חברת ההשמה האמריקאית TheLadders, ערכה מחקר חדש בתחום קבלת החלטות בתהליך הגיוס, שנועד לגלות כמה זמן בממוצע עומד לרשות המועמד השולח קורות חיים סטנדרטי למשרה. במסגרת המחקר, נבדקו מגייסים כשהם עוברים על קורות חיים של מועמדים לתפקידים מגוונים ואף בכירים, במשך 10 שבועות עבודה.
מגייסים רבים טענו, ועדיין טוענים, כי הם משקיעים כארבע דקות בממוצע בסריקת קורות חיים של כל מועמד, לפני שהם מחליטים האם להתקדם אתו או לוותר. אולם על פי המחקר החדש עולה שמגייסים עוברים על טופס קורות החיים רק 6 שניות בממוצע! שהם 2.5% בלבד מזמן הצפייה הממוצע המדווח.
אלכס דוסט, מייסד ומנהל בכיר בחברת TheLadders: "ידוע ששלב מיון קורות החיים הוא 'צוואר הבקבוק' של תהליך הגיוס אבל רצינו לבחון לעומק את מערכת היחסים בין המגייס למועמד בשלב הקריטי הזה. באמצעות מחקר 'סריקת העין', אנחנו יכולים לדעת לא רק כמה זמן עומד לרשות המועמד בתהליך הגיוס אלא מהם הפרמטרים שתופסים את העין [של המגייס], משמע לאלו חלקים של המסמך נמשכת העין ומאלו חלקים העין מתעלמת, כמה שניות הם מתמקמים בכל קטגוריה, כיצד הם מכריעים בפרק זמן כה קצר האם יש למועמד סיכוי ועוד. זה מדהים כמה נתונים אפשר ללמוד מהמחקר הזה ומה שבאמת מדהים זה שאפשר להסיק כל כך הרבה תובנות וליישם אותן, הלכה למעשה. במאגר שלנו רשומים כיום למעלה מ-5 מיליון מחפשי עבודה. באמצעות התובנות שלנו מהמחקר, נוכל לייעץ להם ולסייע להם טוב יותר לנסח קורות חיים כך שהוא יעברו את 'מבחן 6 השניות' בהצלחה."
במסגרת מחקר 'סקירת העין' התמקדו החוקרים באופן שבו מתייחסים המגייסים לקורות החיים על גבי מסך המחשב, כדי להתחקות אחר טכניקות ראשיות בניסיון לאפיין דפוסי התנהגות משקפים. כך התברר כי המגייסים משקיעים כ-80% מהזמן (קרי 4.8 שניות) בסריקת הנתונים הבאים: שם, השכלה, תפקיד נוכחי (ושם החברה האחרונה), תפקיד במקום העבודה הקודם (ושם החברה), לרבות משך העסקה.