כדי לגייס טאלנטים שאינם נמצאים בסביבה הקרובה שלכם, עליכם לשכנע אותם כי אתם מאוד רציניים בכוונותיכם כלפיהם וכי אתם מעוניינים בהם לטווח הארוך.
מיומנויות, כישרון, התאמה תרבותית, ושאפתנות: אלו הן רק כמה מן התכונות שמגייסים מחפשים אצל עובדים חדשים. אמנם יש מועמדים לעבודה אשר מגלמים את כל הדברים האלה, אך לא תמיד הם נמצאים בסביבתכם הקרובה. ייתכן והפניות שלהם אליכם מוגבלות, בשל מיקום גיאוגרפי. עם זאת, ניתן להתגבר על מגבלות אלו כדי לגייס אותם לחברה ולשמר אותם לטווח הארוך.
חברות בארה"ב שהבינו את הפוטנציאל הטמון בכישרונות שלא בהכרח נמצאים בסביבה הקרובה, מרחיקים לכם בתהליכי הגיוס ופונים גם לקהלי יעד מרוחקים יותר.
מכיוון שמועמדים רבים יצטרכו לבצע ריאלוקיישן כדי לעבוד בחברות אלו והמעבר אינו פשוט, במיוחד לאנשים עם משפחות וילדים, החברות הללו מסייעות למועמדים בכל תהליך הריאלוקיישן ועד להשתלבות מלאה בחברה. הדבר החשוב ביותר הוא, להבין את סגנונות העבודה של המועמדים ולהראות להם כי החברה תשקיע באמת בהצלחה שלהם.
כיצד תוכלו למשוך את הכישרונות הטובים ביותר שגרים רחוק?
צעדו בנעליים שלהם
לכישרונות מחוץ לעיר, כלומר לאנשים המחפשים לעבור למקום אחר או לעבוד מרחוק, יש צרכים ספציפיים מאוד. הם רוצים לדעת שהעבודה תתאים לצרכים הללו לפני קבלת החלטה סופית. הדרך להבין את דרך החשיבה שלהם היא להיכנס לנעליים של המועמדים המרוחקים. עוד בטרם יצירת קמפיין המשרות הפתוחות, יש לחשוב כיצד פונים לקהל יעד מרוחק שיצטרך לבצע שינוי משמעותי בחייו כדי לעבוד בחברה, ולקחת את זה כחלק אינטגרלי וחשוב בתהליך הפרסום.
להיות ספציפי לגבי הכישורים לעבודה זה לא מספיק. יש להתמקד בתעשייה, מהם האתגרים שחברי הצוות הנוכחי חווים וכיצד החברה מסייעת לעובדים להתגבר עליהם.
הציגו תרבות חברה ברורה
מועמדים לא מחפשים רק קריירה; הם מחפשים מקום שבו הם ובני משפחותיהם יכולים לגדול. משמעות הדבר היא, שהם צריכים לסמוך על התרבות של החברה ולוודא כי היא מתאימה לאישיות שלהם וכן לסגנון העבודה.
באופן כללי, אנשים מחפשים במקום העבודה סוג של בית שיעשה אותם מאושרים. המחשת תרבות החברה ויישור הערכים לאורך כל תהליך הגיוס הוא כלי מועיל ביותר לחברות המגייסות.
חשוב להציג את ערכי החברה בכל תהליך הגיוס, כבר משלבי קמפיין מודעות המשרות, ולהמשיך להדגיש את תרבות החברה לאורך כל הדרך.
תרבות חברה עם ערכים משפחתיים, יכולה להקל על החלטתם של מועמדים בעלי משפחות שגרים רחוק.
השתמשו בעדויות וידאו של העובדים הנוכחיים כדי לשתף את מה שהם אוהבים בתרבות החברה, במנהיגיה, בעמיתים לעבודה ובעמדות שלהם.
בנוסף, שתפו תמונות במדיה חברתית של פעילויות החברה או הצוותים שהן בעלות משמעות מיוחדת. זה יעזור לכישרונות מחוץ לעיר כישרון לקבל הצצה קרובה יותר לתרבות של החברה ולבחון כיצד הם עשויים להתאים לה.
פרסמו את מיקום החברה
עבור מועמדים רבים, ההחלטה לעבוד בחברה כלשהי לא מבוססת רק על תרבות החברה אלא גם על מיקומה. עובדים שגרים רחוק ושוקלים לעבור דירה כדי לעבוד בחברה כלשהי, צריכים לשקול דברים נוספים כגון: מזג האוויר במקום, אפשרויות תחבורה ציבורית, בתי ספר וגנים בסביבת העבודה, מקום מגורים ראוי וכן הלאה. לכן, אם ביכולתכם לפרסם את כל הנתונים הללו לצד המשרות הפתוחות, זה יועיל מאוד בהגעה לכישרונות מרוחקים.