שיתוף

במפגשים שלי עם מנהלים רבים, אני נתקלת בתופעה חוזרת: בלבול בין ניהול קריירה לבין ביצוע משימות יומיומיות. בעולם העבודה הדינמי של היום, הגישה של "לעשות את העבודה" אינה מספיקה עוד. אם אנו רוצים להישאר רלוונטיים ולבנות לעצמנו הצעת ערך אישית ומקצועית מנצחת אנו חייבים לאמץ מיינדסט מנותב עתיד, אנחנו חייבים לחשוב קדימה, לתכנן את עתידנו המקצועי ולבנות קריירה משגשגת.

חשוב שנזכור שבעידן שבו הדבר הקבוע היחיד הוא השינוי, ההבחנה בין ניהול קריירה לבין ביצוע משימות יומיומיות מתגלה כהבדל בין ההווה לעתיד.

העבודה שאנו עושים היום היא המציאות היומיומית שלנו, מה שאנו עושים כאן ועכשיו. ניהול קריירה, לעומת זאת, הוא עניין של לקחת את ההחלטות הנכונות היום, להשקיע בפיתוח האישי שלנו כדי שנגיע למקום בו אנו רוצים להיות בו מחר.

אז מה ההבדל בין עבודה לקריירה?

עבודה – התמקדות בהווה:

עבודה היא פעולה שוטפת, משימות שמבוצעות יום יום ומטרתן לשרת את הצרכים המיידיים של הארגון או החברה. עבודה יכולה להיות מהנה ומאתגרת, אך לעיתים קרובות היא לא תמיד מספקת את הבסיס לצמיחה אישית או מקצועית לטווח הארוך. היא מאפשרת לנו לקבל הכרה, להוכיח את יכולותינו ולשמר מעמד טוב בתוך הארגון.

קריירה – התמקדות בעתיד:

ניהול קריירה מתמקד ביצירת הצעת ערך אישית ומקצועית חזקה, שהיא הבסיס לעתיד שאליו אנו שואפים. הצעת ערך זו כוללת יכולות מקצועיות, קריטיות (שבעבר כונו בטעות יכולות "רכות"), מנהיגותיות, טכנולוגיות, עסקיות, ויכולות הקשורות ליזמות וחדשנות. בעולם העבודה החדש, שבו שינוי הוא הקבוע היחיד, חשוב לשלב למידה מתמדת ולהתמקד בפיתוח מקצועי רציף, כדי להבטיח עתיד מקצועי ואישי מוצלח. התהליך הזה הוא מסע ארוך שמבטיח שהמציאות היומיומית שלנו תוביל אותנו למקום שאנו מעוניינים להגיע אליו, דרך פיתוח מיומנויות, רכישת ידע חדש והכנה לתפקידים עתידיים ומאתגרים יותר.

איך נעבור ממיינדסט של עבודה למיינדסט של ניהול קריירה בחמשה הצעדים?

  1. הבינו לאן צועד המקצוע שלכם: איך הוא יראה שלוש או חמש שנים מהיום: עשו מחקר ונסו להבין את הטרנדים הנוכחיים והעתידיים בתחום המקצועי שלכם. חישבו על איך המקצוע שלכם עלול להשתנות – מה המיומנויות החדשות שיידרשו בו? ואילו טכנולוגיות עשויות להשפיע על העבודה שלכם? התמקדות זו תאפשר לכם להכין את עצמכם להזדמנויות ואתגרים עתידיים. כדי לעשות זאת חשוב שתקראו מאמרים מקצועיים, תעקבו אחר מחקרים ודיווחים על חידושים בתחום שלכם.
  2. שימו את בניית הצעת הערך העתידית שלכם כמטרה חשובה והקצו זמן לכך: הקדישו זמן לחשיבה על הצעת הערך העכשוית שלכם, מה הופך אתכם לייחודיים? אילו יכולות, ידע ומיומנויות מוסיפים ערך מוסף משמעותי בעבודה שאתם עושים? חישבו על דרכים לבנות לכם הצעת ערך עתידית מנצחת. כלומר – אילו יכולות עליכם להמשיך ולפתח? איזה ידע חדש עליכם לרכוש?
  3. הגדירו יעדים מקצועיים ואישיים: לניהול קריירה מיטבי דרוש תכנון מוקדם. חשוב להגדיר מטרות לטווח הקצר והארוך ולעקוב אחר ההתקדמות לעבר השגתן. זכרו, ניהול קריירה אינו אירוע חד פעמי אלא משהו שאנחנו צריכים להשקיע בו ברמה היומיומית. ודבר נוסף – חשוב שניהול קריירה שלכם יכלול פגישות עם מנטורים וקבלת משוב מתמיד ממנהלים.
  4. השקיעו בלמידה מתמדת: העולם בו אנו חיים משתנה בתדירות גבוהה, ולכן חשוב להמשיך ללמוד ולהתפתח כל יום. השתתפות בקורסים, סדנאות, והרצאות יכולה לעזור לרכוש ידע חדש, לפתח מיומנויות נחוצות ולשמור על רלוונטיות בשוק העבודה.
  5. בנו רשת קשרים מקצועית: נטוורקינג חיוני מאי פעם לניהול קריירה במציאות של עולם העבודה החדש, בו אנו פועלים. חשוב לשמור על קשרים עם אנשי מקצוע אחרים בתחומכם וגם מתחומים אחרים. ישנה נטייה בקרב רבים מאיתנו, הישראלים, להקל בחשיבות הנטוורקינג, תוך כדי חשש שזהו ניצול של אחרים. האמת היא שכדי לבנות רשת קשרים אפקטיבית, עליכם להתנהג כ- 'נותנים' ולא כ- 'לוקחים'. בנוסף, כדי שאנשים ירצו להיפגש איתכם ולשתף פעולה איתכם, חשוב שתביאו ערך מוסף לשולחן – כלומר, שתפתחו (ותציגו) הצעת ערך אישית משמעותית.

לפרטים נוספים השאירו פרטיכם בקישור הבא: מוכנות לעולם העבודה החדש.


כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה