"ללמוד להסתכל על העובד והמנהל בזווית אחרת"

"ללמוד להסתכל על העובד והמנהל בזווית אחרת"

ימית דהרי, מנכ״לית Best Move: "ניתן להפיק יותר מהמשאב הקיים 'המנהלים-טלנטים' באמצעות זיהוי התשוקה שלהם, שלא תמיד היא גלויה וקשורה באופן ישיר לתפקיד, ומינופה למנהל ולתוך הארגון"

שיתוף
ימית דהרי

בין המגמות המרכזיות שהולכות וגוברות בקרב חברות רבות, ניתן לראות השקעה משמעותית של ארגונים בחלק הנפשי-אישי של העובדים והמנהלים.  

השקעה כזו תורמת רבות לפרודוקטיביות של העובדים והמנהלים, להגברת איכות עבודתם, לעמידתם ביעדים ואף מעבר לכך, וגם למידת המחוברות שלהם לארגון ולשימורם.

במקרים מסויימים, פעילויות אלה תורמות גם לרצונם של העובדים להגיע אל המשרדים לפחות כמה ימים בשבוע.

לקראת הרצאתה של ימית דהרי, מנכ״לית Best Move, מומחית בהנעת א.נשים מנטורית למנהלים\ות וספורטאים – בכנס העצמת ההון האנושי, שיתקיים בכפר המכביה ב-14 בספטמבר – שאלנו אותה, מהי להערכתך החשיבות של סוג הפעילות שאת מציעה לארגונים, עבור העובדים והמנהלים?

"הפעילות שאני מציעה, היא ללמוד להסתכל על העובד\מנהל בזווית הסתכלות קצת אחרת. כיצד ניתן להפיק יותר מהמשאב הקיים 'המנהלים\טלנטים' באמצעות זיהוי התשוקה שלהם (לא תמיד היא גלויה וקשורה באופן ישיר לתפקיד) ומינופה למנהל ולתוך הארגון".

לדברי ימית דהרי, המינוף למנהל ולארגון מתבצעים ב 4 שלבים:

"1 אבחון: התשוקה של המנהל (לא תמיד זה בקשר ישיר לתפקיד הנוכחי שלו).
"2 הנעת המנהל:  'לבחור' לתרום מזמנו למנהלים אחרים בארגון את התשוקה שלו.

"3 בניית קהילה: 'מנהלים בדואט', פנים ארגונית – בעלת מכנה משותף. מנהלים שבוחרים לשתף בתשוקות שלהם לתוך החברה.

"4 מינוף פנים ארגוני: שימוש בתשוקה של העובד לטובת קידום ופיתוח מנהל\צוות מנהלים, על ידי חיבור המנהל למנהל אחר באמצעות תרומת זמן פנים ארגוני.

"5 הוקרה והכרה בחברי קהילת 'מנהלים בדואט' – בהובלת הנהלת החברה".

מהם היתרונות של הפעילויות שאת מציעה לעומת ספקים אחרים של פעילויות פיתוח מנהלים?

"פעילות שנותנת מענה בכמה צירים במקביל:

"> פיתוח המנהל – מימוש תשוקות המנהל, הזדמנות לעסוק ולהתמקד במה שממלא אותו, העלאת מוטיבציה, מידת האומץ והיוזמה גדלים.

"> חיזוק תקשורת פנים ארגונית בין ממשקים – חיבור בין החוליות של החברה. מנהל תורם למנהל אחר מזמנו, עבודת ממשקים מתחזקת.

"> יצירת 'קהילה' המונעת ממטרה אחת 'בחירה' להתפתח בארגון אליו אני שייך.

"> שימור מנהלים – מנהל שתורם מזמנן לא ימהר לעזוב לחברה אחרת, במקום שיחפש במקום אחר הוא מממש בתוך הארגון.

"לסיכום, הפעילות מתמקדת במנהל ובתשוקות שלו, מתוך הבנה שברגע שלמנהל יש איזון בין 'הגוף לנפש':

"בין הגוף, משמעו מה שאני חייב לעשות בעבודה, לעומת הנפש – מה שאני בוחר לעשות בעבודה. מתקיים 'דואט' מאוזן שמפתח את המנהל בזירות נוספות".

תני בבקשה דוגמאות לפעילות זו בארגונים.

"בפעילות שקיימתי בחברה מסוימת, קיימנו 'אבחון'. את האבחון אפשר לעשות גם באופן אישי וגם באופן צוותי.

"בדוגמה הנוכחית עשיתי את האבחון באופן צוותי. כל מנהל בחדר היה צריך לומר על מנהל אחר, איזו תשוקה הוא רואה במנהל שיושב לצדו.

"לאחר מכן לקחנו את התשוקות של כל המנהלים, רשמנו אותם על לוח ובנינו תכנית כיצד כל מנהל מעביר את התשוקה שלו הלאה למנהל אחר.

"מה השגנו בכך:

"1 מנהלים שמעו כיצד מנהלים תופסים אותם.

"2 מנהלים היו במקום של 'קבלת האחר ודעותיו'.

"3 מנהלים נשאלו כיצד הם יכולים לתרום את התשוקה שלהם למנהל אחר שחסר בתשוקה הספציפית הזו.

"4 מנהלים נרתמו וגם העלו רעיונות כיצד לממש אותם.

"5 תקשורת בין המנהלים היתה תקשורת מקדמת, גם את המנהלים וגם את הארגון.

"דוגמה נוספת:

"באבחון שקיימתי למנהלים, זיהינו את החוזקות ומתוכן את התשוקות, וגילינו יחד, שהמנהל לא פועל בזירת התשוקה, אלא רק מה שהוא חייב לעשות במסגרת תפקידו.

"המנהל היה מאוד טוב במסגרת תפקידו ובכל זאת משהו בו היה 'כבוי'. התשוקה של אותו עובד היתה לבנות 'תבניות' שיקצרו תהליכי דיווח ובקרה.

"לקחנו יחד את התשוקה, והכנסנו אותה לארגון כפרויקט חוצה חברה.

"מה השגנו בכך:

"1 מנהל ש'מדבר' את התשוקות שלו החוצה.

"2 חיבור וקידום מעמדו של המנהל אל מול מנהלים אחרים בחברה וחברי ההנהלה הבכירה.

"3 מוטיבציה גבוהה של המנהל.

"4 מידת המאמץ והאומץ גברו לרעיונות ומיזמים נוספים.

"5 החברה נתרמה וגם המנהל".

באיזו מידה להערכתך תורמת הפעילות שאת מציעה, למוטיבציה של העובדים, למניעת השחיקה שלהם ולבריאותם הפיזית והנפשית?

"הפעילות תורמת במידה רבה מאוד. ברגע שמגדילים וממסגרים את מרחב הפעולה של המנהלים שמצטרפים ל'קהילת הדואט' – הם מבינים שהכדור בידיים שלהם. מה שלא מתמקדים בו לא קיים.

"לכן, אם לא תאזנו בתוך מקום העבודה את הפעולות שאתם חייבים אל מול הפעולות שאתם יכולים לבחור בתוך העבודה, לא נוכל לייצר איזון של גוף ונפש לאורך זמן.

"כשאני בוחר לעסוק במה שאני מרגיש משמעותי, מידת המוטיבציה, החיבור לארגון והאומץ גדלים".

איך הפעילות שלך בארגונים מתבטאת בפועל: למי היא מיועדת, ובאילו דרכים מועברים התכנים בפועל לארגון?

"הפעילות מיועדת למנהלים/ות, והיא מועברת באמצעות ארבעה מפגשים. בהם, שלושה מפגשים צוותיים בני 3.5 שעות כל מפגש פלוס פגישת יעוץ אישית ל'דיוק' התשוקה.

"לאחר מכן בניית 'קהילת הדואט': ציוות המנהל למנהל אחר בתוך הארגון, וניהול הפעילות על פני שלושה חודשים ברציפות".

האם ואיך ניתן לשלב בפעילות את העובדים\מנהלים שעובדים מהבית?

"הפעילות מותאמת גם מרחוק, את כל השלבים שציינתי למעלה ניתן לקיים גם ב-ZOOM".

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה