שיתוף

אחד הפרויקטים שהצוות שלי ואני מאוד גאים בהם הוא המסע בחמש יבשות במיזם נור. המיזם, בהובלת קרן רש"י ובשיתוף משרד העבודה והרווחה והביטוח הלאומי, שם לעצמו מטרות חשובות ביותר: העצמת ופיתוח צעירות ונערות בחברה הערבית, וסיוע בקידום השכלתן, תוך התמודדות עם חסמים שונים ושילובן המוצלח בשוק התעסוקה. הפגישה עם מושירה אבו ראשד, מנהלת התכנית, הבהירה לנו שהמטרות של התכנית מסתדרות מצוין עם מודל חמש היבשות ומתודולוגיית המסע שלנו להכנת אנשים להמשך שגשוג בעולם מורכב ומשתנה תמידית ולהצלחה בקריירה בעולם העבודה החדש.

המטרה של המסע שלנו במיזם נור הייתה להכשיר את מנהלות המרכזים ורכזות הקריירה על מנת שהן תוכלנה להוביל את הצעירות והנערות בחברה הערבית במסע בחמש יבשות, ולהכין אותן להמשך הצלחה בחיים – במציאות של משברים תמידיים, בלימודים, באקדמיה ובקריירה, בהתאם למאפיינים של עולם העבודה החדש.

הסדנה הראשונה הייתה מעוררת השראה. פגשנו קבוצת נשים מלאות תשוקה והתלהבות עם רצון עצום להשפיע על הצעירות בחברה הערבית. הן היו מלאות סקרנות לגלות את היבשות ובעיקר לראות איך הן יכולות להשתמש במה שלמדו בכל יבשת על מנת להכין טוב יותר את הצעירות והנערות להצלחה בחיים, בלימודים ובקריירה במציאות של עולם העבודה החדש.

כמי שהעבירה הכשרות רבות של מתודולוגיית חמש היבשות בארץ וברחבי העולם, התרשמתי עמוקות מרמת ההעמקה, הלמידה והמסירות שהפגינו הרכזות מיזם נור. כל מפגש איתן היה חוויה ייחודית ותהליך למידה משמעותי עבור כולנו. הן לא עשו הנחה לעצמן בשום שלב ובנחישות והתמדה סיימו את ההכשרה בהצלחה גדולה.

כמו תמיד, פתחנו את ההכשרה בהעמקה במודל חמש היבשות, תוך הדגשת המסרים החשובים מכל יבשת עבור הצלחתן של הצעירות. בהמשך, למדו הרכזות כיצד להעביר משוב מוכנות לעולם העבודה החדש בן שעה לצעירות, תוך שיקוף באילו יבשות ומרכיבים הן מוכנות, ובאיזה מהם עליהן להמשיך ולהתפתח. ולבסוף, לימדנו אותן איך להשתמש בכלי הפיתוח של המסע בחמש יבשות על מנת לסייע לצעירות והנערות לרכוש את המיומנויות החשובות להמשך הצלחתן.

היה מרתק לראות כיצד הרכזות בכל יבשת גילו דרכים יצירתיות וחדשות להכין את הצעירות להצלחה בחיים, בלימודים ובקריירה, במציאות של עולם העבודה החדש. נקודת השיא בפרויקט עבורנו הגיעה כאשר הצעירות והנערות הגיעו למרכזי נור, ושמענו מהרכזות כיצד הן מגיבות בהתלהבות למודל חמש היבשות (ולכל מיומנויות העתיד שנמצאות במודל) ולתהליכי הפיתוח האישיים המוצעים בו. זה היה הרגע בו הבנו שהמודל שיצרנו, האבחון של חמש היבשות המודד את המוכנות של כולנו להמשך הצלחה במציאות החדשה שנוצרה וסדנאות הפיתוח שלנו בהחלט מתאימים גם לצעירות ונערות בחברה הערבית.

אין לי ספק שמיזם נור הוא מיזם משמעותי שיכול להשפיע רבות על צעירות ונערות בחברה הערבית. לשמחתי הרבה מודל חמש היבשות הפך לשפה של המיזם וכל שנה אנו מכשירים בהנאה רבה מנהלות מרכזים ורכזות קריירה חדשות.

ההערכה במיזם הייתה הדדית לגמרי ואת זה ניתן לראות מן המשובים שקיבלנו בסוף תהליך ההכשרה:

  • המסע תרם לי רבות מבחינה אישית. אני חשה שינוי משמעותי בעצמי ומאוד שמחה על ההזדמנות הזו. היום אני מלאת ביטחון עצמי ומוכנה להעביר את הידע שרכשתי לצעירות שלנו.
  • אני מאמינה שזהו מסע לחיים… כל מי שנותן לעצמו הזדמנות להיפתח, יגלה בו מתנה ענקית.
  • אני גאה להיות שגרירה של המודל וחברה במשפחת מודל חמש היבשות.
  • מסע חמש היבשות הפך לחלק בלתי נפרד מחיי. אני משתמשת בו באופן טבעי וזה הפך לשפה משותפת במרכז שלנו.
  • אני חשה שליחות עמוקה להעביר את הידע הלאה לכמה שיותר אנשים מכל שכבות האוכלוסייה, כי רק כך נוכל לחולל שינוי והתחדשות בחברה שלנו. עלינו להמשיך ללמוד, ללמד ולהתפתח.
  • לדעתי זו הכשרה חשובה ביותר, שפה חדשה שהחברה הערבית זקוקה לה נואשות. אם נבין אותה לעומק ונשלב אותה בחיי היום-יום, נוכל לחולל שינוי משמעותי בחברה.
  • זה היה מסע מרתק ומעצים, כזה שמושך אותך פנימה וגורם לך להיסחף איתו. את לומדת תוך כדי המסע על חשיבותו והשפעתו.אסימונים רבים נופלים במהלך הדרך ואת מבינה עד כמה זה משמעותי ושניתן באמת להשתנות ולשנות (זה לא גזירה משמיים). ניתן לעשות זאת בצעדים קטנים ונעימים.
  • זו הכשרה שכל אחד צריך לעבור, ללא קשר לתחום עיסוקו.

לפרטים נוספים השאירו פרטיכם בקישור הבא: מוכנות לעולם העבודה החדש.


 

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

כנס דיני עבודה למנהלי.ות משאבי אנוש 2024

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס למידה והדרכה 2024

אין תגובות

השאר תגובה