95% מסך כל הפניות שהתקבלו ב-2011 למטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד התמ"ת, היו בנושא שכר מינימום מותאם.
המטה פרסם השבוע דו"ח סיכום פעילות מוקדי השירות בתחומי מימון התאמות במקום העבודה והתאמת שכר מינימום למוגבלים.
נתונים נוספים שעולים מן הדו"ח: ב-2011 התקבלו 1986 פניות ביחידת פניות הציבור במטה. 122 מתוכן התייחסו להשתתפות המדינה במימון התאמות. 1,149 מהן היו בעניין תקנות שכר מינימום.
יותר מ-55.4% מהפניות (1,099) נגעו לכלים העיקריים שמפעיל המטה: 784 פניות בנושא מסלול תעסוקה; 175 פניות בסוגיית מימון התאמות במקום העבודה; 91 פניות בעניין שכר מינימום מותאם ו-49 פניות בנושא שילוב עובדים בסקטור הממשלתי.
יותר מ-12% מסך הפניות למטה עסקו בחיפוש עבודה עבור אדם עם מוגבלות, על-ידי מחפש העבודה עצמו או על-ידי בן משפחה. מדובר בגידול משמעותי ביותר, אומרים בתמ"ת, ביחס לשנה הקודמת. הנתון מיוחס לזכותם של קמפיינים תקשורתיים שהתקיימו במהלך השנה על-ידי המטה, דוגמת השקת מסלול תעסוקה, הרחבת השימוש בהשתתפות המדינה במימון התאמות ואכיפת תקנות שכר מינימום מותאם.
פניות נוספות היו בקשות מידע בנושאים אחרים דוגמת מורשי נגישות השירות, יזמות, הכשרה מקצועית ובירור זכויות (כ- 67 פניות שמהוות 3.4% מכלל הפניות) וכן פניות של מעסיקים המבקשים להעסיק עובדים עם מוגבלות (71 פניות שהן 3.6% מכלל הפניות). בנוסף לכך, 502 פניות נוספות היו בנושאים שאינם בתחומי הפעילות של המטה והופנו לגורמים הרלוונטיים להמשך טיפול.
המטה מפעיל שני מוקדים טלפונים, האחד בנושא השתתפות המדינה במימון התאמות והשני בנושא תקנות שכר מינימום מותאם לעובד עם מוגבלות בעל יכולת עבודה מופחתת.