על פי אנדי פילפוט, מנהל מכירות ושיווק בחברת השירות לעסקים Edenred, מתקיים מאבק מסורתי בין מחלקות השיווק לבין מחלקות משאבי אנוש על מידת השפעתן על הארגונים שבהן הן פועלות. לדבריו של פילפוט, הזוכות בעשור האחרון הן מחלקות השיווק. בטור באתר hrmagazine.co.uk פילפוט מונה חמש תמות שעזרו לאנשי השיווק להפוך לכוח מוביל, ושאנשי משאבי האנוש יכולים לאמץ על מנת לחזק את השפעתם.
חשיבותה של תובנה. למאגרי נתונים, דאטה, יש בעשורים האחרונים השפעה מהפכנית על תחום השיווק בכך שאפשרו לארגונים להבין ולחזות התנהגויות וצרכים של הציבור. אנשי משאבי האנוש יכולים לחקות את שיטת העבודה הזאת בכך שישתמשו ביותר כלים מדעיים בתהליכי קבלת החלטות בנוגע לכישרונות, אנשים וביצועים. משמעות הדבר היא לאמץ את האפשרויות הגלומות במאגרי נתונים כדי לקבל עדות מהימנה יותר לאסטרטגיות ניהול משאבי אנוש.
אין דבר כזה להיות קרוב "יותר מדי" ללקוח, או במקרה שלנו – לעובד. אחת המגמות הבולטות בשיווק בעשר השנים האחרונות היא האובססיה לאינטימיות עם הלקוחות, כלומר להתקרב עד כמה שאפשר אל הלקוח באמצעות משוב. קבוצות מיקוד, ביקורים אצל הלקוח, סיורים בחנויות, עבודה בקו החזית וקבלת תגובות דרך הדוא"ל והרשתות החברתיות – כל אלה נמצאים כעת במרכז ההתכווננות והכנסת השיפורים בפעילות השיווקית. ייתכן שעבור אנשי משאבי אנוש האפשרות להשתמש בכלים הללו מוגבלת יותר, אך חשיבותה של הישארות בקרבת העובדים, ובאותה מידה בקרבת ההנהלה הבכירה, היא השקעה שאסור לוותר עליה.
אי אפשר לקפוא במקום. אנשי שיווק מכירים בכך שחידושים ופיתוח מוצר מקנים יתרון תחרותי, מחזקים מותגים ובכך מושכים קונים ולקוחות. אנשי משאבי אנוש יכולים ללמוד מהם בכך שיבינו שעדיף להוביל את השינויים על פי הרעיונות שלהם ולא להגיב להם רק אחרי שהם קורים.
חשיבותו של המגע האישי. המדיה החברתית והתקשורת המקוונת שינו את הדרך שבה אנו מדברים ומתקשרים. אנשי השיווק הכירו במקום המשמעותי של ביקורת עמיתים, שפה בלתי רשמית, צורות תקשורת אינטראקטיביות, ויותר מכל – בחשיבותה של הנוכחות האישית בהגעה לתוצאות. מעבר לתקשורת אישית והתרחקות מהנורמה המבוססת על מדיניות רשמית היא הזדמנות אדירה לאנשי משאבי האנוש לשרת טוב יותר מועסקים ועמיתים.
תקשורת שמדברת עם הנמען ולא אל הנמען. תקשורת שבין אנשי שיווק ללקוחות התקדמה ממסרים אחידים לכל קהל היעד דרך מסרים מפולחים אל תקשורת של אחד על אחד. כעת המשימה היא להגיב לאתגרים שמציבות הדרישות לתכנים המותאמים באופן אישי לנמענים. לקוחות מעוניינים באפשרות לדלות מסרים שתקפים עבורם דרך ערוץ התקשורת שבו בחרו ובזמן שנוח להם. עסקים שמצליחים להיענות לדרישה הזאת על הצד הטוב ביותר, לעתים קרובות הופכים לכוח מוביל בכל מה שקשור לגיוס לקוחות, שימורם והחזרתם. הדבר נכון גם כאשר מדובר בעובדים. אפשר לקרוא לזה דיבור בגובה העיניים.