לתכנן את התכנית העסקית

לתכנן את התכנית העסקית

הבנת התכנית העסקית של החברה שלך הכרחית על מנת שהחברה תצליח. אך בטרם אתה ניגש להתחיל ביישום התכנית עליך לנסח אותה על הכתב

שיתוף

אחת הסיבות החשובות ביותר לכתיבה ואפיון התכנית העסקית, היא שאתה יכול לתת דין וחשבון על התחזיות וההצעות שהיא מכילה. זה נכון במיוחד אם אתה משתמש בתכנית שלך לצורך גיוס כספים, או כמנהל משאבי אנוש לצורך גיוס עובדים. קשה מאוד לנסות ולנחש כמה כספים תצטרך לגייס או כמה עובדים ולאילו תפקידים, מבלי לעיין בתכנית כתובה ולהפיק ממנה את הנתונים הרלוונטיים.

תכנית עסקית יכולה להיות עניין מסובך. עם זאת היא תאפשר לך התמודדות קלה ונכונה יותר עם החלטות שעליך לקחת. תכנית כתובה ממזערת נזקים של ניתוב כספים בצורה לא נכונה.

כיצד כותבים תכנית עסקית יעילה?

מטרות ויעדים

עצום את עיניך ותאר לעצמך כי התאריך הוא 5 שנים מהיום. היכן אתה רוצה להיות מבחינת היעדים של החברה? מול אילו חברות היא תתחרה בשוק בעוד מספר שנים? מה יהיה הגודל שלה? רשום את כל אלו בתכנית העסקית שלך וכעת רשום מה מצריכה ממך הגשמת החזון.

לאילו עובדים תזדקק על מנת להוביל את החברה קדימה? אילו תחומים ומשרות הם יאיישו? מה הפן השיווקי שתצטרך להשקיע בו? הכל צריך להיות כתוב וברור.

תוך כדי הדמיון המודרך נסה להעלות אסוציאציות ומכשולים בהם אתה עשוי להיתקל בדרך. אילו פתרונות יסייעו לך ומהי משמעותן הכלכלית של פתרונות אלו? – גם את זה רשום לעצמך.
כאשר התכנית העסקית מציגה לך תמונה מתורגמת לכסף של המטרות והיעדים שלך, היא מהווה למעשה "הוראות הרכבה" לחברה שלך.

אם אתה מתקשה להבין את המטרות והיעדים שלך, שאל את עצמך את השאלות הבאות:

איך ארגיש כשהחברה שלי תצליח?

האם אני מוכן להשקיע את כל הכסף שלי ולעבוד למשך שעות ארוכות ללא שכר, להקריב זמן ולשנות את סגנון החיים שלי למשך שנים על מנת שהחברה תצליח?

מה אעשה במידה והחברה לא תתקדם?

כמה עובדים יהיו בחברה בסופו של דבר?

מה יהיו ההכנסות השנתיות בעוד כחמש שנים?

מה יהיה נתח השוק של החברה באותה מסגרת זמן?

מה התכניות שלי מבחינת התרחבות גאוגרפית/גלובלית?

כמה מהמשימות ואילו אאציל על מנהלים נוספים?

מהי המשמעות הכלכלית של האצלת משימות או שותפויות לחברה?

עם אילו משקיעים אני רוצה לעבוד?

האם ארצה להנפיק את החברה בהמשך?

להרוויח הרבה כסף, אין בהכרח משמעו להלוות הרבה כסף. במיוחד אם במסגרת המטרות והיעדים שלך אתה צופה לחברה צמיחה מהירה. עם זאת בהחלט תצטרך משקיעים, בהנחה שאין לך הון עצמי עצום ולכן חשוב שתיקח גם את כל הנושא הזה בחשבון.

יזמים אופטימיים נוטים להאמין כי גידול במכירות ידאג לכסות את כל ההלוואות, כיוון שהם יוכלו לממן את הצמיחה ע"י יצירת רווחים. אך מדובר במקרים נדירים שכן אתה בדרך כלל צריך לשלם לספקים שלך לפני שהלקוחות משלמים לך. חידת תזרים המזומנים היא הסיבה לכך שחברות רבות בצמיחה מהירה צריכות לחפש מימון בנקאי או לבצע מכירות הון כדי לממן את הגידול שלהן. הן פשוט צומחות מהר יותר ממה שהן יכולות להרשות לעצמם.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה