שווה ללמד את העובדים מיתוג אישי

שווה ללמד את העובדים מיתוג אישי

מיתוג עצמי הוא תהליך שתורם לעובד באופן אישי, אבל גם מיטיב עם הארגון כולו בכמה היבטים שונים

שיתוף
מיתוג אישי

מיתוג אישי

יש חברות שתופסות את הרעיון של יצירת "מותג אישי בעבודה" ככלי שמשרת את העובדים לטובתם האישית. האמת היא שאין שום חיסרון מבחינת הארגון בחברי צוות עם מודעות עצמית גבוהה ונכונות לשפר את עצמם, טוענת בטור ב-HR.BLR.com ליסה אורל, מומחית ליחסים בין-דוריים ומנהיגות.

מלבד התמורה לעובד עצמו, יש סיבות חשובות נוספות לכך שכדאי לחברות להעצים את עובדיהן ולעודד אותם להתמקד במיתוג אישי. אורל מציגה ארבעה יתרונות למיתוג אישי של העובדים.

1. מיתוג אישי מגביר את המורל ואת ההבנה. אורל טוענת ש"בכל פעם שמישהו יוצר עמכם קשר, המותג האישי שלכם או נחלש או מתחזק." כאשר עובדים מתייחסים לרעיון הזה ברצינות, ולא משנה באיזה דרג הם, נוצר ברומטר פנימי שעוזר להם לנהל ביעילות את המותג האישי שלהם על ידי ניטור המעשים והדיבור שלהם. לא לכולם זה קל, אך ככל שיותר עובדים מאמצים את צורת החשיבה הזאת, כך טוב יותר לארגון. זהו מרכיב קריטי בהפיכת מחלקה או חברה "רעילה" לסביבת עבודה בריאה במהירות.

2. מיתוג אישי משפר את שביעות הרצון ואת שימור העובדים. כאשר העובדים מבינים בבירור את המותג האישי שלהם, ברורים להם יותר הערכים האישיים והמקצועיים שלהם. בדרך כלל הדבר מוביל אותם לשאול את עצמם שאלות כמו "האם אני במשרה או בתפקיד הנכונים? האם אני אוהבת בעצם את מה שאני עושה או עדיף לי לעשות שינוי בקריירה? האם הבוס או החברה שלי מתאימים לערכי המותג האישי שלי?" כל אלה הן שאלות תקפות, וכאשר יודעים את התשובות להן, החברה נהנית כי גוברים הסיכויים שהעובדים באמת יהיו מרוצים מהיותם היכן שהם נמצאים.

3. מיתוג אישי תורם לתקשורת פתוחה. מה קורה כשיש לכם עובדים מצוינים שאינם אוהבים את המשרה, התפקיד או הבוס שלהם? האם לא היה כדאי שתדעו זאת על מנת שתוכלו לעזור להם לעבור לתפקיד או למחלקה אחרים, במקום לאבד אותם לטובת המתחרים שלכם? כאשר אתם מעצימים את העובדים להתמקד במיתוג האישי שלהם, אתם יכולים לקדם דיאלוג פתוח ותקשורת עם המנהלים הישירים שלהם או עם מחלקת משאבי האנוש, וגם זה תורם לארגון.

4. מיתוג אישי מכין את העובדים הצעירים טוב יותר לתפקידים ניהוליים. עובדים צעירים חשים שהמעסיקים שלהם אינם מכינים אותם לקבלת תפקידים ניהוליים. "סקר המילניומים לשנת 2014" של חברת Deloitte מלמד שעובדים צעירים נעים במהירות לתפקידי ניהול בלי שיקבלו הכשרה מתאימה ושיש לתקן זאת במהירות. אורל טוענת שחינוך העובדים הצעירים ליצירת מותג אישי צריך להיות הצעד הראשון בתהליך פיתוח מנהיגות. הם צריכים לדעת "מי הם ומי הם רוצים להיות" על מנת לתפקד ביעילות כמנהלים ומנהיגים. מיתוג אישי הוא עניין של מודעת עצמית, הכרה בחולשות, יצירת שינויים על מנת להשתפר והבנת נקודות החוזק שלך.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה