על פי מדד הביורוקרטיה לרבעון השלישי של 2011, אותו ערך איגוד לשכות המסחר, מסתמן שיפור בהתנהלות הביורוקרטית של משרדי הממשלה ביחס לרבעון האחרון.
המדד, המבוסס על מחקרי חברת SQ איכות השירות וגיאוקרטוגרפיה עבור איגוד לשכות המסחר, נועד לבדוק את איכות השירות וחוויית הלקוח במשרדי הממשלה ובגופים ממשלתיים שונים. הסקר מורכב למעשה מ-4 קריטריונים עיקריים: זמינות נציגים, זמן הטיפול בפניה, איכות הפתרונות ויחס אישי. המדד אף בוחן תהליכים בירוקרטיים פנים משרדים, כגון הנפקת רישיונות ואישורים, הוצאת/חידוש דרכון, מערכת תשלומים ועוד.
ברבעון השלישי של שנת 2011 עמד הציון הכללי על 6.58 לעומת הרבעון השני של 2011, אז עמד המדד על 6.47, הווה אומר שחלה עליה של 1.7% ברבעון האחרון.
להלן חישוב ציוני מדד הבירוקרטיה על פי המשרדים השונים לרבעון שלישי 2011, לפי סדר יורד: המשרד המספק את השירות הנוח ביותר למגזר העסקי הוא משרד התחבורה עם ציון של 7.26, אחריו משרד התמ"ת עם 7.13, משרד הפנים עם 6.74, ביטוח לאומי עם 6.58, משרד האוצר עם 6.45, משרד הבריאות עם 6.39, סוגרת את הרשימה עם הציון הנמוך ביותר מערכת בתי המשפט עם ציון של 5.53.
ביחס למדד 2008, אז נערך לראשונה מדד הביורוקרטיה, חלו תנודות קיצוניות ביותר במשרד האוצר, שם חלה צניחה של 4.9% בין 2008 (6.78) לרבעון שלישי 2011 (6.45) זאת לעומת משרד התמ"ת, שם חלה עליה דראסטית ביותר, ב-6% ממדד 2008 (6.75) לרבעון שלישי 2011 (7.13).
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין התייחס לנתונים וציין את הציון הנמוך של מערכת בתי המשפט: "במחצית הראשונה של 2011 נפתחו לא פחות מ-357,168 תיקים. אכן נסגרו באותה תקופה 404,033 תיקים, אך מלאי התיקים עדיין עומד על 437,039". לין ציין כי לשירותי מערכת המשפט נזקקים למעלה ממיליון תושבים. לדבריו, שר המשפטים צריך להציב כמטרה מרכזית את השיפור ברמת השירות לציבור של מערכת בתי המשפט.
שי חיון, מנכ"ל SQ איכות השירות: "נתוני הסקר מלמדים אותנו שבסך הכול הבירוקרטיה עדיין חיה ובועטת. אמנם יש לברך על העליה ברבעון הזה לעומת הרבעון הקודם אך בהסתכלות שנתית, 2011 מאופיינת בעליה בבירוקרטיה."