אין זה סוד, כי הזדמנויות פיתוח מקצועי וקריירה מושכים מועמדים לעבודה. על פי מחקר של כוח אדם גלובלי שנערך בשנת 2014 על ידי Towers Watson, הזדמנויות לקידום הקריירה חשובים ביותר לעובדים כאשר מחליטים להצטרף או לעזוב ארגון.
כיצד חברות יכולות ליצור ולהגדיר נתיבי קריירה ספציפיים כדי לשמור על הכישרונות בחברה ולמשוך כישרונות נוספים?
הקמת תכניות הכשרה וקריטריונים
לפני הגיוס, יש להגדיר מטרות וציפיות עבור כל תפקיד. חשוב לדעת מה נדרש ממועמדים שיתאימו לארגון ולפיתוח הקריירה שלהם בו.
חשוב ליישר את המטרות של כל עובד עם מטרות הארגון. לדוגמה, אם המטרה היא לשפר את שירות הלקוחות, יש לשלב הכשרה בנושא פתרון סכסוכים עבור נציגי שירות הלקוחות.
חשוב שציפיות המועמדים יתיישרו עם ציפיות הארגון. הדרך הטובה ביותר לפתח נתיבי קריירה, המותאמים לכל אדם, היא על ידי איסוף משוב כדי להבין מה העובדים והמועמדים רוצים מבחינת הפיתוח שלהם, וכיצד הארגון יוכל לספק זאת.
עידוד משוב
העובדים צריכים להיות הקול של פיתוח הקריירה שלהם. אם הם גויסו לתפקיד של מחקר והם רוצים לעבור למכירות, חשוב ככל האפשר לאפשר להם זאת. מעבר כזה דורש הכשרה לעובדים.
ההנהלה צריכה לדעת על פוטנציאל ההון האנושי שיש בארגון ולכן חשוב לעודד שיחות משוב ע"י המנהלים. על פי דו"ח מחקר שפורסם בארה"ב בשנת 2015, רק 42% מתוך 257 החברות שנסקרו מבינות את הכישורים הייחודיים והניסיון של העובדים שלהן.
בשלב ההערכות הרגילות שבו מנהלים מעריכים את כישוריו וניסיונו של העובד ומסייעים לו להגדיר את המטרות הספציפיות שלו, נוצר אמון בין העובד לחברה אשר חיוני לשמירת הכישרון העליון ובניית צוות המוקדש לגידול עם החברה.
חשוב לשקול את ניסיון העובד בעת הצעה לפיתוח הקריירה שלו. באילו סיטואציות העובד נתקל במהלך אינטראקציות עם אלמנטים שונים בקריירה – כל דבר, החל מהסביבה דרך הלקוחות, העמיתים, והפרויקטים עליהם הוא עבד..
עזרו לעובדים לייצר את החיבור לחברה ולתפקידים הבכירים יותר ולראות איך הם מתאימים. ספקו להם פרספקטיבה באמצעות משוב עקבי כך שהם יוכלו לתקן את הטעויות שלהם ולהבין איך הם יוכלו להשתפר.
יצירת יחסי אמון
השקעה בפיתוח של העובד וצמיחה הקריירה שלו, ממחישה רמה גבוהה של כבוד ואמון. המחקר של החברה לניהול משאבי אנוש (SHRM) מצא, כי אמון בין העובדים וההנהלה הבכירה היה התורם השני בחשיבותו לשביעות רצון בעבודה.
באותו מחקר נמצא גם כי יחס מכובד לעובדים בכל הרמות דורג כ"חשוב מאוד" על ידי 72% מהעובדים, מה שהופך אותו כתורם העליון לשביעות הרצון הכוללת של העובדים.
שמרו על שביעות הרצון של העובדים על ידי יצירת מערכת יחסים המבוססת על אמון וכבוד. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתייחס אליהם כאל אנשים חשובים ויקרים לכם, לספק להם הדרכה ולהדגיש את הערך שהם מביאים להשגת מטרות הארגון.
צרו שקיפות
להיות שקוף ולהיות גלוי בניהול, משדר למעשה תמיכה בעובדים ומוכיח להם שהם חלק מהארגון וחברים להנהלה הבכירה. על ידי השגתו והקמתו של ערוץ תקשורת פתוח ושקוף לעובדים, המעסיקים מעודדים את העובדים לראות את ההתקדמות שלהם ולפתח תחושת בעלות.
הארגון האידאלי מורכב מעובדים מסורים שמכבדים את המנהלים שלהם ומרגישים נוח לדון במטרות שלהם. הם רוצים ללמוד ולצמוח בחברה, להשיג את המטרות הארגוניות ולנקוט צעדים לקראת החזון.