אחד הכשלים החמורים בחשיבה העכשווית על "חוויית מועמד" היא הרעיון שחוויה טובה היא "מידה אחת שמתאימה לכולם," כותב ג'ון סאמסר מאתר HR Examiner. מודעות דרושים והחוויה שסובבת אותן צריכות להיות רלוונטיות למגוון רחב של מחפשי עבודה עם מגוון רחב של תחושות, רקעים ואינטרסים.
מה שמשותף למחפשי העבודה הפעילים הוא ריבוי הדילמות וההצעות שאליהן הם נחשפים. הם עוברים בכל יום על עשרות הצעות עבודה באינטרנט, והאינטרנט הוא מדיום שמעודד מצב של "לרפרף ולהעביר הלאה". המחפשים מצויים במתח שמוגבר על ידי כמות ההצעות שהם רואים, והם יעשו מה שהם יכולים כדי להפחית את המתח הזה, לכן הם עוברים על המשרות המוצעות במהירות, לוחצים על כפתור שליחת קורות החיים וממשיכים הלאה. לכן צריך להגיע אליהם מוקדם באמצעות איסוף נתונים נכון, לספר סיפור שימשוך אותם ויגרום להם לפנות אליכם.
מודעות דרושים שפונות למועמדים פאסיביים הן סיפור שונה לגמרי. מחפשי העבודה הפעילים מרפרפים במהירות על משרות, אבל לפחות קל להגיע אליהם. הדרך אל מועמדים פאסיביים אינה צריכה לעבור דרך אתרי חיפוש העבודה הרגילים.
סולם הקליטות
כאשר חושבים על קהל היעד, אפשר לדמיין סולם "קליטות" של מסר הצעת העבודה:
• מחפשים נואשות
• דואגים ומחפשים
• מתוסכלים ומחפשים
• עובדי קבלן ועובדים זמניים
• עדים לפיטורים (לא מחפשים אבל צריכים להתחיל)
• מתכננים וחוקרים את השוק (יחפשו בקרוב)
• רוצים שכר גבוה יותר במשרתם הנוכחית
• משתוקקים ליותר אתגר במשרתם הנוכחית
• משתוקקים לשפר ביצועים במשרתם הנוכחית (אנשים שלכם כדאי מאוד להגיע אליהם)
• אלה ששינויים בחייהם הביאו לצרכים פיננסיים (תסכול שאינו קשור למשרה)
• גששנים (מאושרים במשרה הנוכחית אבל הופכים בקלות לחסרי סיפוק)
• מרוצים במשרה הנוכחית
• עובדים בשביל לשלם את שכר הדירה
אמנם הסולם אינו מושלם או שלם, אך ברור שכאשר אתם מחפשים מועמדים לאיוש משרה כדאי להגיע לכל קטגוריה עם מסר אחר. אפשר להמשיך לחלק את הרשימה לקטגוריות משנה של מקצוע ואזור גיאוגרפי. על פי הקטגוריה שאליה אתם רוצים להגיע, עליכם לבחור במסר אחר וגם בפלטפורמת תקשורת שונה. לדוגמה: מודעה אטרקטיבית במדור דרושים טובה עבור מחפשים פעילים, מידע באתר החברה יכוון לאלה שבשלב התחקיר, משימות עבור ציידי ראשים מיועדות להגיע לאנשים שעובדים ואפילו מרוצים בעבודה.