למקסם את האפשרויות של ה"ג'ונגל החברתי" האינטרנטי

למקסם את האפשרויות של ה"ג'ונגל החברתי" האינטרנטי

בעידן הרשתות החברתיות חברה צריכה לדעת כיצד היא נראית ברשתות, להפנים כי ניתן כיום לראות גם דברים שהייתה מעדיפה שלא יצאו החוצה ולגבש לעצמה מדיניות ונורמות התנהגות בהתאם.

שיתוף
מרב באבאי

כבר מזמן הבנו שכדי להגיע למועמדים מהר עלינו להתיידד עם הרשתות החברתיות, להכיר אותן לעומק ולהבין כיצד ניתן למצות את הפוטנציאל הטמון בהן.

צודק מי שמכנה את העולם הזה ג'ונגל חברתי. כל יום קורה בו משהו חדש: עדכון גרסה, רשת חברתית חדשה, תוספת שמחייבת אותנו להיות מעודכנים ולהגיב במהירות לשינויים הטכנולוגיים המהירים שקורים. העולם הופך להיות מהיר וגם חברות צריכות להסתגל במהירות לשינויים הטכנולוגיים הרבים. אי-הכרת המפה החברתית האינטרנטית גורמת לחברות להתנהל ולא להוביל תהליכים חשובים ואסטרטגיים בזמן אמת.

ארבע צירים מרכזיים

הרשתות החברתיות עונות כיום על ארבעה צירים מרכזיים: איסוף מידע עסקי, שיווק, פיתוח עסקי וגיוס עובדים. החשיבה בחברות עדיין מיושנת ובמרבית המקרים כל מחלקה ממשיכה לפעול לבדה. זה התאים לעידן שלפני הרשתות. כיום חברה צריכה לדעת כיצד היא נראית ברשתות, להפנים שפניה התעגלו וניתן כיום לראות גם דברים שחברה לעתים הייתה מעדיפה שלא יצאו החוצה, ולגבש לעצמה מדיניות ונורמות התנהגות בהתאם.

מהצד השני, באחריות חברה לראות מה היא יכולה להפיק מהעולם החדש הזה וכיצד היא יכולה למקסם את המשאב הטכנולוגי הזה לצרכיה העסקיים.

קיימים הבדלים מהותיים בין רשת לרשת וחשוב להכיר את האפשרויות וההזדמנויות ולגבש אסטרטגיה שתואמת את צרכי הארגון. כמו כן, השילוב למקסום ההצלחה הוא הכרחי. מחלקות השיווק, הפיתוח העסקי והגיוס, צריכות ללמוד לעבוד יחד ולבנות תכנית עבודה אסטרטגית משולבת כדי להביא לתוצאות טובות ברשתות השונות.

מגייסים עובדים

בעולם הגיוס, הרשתות החברתיות טומנות בתוכן הרבה מאוד עובדים פוטנציאלים והן מהוות מקור גיוס חשוב שמאפשר להגיע אל מועמדים באופן מהיר. לינקדאין ופייסבוק, הרשתות המובילות בישראל, מאפשרות לנו לגעת במועמדים באופן ישיר ומהיר, להיות אקטיביים מולם. הן מאפשרות לנו להבין מי המועמד שנמצא מולנו, מה מעניין אותו, מי הקשרים שלו ולקבל תמונה עגולה על המועמד.

חברות כיום מבינות שכדי לקבל החלטה על המועמד, חשוב לבחון אותו במדיה בכלל ולקבל עליו תמונה כוללת. הליך ה-Sourcing לא מסתיים רק בשלב איתור ראשוני של המועמד, אלא גם בשלבי הליבה של קבלת ההחלטות אם לקבלו לחברה או לא.

חדשנות בלינקדאין

Linkedin Apply

 

לאחרונה לינקדאין השיקה כפתור חדש ומעניין בשם Apply with Linkedin. הכפתור מאפשר למועמדים, שגולשים בעמוד הדרושים של החברה, להגיש מועמדות על ידי שליחת פרטים שנמצאים בלינקדאין.

הכפתור מותאם למשרה ומאפשר למועמדים שגולשים בעמוד החברה ומתעניינים במשרה, ללחוץ על כפתור ושלוח לחברה מבלי להתאמץ. זהו עוד שלב אחד קדימה לקראת נקודת מפנה בה אנשים כלל לא יצטרכו להצטייד במסמכי קורות חיים. זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל בהחלט ניתן לראות את ניצני מגמת השינוי.

 

 

 

 

 

מרב באבאי, מנהלת Pro-Man – שירותי גיוס ונטוורקינג עסקי ברשתות

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה