חדשנות היא אחד המושגים החשובים ביותר בעסקים כיום. החדשנות מניעה צמיחה ודוחפת חברות לגבהים חדשים, לשווקים וטכנולוגיות.
עם זאת, בניית תרבות של חדשנות במקום העבודה יכולה להיות מאתגרת – וזה מתחיל עם גיוס האנשים הנכונים.
יש כל מיני סוגים של עובדים בעולם. כאלו שנוח להם לעשות את אותה עבודה מונוטונית שוב ושוב, ללכת הביתה, וליהנות מחייהם. לאחרים יש את הסקרנות ואת הכישורים להגות ולהנדס פתרונות חדשים. כדי לבנות תרבות של חדשנות, אתה צריך את אותם אנשים יצירתיים בצוות שלך.
כיצד לגייס בהצלחה עובדים מונעי חדשנות:
דגש על אינטליגנציה רגשית ויצירתיות
אתה אולי לא יודע, אבל יש כבר אנשים מונעי חדשנות בצוות שלך גם היום. האנשים הללו לעתים זקוקים לעידוד נוסף כדי לפרוץ ולייצר את המוצרים החדשניים ביותר. כאשר אתה מקדם עובדים קיימים לחדשנות או מגייס עובדים חדשים, חפש את התכונות של אינטליגנציה רגשית ויצירתיות.
אנשים יצירתיים הם עמוד השדרה של כל מאמץ חדשני, ואנשים עם אינטליגנציה רגשית גבוהה מצוינים בעבודת צוות ותקשורת עם אחרים. בנוסף, האנשים הללו לרב ישמרו על רמות גבוהות של רווחה רגשית ומיומנויות מנהיגות. אלו תכונות חשובות שיסייעו לך לטפח תרבות של חדשנות במקום העבודה.
לא לגייס "יס מנים"
אנשים שתמיד יסכימו איתך ויעשו הכל לשמירה על השקט הנפשי והשלום עם כולם, לעולם לא יתקדמו ויעזו.
חדשנות אמיתית מצריכה תעוזה, התעקשות על רעיון ואי הוויתור עליו. הדברים הללו מחייבים מחלוקות פה ושם, כיוון שלא ניתן לבדוק רעיונות כראוי אלא אם כן יש אתגרים והתנגדויות שצצים עם כל רעיון חדש.
גיוס בוגרים ללא ניסיון
למרות שיש הרבה חסרונות בגיוס אנשים שזה עתה סיימו את הלימודים ועדיין לא רכשו ניסיון תעסוקתי, ישנן גם סיבות טובות מאוד לגייס אותם. העובדים הללו מתחילים בשכר נמוך מה שמאפשר להם להתקדם ומשפר את המוטיבציה שלהם להעז ולהצליח. הדבר הופך אותם למועמדים מעולים עבור מקום עבודה חדשני.
עובדים צעירים בדרך כלל מלאים רעיונות והתרגשות וחושבים מחוץ לקופסה.