קשר הדוק בין משאבי אנוש לשיווק חייב להתקיים. כך גורס גיא ידלין, משנה למנכ"ל וראש חטיבת הלקוחות בהוט מובייל, שהרצה בכנס אסטרטגיית משאבי אנוש על הקשר החשוב שבין השניים.
בעוד מנהלי משאבי אנוש רבים חשים שפשוט אין להם את הזמן לעסוק בשיווק וללמוד, אפילו מעט, את התחום, ידלין מדגיש שהרושם שלנו מחברות מתבסס על מיתוגן. חברות ממותגות ובעלות תדמית גבוהה יזכו לאהדה גדולה.למעשה נשאלת השאלה האם ניתן להשפיע על תפישות הצרכים באמצעים שיווקיים והאם ניתן להעתיק אותן לסביבה הארגונית?
ידלין סיפר על תהליכים שיווקיים שנעשים כלפי לקוחות, שיכולים להתאים גם למחלקת משאבי אנוש:
"לטעמי אין למנהל משאבי אנוש ברירה, אלא להוסיף לעיסוקו גם אלמנטים של עבודה מתחום השיווק.
כי היום כל מה שקורה בסביבה העסקית מתפרסם מייד בערוצי התקשורת, ובעיקר באינטרנט – ביוטיוב, בפייסבוק, בפורומים ועוד. ברגע שקורה אירוע שפוגע באמינות החברה, הוא יצא החוצה רק דרך העובדים וחברה שמאבדת את אמינותה ואת תדמיתה – תאבד את העובדים שלה.
"אני נשאל רבות האם זה נכון לשווק את עצמי. אני לא מדבר על יח"צנות, אלא על שימוש בכלים שיווקיים כדי לקדם אתך האג'נדה שאתם מובילים. התשובה היא שבעולם הצרכני התחרותי כל כך – הלקוחות הם כל כך מתוחכמים שאם לא תעשו קמפיין נכון פשוט לא יאמינו לכם, בדיוק כמו הצרכנים.
"השילוב של גורם משאבי האנוש בתהליך בניית האסטרטגייה העסקית הוא אקוטי, ומחובתכם לדרוש להיות מעורבים. ככל שתהיו חלק מזה בשלבים הראשונים, כך תהיה לכם היכולת להשפיע ולרתום את העובדים והמנהלים לעניין.
לסיכום הציג ידלין מספר עצות פרקטיות העונות על השאלה באילו פעולות שיווקיות יש לנקוט כמנהלי משאבי אנוש:
הגדילו את עצמכם כמנהלי משאבי אנוש לעומת המתחרים שלכם, בחוץ ושלעתים יושבים גם בחטיבות אחרות בתוך הארגון.
הגדירו מהו הייחוד שלכם, מיהם המתחרים – מבחוץ ומבפנים.
כדי לספק להם מוצר רלוונטי, מחובתכם להבין מיהם הלקוחות שלכם, מה מטריד אותם, ומהם הצרכים שלהם.
דבר נוסף הוא לזהות נכון את צינורות השיווק האפקטיביים לכל לקוח. לדוגמא, קמפיין המיועד לבני נוער, יפורסם בשעות הלילה המאוחרות ולא בפריים טיים.
קבוצות מיקוד – בדקו האם מהלכים שאתם מעוניינים לבצע יעבדו. הובילו אסטרטגיית משאבי אנוש וודאו שזו לא הבלחה.
קבלו פידבק על הקמפיין, קבלו פידבק מהעובדים, פשוט הקשיבו, למדו והפנימו לפעם הבאה.
לבסוף, יש לדאוג להכשיר גם את הצוות שלכם להשתמש בכלים שיווקיים.
והכי חשוב: זכרו שכל זה נועד כדי שתהיו מנהלי משאבי אנוש טובים יותר ולא כדי שתהיו משהו אחר".