המשבר בענף הסלולר נותן אותותיו לא רק בארץ. השבוע הודיעה חברת T-Mobile USA, ספקית הפתרונות הסלולריים הרביעית בגודלה בארה"ב (אשר העסיקה 36,000 עובדים במהלך 2011) כי היא עומדת לפטר בקרוב 900 עובדים וזאת בנוסף על הודעה קודמת אודות 1,900 תקנים שבכוונתה לצמצם במהלך השנה הקרובה.
T-Mobile הודיע בתחילת השנה כי היא עומדת לסגור 7 מוקדי שירות (Call Center), בהם מועסקים 3,300 עובדים. מתוך 3,300 העובדים המפוטרים, החברה מתחייבת לשלב 1,400 עובדים בלבד ב-17 המוקדים הנותרים.
השבוע כאמור, נודע של-1,900 העובדים שלא ישולבו במוקדים חילופיים יצטרפו עוד 900 עובדים, כך שמניין המפוטרים במהלך השנה יגיע ל-2,800.
מטרת החברה הינה להגיע לאיזון ולזכות ביתרון תחרותי בענף בזכות הקיצוצים או לאפשר לחברה להתמזג עם תאגיד אחר (דוגמת הניסיון שלה לאחרונה להתמזג בתוך ענקית הסלולר AT&T. ניסיון שכשל).
יועץ לענף הסלולר, צ'אטן שרמה, אמר בריאיון ל-Business Review USA כי ענף הסלולר ניצב בפני משבר רציני שיארך בין 18 ל-24 חודשים, בו צפויה האטה בגיוס לקוחות במודל ה- pre-paid subscriptions וזאת בעקבות חוסר יציבות במשק המשפיעה על צרכני התקשורת ומאטה את צמיחת הענף.