אין זה מפתיע כי נשים מביאות נקודות מבט ייחודיות, מרעננות ומעשירות למקום העבודה. אך הסטטיסטיקה מפתיעה אף יותר ומראה, כי נשים מובילות על גברים מבחינת המעורבות במקום העבודה. למעשה, 35% מהעובדות מעורבות בעבודה, לעומת 29% בלבד מהעובדים הגברים, על פי דו"ח Gallup לשנת 2017.
זה הגיוני כי עובדים המעורבים בעבודתם הם יותר פרודוקטיביים, נלהבים, ומחויבים לתפקידם. ממצאי המחקר מצביעים על כך שמעורבות גבוהה קשורה לרווחים גדולים יותר ולירידה בשיעורי התחלופה. עם זאת, פחות משליש מכלל העובדים אומרים שהם מעורבים בעבודתם.
מה חברות יכולות לעשות כדי לשמור על העובדות הנשים מעורבות ופרודוקטיביות בעבודה?
מנהות נשים יותר מטפחות מעורבות אצל העובדים שלהם. מחקרים מראים כי עובדים שלהם מנהלת אשה, מעורבים ב- 6% יותר מעובדים שלהם מנהל גבר.
המנהלות מצטיינות בטיפוח הפוטנציאל של העובדים שלהן, עוזרות להן לפתח מיומנויות ויכולות חדשות, ומבצעות איתם שיחות משוב בתדירות גבוהה יותר מאשר מנהלים גברים .
כדי להגדיל את המעורבות, חשוב לקדם כמה שיותר מנהלות נשים לתפקידים, לפחות שיהיו שוות ערך למספר המנהלים הגברים.
להבין את "מסע העובד"
משווקים משקיעים מיליארדי דולרים במעקב אחר מסע הלקוח – זיהוי כל נקודת מגע שיש לחברה שלהם עם לקוח ו"נקודות הכאב "שמרחיקות לקוחות. נקודות המגע שמושכות נשים, ונקודות הכאב שמרחיקות אותן בדרך כלל שונות מאלה שמשפיעות על גברים, ולכן ההבנה מה עובד ומה לא עובד עבור הלקוחות חשובה גם לבחינה אצל העובדים
הבנת "מסע העובדים" מתקבלת על ידי הבנה מלאה של כיצד העובדים ובמיוחד העובדות, חשים כלפי העבודה. כיצד הם מבצעים אותה, עד כמה הם מרוצים ממקום עבודתם ועד כמה הם חישם שמעריכים אותן. חשוב להציע ככל האפשר איזון בין חיי העבודה והבית, במיוחד לנשים אמהות שיש להן ילדים קטנים.
הגדלת התקשורת עם העובדים
התקשורת היא קריטית לשיפור מורל העובדים. יצירת תרבות שבה העובדות חשות נוח לתקשר עם המנהלים שלהן, הינה חיונית. המנהלים צריכים לחפש ולבקש את דעות ותובנות העובדות על אסטרטגיות שונות בחברה, ובפרט, לשלב את התשוקות, האינטרסים והכישרונות של הנשים בחברה עם העבודה שהן מבצעות.
דגש על מאמצי ההשתתפות של נשים בכירות
יש הרבה באז על העסקת נשים בשנות העשרים והשלושים שלהן, כאשר הן עמוק בשלבי גידול הילדים. עם זאת, יש לנשים אלו יותר מעורבות במקום העבודה. מחקרים מראים שהמעורבות יורדת ככל שהוותק עולה.
לספק מודלים עבודה גמישים לעובדים בכל הרמות
נשים בכירות, המאמצות זמן גמיש, מהבית ותרבות המכוונת לתוצאות – ומצליחות – מעוררות השראה לקבוצת הצעירות של העובדות, שיכולות לראות בעתיד אפשרויות רבות יותר בחברה. זוהי אחת הסיבות לכך, שאברגונים המדגימים רמות גבוהות של מעורבות עובדים, אין פער בין המינים; גברים ונשים מחויבים באותה מידה לקריירה שלהם.