ככל שנמשכות ההגבלות על הגעת עובדים לעבודה וחברות ממשיכות להעסיק עובדים מרחוק, נדרשים מנהלים ועובדים כאחד להסתגל להעברת הדרכות והכשרות מקוונות/
זאת, תוך הסתמכות על אסטרטגיות הממנפות טכנולוגיה שמיועדת לענות על צרכי הלמידה וההתפתחות של העובדים ומבטיחות את המשך צמיחתם של העובדים והארגונים כאחד.
ארגונים בכל העולם מסתגלים במהירות לסביבות עבודה חדשות במהלך משבר הקורונה וחברות רבות ממשיכות להעסיק עובדים מרחוק כדי להבטיח המשכיות עסקית.
המשך ניהולו של העסק והגעה להישגים משמעו ניהול עסק כרגיל פירושו גם המשך התמקדות בהתפתחות העובדים, כדי שלא יפלו בצידי הדרך.
כך שארגונים שעברו לעבודה מהבית צריכים לשקול שימוש בטכנולוגיה בתחום ההכשרות, ובכך לאפשר לעובדים שלהם הזדמנויות למידה ופיתוח.
מדוע? ראשית, משום שהכשרה ופיתוח העובדים מבטיחים את צמיחת עובדים. במילים אחרות, למרות משבר הקורונה, למידה ופיתוח עובדים ממשיכים להיות אסטרטגיה מרכזית להעלאת פוטנציאל הצמיחה של העובדים.
מחקר שבוצע בארה"ב וסקר את העובדים האמריקאים מצביע על כך שלמידה ופיתוח הם חלק ממבנה הצרכים ההוליסטי שמוביל להצלחת עובדים.
הרשת החברתית-מקצועית לינקדאין פירסמה גם היא דו"ח ממנו עולה, כי צמיחת העובדים וצמיחת הארגון מתחילות בכיוון אליו מובילה ההנהלה הבכירה של הארגון.
ולכן, ארגון צומח הוא ארגון שהמנכ"ל, הסמנכ"לים ושורת המנהלים הבכירים מובילים את החזון של יזמות אישית של עובדים הנתמכת על ידי יוזמות למידה ופיתוח.
זאת ועוד, חשוב שארגונים ישתמשו בטכנולוגיה כדי לאמץ אסטרטגיות של מחקר ופיתוח מקוונים.
במילים אחרות, כאשר עבודה מקוונת מרחוק נדרשת כדי לשמור על בריאות העובדים, אסטרטגיות מעניקות מענה לצרכי המחקר והפיתוח של העובדים הינן חיוניות להמשך צמיחתם.
האסטרטגיה הראשונה וככל הנראה אחת היותר חשובות ומשמעותיות היא לעבור לאפשרויות למידה מקוונות. אין ספק שיש עובדים שמעדיפים למידה פרונטלית, שהיא למעשה למידה פאסיבית יחסית.
אלא שגם אל ציבור זה, של עובדים שלא הורגלו מיומם הראשון בשוק העבודה ללמידה מקוונת, יש אפשרות להגיע עם טכנולוגיות מתאימות שהינן פשוטות להפעלה ושקופות למשתמש.
כל עוד לארגון יש את הטכנולוגיות המתאימות, המחסור בזמינות המיידית של המדריך הוא מכשול שניתן להתגבר עליו בקלות יחסית.
למשל, שימוש בתמהיל של מיקרו למידה, הפעלות וירטואליות, הדמיות, ובשלבים מתקדמים יותר כלים שלך מציאות רבודה ומציאות מדומה, הן דרכים למנף כלים טכנולוגים שיכולים לענות על צרכי הלמידה.
האסטרטגיה של חברת המחקרים מקינזי היא לאפשר למפגשי הלמידה המקוונים (הווירטואלים) את התחושה האישית של מדריך מול לומד.
בדיקות נכונות מראש לבדיקת יעילות הטכנולוגיה והיעדר תקלות, יחד עם שליחת חומרים מראש לפני המפגש, יכולים לסייע לעובד ולארגון כאחד להפוך את המפגשים הווירטואלים לשימושיים וקלים יותר לעיכול.
הכלים הטכנולוגים הנכונים יכולים, במהלך הפגישה, לערב את קהל המשתתפים ולהפוך אותו לפעיל, על ידי סקרים וצ'אטים.
עם הטכנולוגיה הנכונה ניתן לטפל בכל מהמורה שהלומדים נתקלים בה, ולהמשיך את הלמידה באמצעות מעקב ומשוב של משתתפים.