בזמן שחברות בכלל ומשאבי אנוש בפרט עסוקים במגוון, מחקר חדש מלמד שאמנם המגוון חשוב, אבל לא בטוח שהוא מה שחשבתם. אם אתם מתמקדים בתחומים כמו מוצא, השתייכות דתית, מגדר או אפילו מוגבלות גופנית (או היעדרה), יכול להיות שאתם מחמיצים משהו, בעיקר אם אתם רואים בבני דור המילניום את עתודת כוח העבודה שלכם.
מחקר שפורסם במאי השנה מלמד שיש דרכים מגוונות לחשוב על מגוון, ושבאופן בלתי מפתיע המילניומים נבדלים מבני הדורות האחרים באופן שבו הם רואים את התחום הזה.
למילניומים יש הבנה שונה של המגוון האנושי בהשוואה לבני הדורות המבוגרים יותר, כך לפחות עולה ממחקר של שבוצע על ידי חברת Deloitte ו- Billie Jean King Leadership Initiative) BJKLI). בסקר השתתפו 3,726 בני אדם, והחוקרים גילו שכאשר מגדירים מגוון, המילניומים נוטים ב-35% יותר מאחרים להתמקד בניסיון ייחודי. מנגד, 21% מאלה שאינם מילניומים נטו יותר להתמקד בייצוג.
"המחקר מראה שהמילניומים רואים בהכללה הצלחה בעסקים חיונית ומאמינים שמגוון קוגניטיבי הוא קריטי למעורבות, העצמה, צמיחה עסקית ותחרותיות", נכתב בדוח. "בניגוד לכך, דורות אחרים נוטים לראות זאת [את המגוון] דרך העדשות המסורתיות של דמוגרפיה, ייצוג והיטמעות".
מגוון בדעות, לא רק בצבע העור
במחקר נמצא גם כי המילניומים מאמינים שהכללה מערבת גם יצירת תמיכה באווירה שיתופית המעודדת שיתוף פעולה פתוח בין אנשים בעלי רעיונות שונים, השקפות שונות וגורמים ייחודיים אשר תורמים לאישיות ולהתנהגות שלהם. ואכן, ממצאי המחקר מדגישים כי המילניומים מתמקדים ב-71% יותר מאחרים בעבודת צוות כאשר הם נשאלים על ההשלכה העסקית של המגוון האנושי, זאת בהשוואה ל-28% מאלה שאינם בני דור המילניום.
"המילניומים יהוו 75% מכוח העבודה עד 2025 ועם התפתחותם של מקומות עבודה, לא מפתיע שיש הבדלים בולטים באופן שבו דורות רואים את ההכללה בסביבה העסקית של ימינו", אמרה כריסטי סמית', מומחית לניהול מדלויט.
"הנתונים שלנו מבהירים שהמגוון כבר אינו עניין של גזע, מגדר ואתניות, במקום זאת המילניומים דורשים שמנהיגים יקדמו תרבויות מכלילות על ידי בניית צוותים המורכבים מאנשים בעלי דעות, ניסיון ורקע מגוונים הנחוצים להשגת תוצאות עסקיות נחשקות. חשוב שארגונים יזהו את השינוי הזה ויפתחו את החשיבה שלהם אחרת הם מסתכנים באיבוד כישרונות נוכחיים ועתידיים".
מחברי הדוח סיכמו שממצאי המחקר קריטיים עבור חברות הרוצות למשוך ולשמר מועסקים בני דור המילניום. ייתכן שמדובר באתגר חדש, שכן הצורך לספק את דרישתם של המילניומים למגוון אנושי צריך להשתלב גם בתפיסתם של בני דורות אחרים את המגוון.