אם הבחנתם פעם שהעובד בעמדה הסמוכה אליכם גוזז את ציפורני הרגליים שלו, מסדר גבות או מורח לק, אז דעו שלא מדובר במקרה יוצא דופן. סקר חדש של CareerBuilder מצא את הדברים החריגים ביותר שעובדים עושים בעבודה.
מה גורם לעובדים לבזבז הכי הרבה זמן במשרד? גלישה ברשתות חברתיות? רכילות בפינת הקפה?
הסקר זיהה את ההתנהגויות שמעסיקים אומרים שהן קוטלות התפוקה הגדולות ביותר במקום העבודה. סקר תפוקת העובדים גם מצביע על כמה מהדברים המוזרים ביותר שמעסיקים תפסו את עובדיהם עושים בשעות המשרד. המחקר בוצע בין פברואר למרץ השנה וכלל 2,138 מנהלי גיוס ואנשי משאבי אנוש וכן מדגם של 3,022 עובדים במשרה מלאה במגוון תעשיות ובחברות בגדלים שונים.
באופן לא מפתיע, שימוש אישי בטכנולוגיה הוא אחד המרכיבים העיקריים של פעילות בלתי יצרנית בעבודה. 24% מהעובדים הודו שביום עבודה טיפוסי הם מעבירים לפחות שעה אחת בשיחות טלפון, הודעות דוא"ל וטקסט אישיות. 21% העריכו שהם מעבירים שעה אחת או יותר ביום בחיפוש באינטרנט אחר חומר שאינו קשור לעבודה.
מחסומי תפוקה ראשיים
התנהגויות של חברים לעבודה, פגישות וגורמים אחרים מהווים גם הם מכשול לתפוקה. כאשר נשאלו מה לדעתם הם מחסומי התפוקה הראשיים במקום העבודה, ציינו המעסיקים את הגורמים האלה:
• שיחות ושליחת הודעות טקסט בטלפון הנייד – 50%.
• רכילות – 42%.
• גלישה באינטרנט – 39%.
• גלישה במדיה החברתית – 38%.
• הפסקות לנשנושים או לסיגריה – 27%.
• חברים לעבודה רועשים – 24%.
• פגישות – 23%.
• דוא"ל – 23%.
• כניסה של חברים לעבודה – 23%.
• חברים לעבודה שמעבירים שיחות טלפון לרמקול – 10%.
טיפול בציפורי מחמד
המעסיקים שהשתתפו בסקר גם סיפקו דוגמאות מהחיים לדברים חריגים שהם ראו את עובדיהם עושים בזמן שבו היו אמורים להיות עסוקים בעבודה:
• עובד הפריח בועות סבון במזג אוויר עם טמפרטורות מתחת לאפס כדי לראות אם הבועות יקפאו ויישברו.
• עובד נשוי גלש באתר היכרויות ואז הכחיש זאת בזמן שהאתר הופיע עדיין על מסך המחשב שלו.
• עובדת טיפלה בציפור המחמד שלה, שאותה הגניבה לעבודה.
• עובדת גילחה את רגליה בשירותי הנשים.
• עובד שכב מתחת לקופסאות כדי להפחיד אנשים.
• עובדים קיימו תחרות היאבקות.
• עובד ישן, אך טען שהוא התפלל.
• עובד צילם תמונות סלפי כשהיה בשירותים.
• עובד החליף בגדים כשהיה בקיוביקל שלו.
• עובד הדפיס ספר שהוריד באינטרנט.
• עובדת חיממה את כפות הרגליים שלה מתחת למייבש הידיים בשירותים.
ב-CareerBuilder מזהירים שהרבה הסחות דעת קטנות יכולות להצטבר לאובדן זמן גדול ולכן חשוב לצמצם הפרעות, להקצות זמנים למשימות ולהפוך את הפסקת הצהריים לזמן שבו מקיימים תקשורת אישית.
טקטיקות למניעת בזבוז זמן
כמעט שלושה רבעים (73%) מהמעסיקים הטמיעו כמה אמצעים לצמצום מורידי התפוקה העבודה. הטקטיקות כוללות:
• חסימת אתרי אינטרנט מסוימים – 36%.
• איסור על שיחות אישיות בטלפון ובנייד – 25%.
• ניטור השימוש בדוא"ל ובאינטרנט – 22%.
• קביעת לוחות זמנים להפסקות ולארוחת צהריים – 19%.
• מתן האפשרות לטלקומוניקציה – 14%.
• מבנה של חלל פתוח במקום קיוביקלס – 13%.
• הגבלת פגישות – 12%.
• הגבלת השימוש ברמקול של הטלפון אם לא נמצאים בחדר – 11%.