק הוא זה שמבדיל בין החברות.
מועמדים ברחבי העולם מחפשים עבודה בחברות המתאימות למטרות ולערכים האישיים שלהם