שוק העבודה כיום שקוף יותר מתמיד, כאשר מיתוג הארגונים והחברות המגייסות משותף ומוזכר בכל רחבי הרשת.
היתרונות הם רבים – כאשר אתם מפרסמים משרות חדשות שנפתחו בחברה, באמצעות הרשת תוכלו לשתף אותם בכל מקום אפשרי. החיסרון? – אם מותג המעסיק שלכם אינו אידיאלי, תוכלו לפספס מועמדים רבים ויקרי ערך.
כשמעסיקים פותחים משרה מאתגרת וחיובית בחברה, הם זקוקים לכישרון המתאים שימלא אותה בהצלחה. הודות לאינטרנט, המעסיקים יכולים לבחור מועמדים בקלות באמצעות פלטפורמות מקוונות רבות. עם זאת, האפשרויות הללו פתחו מסלול דו כיווני של תקשורת. כפי שהמגייסים מבקשים קורות חיים, המלצות ותעודות, גם מחפשי העבודה יכולים להציץ לתוך החברה דרך הרשת, ללמוד על מותג המעסיק, על התנאים, סביבת העבודה, המנהלים והצוות – ולא תמיד הם יאהבו את מה שהם רואים.
כיצד אם כך ניתן לבסס מותג מנצח, שימשוך כישרונות מובילים לחברה?
ראשית עליכם להגדיר את מטרות החברה
עובדים מוכשרים חוקרים ובוחנים את המטרות החברתיות והסביבתיות ולא רק את המטרות העסקיות. הם רוצים לדעת כיצד המאמצים היומיומיים שלהם ישפיעו על העולם. לכן, חשוב להציע לעובדים חווית עבודה משמעותית על ידי יצירת שליחות בחברה – תרומה לקהילה, אחריות סביבתית, מוצרים שיסייעו לאוכלוסיות מסוימות, וכד'.
בנוסף, מטרות החברה צריכות לכלות חדשנות ויצירתיות באמצעות תכניות יצירתיות לעובדים.
עובדים פוטנציאליים ירגישו שהם יכולים להיות חלק ממשהו גדול מהם כמו גם רצויים מאוד בסביבה מקצועית, בה ההנהלה מעריכה את המאמצים היצירתיים שלהם.
הכירו את העובד האידיאלי שלכם
כדי למשוך את הסוג הנכון של הכישרונות, ראשית עליכם לדעת מה הם רוצים. כדי לגלות זאת, תוכלו לכנס ישיבה עם העובדים הטובים ביותר שלכם, ולהיוועץ איתם מה היה מושך אותם או מה משך אותם להצטרף לחברה. את הדברים הללו עליכם למתג ולשווק.
בנוסף, כדאי לבנות פרופיל של הכישרונות אותם אתם מחפשים, כדי לדעת היכן לאתר אותם (באילו מקומות ברשת).
דרך נוספת לגלות מה הכישרונות שלכם מחפשים במקום העבודה, היא לייצר סקרים מתאימים שישלחו לאנשים רבים ברחבי הרשת. כך תוכלו לצמצם את התשובות שחוזרות על עצמן פעמים רבות, ובהתאם להן לפעול למיתוג המעסיק.
שימוש בפלטפורמות הנכונות
לאחר שיצרתם מותג מעסיק מנצח, עליכם לשווק אותו בחוכמה. אין טעם "לשלוח לחמיכם על פני המים" – זה יכול אפילו לפגוע במותג. אתם צריכים לצמצם את אפשרויות פרסום ושיווק המותג, למקומות ברשת בהם האנשים המוכשרים נמצאים בעיקר. קבוצות פייסבוק עיליות, עמודי לינקדאין אתרי אינטרנט המביאים את החידושים בתחום בו החברה שלכם עוסקת, וכד'.
חשוב גם להשתמש במודל "חבר מביא חבר" שהוא אידיאלי למציאת המועמדים המוכשרים, על פי אותו פרופיל שיצרתם.
הציגו את המחויבות שלכם
המאמצים הנרחבים של יצירת שליחות מוסרית למותג המעסיק שלכם לא יניבו תוצאות ללא הוכחות בשטח. מועמדים יחפרו היטב לגביי החברה וימצאו את מידת האותנטיות. חשוב שמותג המעסיק יהיה אותנטי ואמיתי. לכן, פעולות שנעשו בחברה למען הסביבה, הקהילה וכד', צריכות להיות מצולמות ומשותפות ברשת. כנ"ל לגביי תכניות תגמול ותמריצים לעובדים יצירתיים. מועמדים פונים למה שהם אוהבים ומעריכים – והתפקיד שלכם הוא לשדר להם את מה שנעשה בחברה שלכם.