מחוברות עובדים היא גורם קריטי להצלחה ארגונית, המשפיעה על כל דבר, החל מפרודוקטיביות ושימור עובדים ועד לשביעות רצון לקוחות ורווחיות.
הבנה ואופטימיזציה של מדדי מחוברות עובדים הינן חיוניות עבור מנהלי משאבי אנוש, כדי לטפח כוח עבודה בעל מוטיבציה גבוהה ותחושת מחוייבות לארגון.
מנהלי משאבי אנוש שמבינים ומייעלים את מדדי המחוברות העיקריים הללו, יכולים ליצור כוח עבודה בעל מוטיבציה גבוהה, שביעות רצון גבוהה ופרודוקטיביות משופרת.
ניטור קבוע של נכונות העובדים להמליץ על המעסיק, של שיעורי התחלופה, של שיעורי ההיעדרות, של תוצאות סקר שביעות רצון ושל מדדי הביצועים, מאפשר למנהלי משאבי האנוש לזהות מגמות, להתמודד עם אתגרים וליישם אסטרטגיות המטפחות תרבות ארגונית חיובית במקום העבודה.
כל אלה מובילים לרמות מחוברות גבוהות יותר, לשימור עובדים טוב יותר ולשיפור התוצאות העסקיות של הארגון.
להלן 5 מדדי מחוברות העובדים המובילים שמנהלי משאבי אנוש חייבים להכיר ולבצע אופטימיזציה שלהם:
1 מדד הנכונות של העובדים להמליץ על מקום העבודה שלהם:
מדד פשוט זה הוא רב עוצמה המודד את נכונותם של עובדים להמליץ לאחרים על מקום העבודה שלהם.
זה מחושב על ידי שאלת עובדים מה הסיכוי שהם ימליצו על החברה שלהם כמקום עבודה בסולם של אפס עד 10.
לאחר מכן העובדים מסווגים ככאלה שימליצו (9-10), פאסיביים (7-8), או מתנגדים (אפס עד שש).
מדד זה מספק תמונת מצב כללית של שביעות הרצון ומחוברות העובדים.
ציוניםגבוהים מצביעים על נאמנות חזקה ותרבות ארגונית חיובית במקום העבודה, בעוד שציונים נמוכים עשויים לאותת על בעיות בסיסיות שדורשות טיפול.
יש לעקוב באופן קבוע אחר מדד זה כדי לזהות מגמות לאורך זמן. יש ליצור קשר עם מתנגדים כדי להבין את החששות שלהם ולנקוט פעולה כדי לטפל בהם.
כמו כן יש לחזק את הגורמים החיוביים התורמים לציונים גבוהים, כגון סביבת עבודה תומכת, הזדמנויות צמיחה ותוכניות הכרה.
2 שיעור התחלופה של העובדים:
שיעור תחלופת העובדים מודד את אחוז העובדים שעוזבים את הארגון בתוך תקופה מסוימת.
תחלופה גבוהה יכולה להעיד על התנתקות מהארגון, חוסר שביעות רצון או חוסר התאמה תרבותית, בעוד שתחלופה נמוכה מעידה על כך שהעובדים מחוברים ומחויבים לארגון.
תחלופת עובדים היא דבר יקר, גם מבחינת החלפת העובדים והן מבחינת אובדן פוטנציאלי של ידע מוסדי.
הבנת שיעורי התחלופה יכולה לעזור למנהלי משאבי אנוש לזהות תחומים שבהם יש לחזק את אסטרטגיות המחוברות.
לכן יש לערוך ראיונות עזיבה כדי לאסוף תובנות מדוע עובדים עוזבים.
יש להשתמש בנתונים אלה כדי לשפר אסטרטגיות שימור, כגון שיפור תוכניות פיתוח קריירה, מתן חבילות תגמול תחרותיות וטיפוח תרבות ארגונית חיובית במקום העבודה. יש להתמקד בשימור בעלי ביצועים מובילים ובעלי תפקידים קריטיים.
3 שיעור היעדרות עובדים:
שיעור ההיעדרות עוקב אחר תדירות ומשך ההיעדרויות של העובדים, לא כולל חופשות.
שיעורי היעדרות גבוהים יכולים להעיד על התנתקות, שחיקה או בעיות בתרבות הארגונית במקום העבודה.
היעדרות תכופה משבשת את זרימת העבודה, משפיעה על מורל הצוות ויכולה להוביל לירידה בתפוקה.
ניטור שיעורי ההיעדרות עוזר למנהלי משאבי אנוש לזהות בעיות מחוברות פוטנציאליות ולטפל בהן לפני שהן מסלימות.
לכן יש לקדם יוזמות לאיזון בין עבודה לחיים אישיים, כגון שעות עבודה גמישות, תמיכה ברווחה הנפשית ותוכניות בריאות, כדי להפחית היעדרות.
יש לעודד תקשורת פתוחה כדי שהעובדים ירגישו בנוח לדון באתגרים שעשויים להשפיע על הנוכחות שלהם בעבודה. יש לנתח דפוסי היעדרות כדי לזהות ולטפל בסיבות השורש.
4 סקרי שביעות רצון עובדים:
סקרי שביעות רצון עובדים מספקים תובנות חשובות לגבי איך העובדים מרגישים לגבי עבודתם, ההזדמנויות שלהם לצמיחה ושביעות הרצון הכללית שלהם מהעבודה.
סקרים אלה כוללים לעתים קרובות שאלות על שביעות רצון בעבודה, איזון בין עבודה לחיים אישיים, יעילות ניהול ותרבות ארגונית במקום העבודה.
סקרי שביעות רצון מציעים מבט מקיף על מחוברות העובדים ומסייעים למנהלי משאבי אנוש לזהות תחומים לשיפור.
ציוני שביעות רצון גבוהים מתואמים עם מחוברות, פרודוקטיביות ושימור גבוהים יותר.
יש לערוך באופן קבוע סקרי שביעות רצון כדי לעקוב אחר רמות המחוברות לאורך זמן.
יש להשתמש בתוצאות הסקר כדי לזהות נקודות חוזק ותחומים לשיפור. כמו כן יש לשלב עובדים בתכנון השיפור כדי לטפל בבעיות המודגשות בסקרים, ולתקשר את ההתקדמות באופן קבוע כדי לשמור על שקיפות ולבנות אמון.
5 מדדי ביצועים ופרודוקטיביות:
מדדי ביצועים ופרודוקטיביות מודדים באיזו יעילות עובדים עומדים ביעדים שלהם ותורמים להצלחת הארגון.
מדדים אלה יכולים לכלול דירוגי ביצועים אישיים וצוותיים, שיעורי סיום פרויקטים ורמות פרודוקטיביות כלליות.
ביצועים גבוהים ופרודוקטיביות הם לעתים קרובות אינדיקטורים לרמת מחוברות גבוהה.
כאשר עובדים מחוברים יש סיכוי גבוה יותר שהם יהיו בעלי מוטיבציה, ממוקדים ומחויבים לספק עבודה באיכות גבוהה.
לכן יש להגדיר ציפיות ברורות לביצועים ולספק משוב קבוע כדי לעזור לעובדים להישאר במסלול.
יש להציע הזדמנויות לפיתוח מקצועי כדי לשפר מיומנויות ולהניע את הפרודוקטיביות. כמו כן יש לזהות ולתגמל עבור ביצועים גבוהים כדי לחזק התנהגויות חיוביות ולהעלות את המורל.