כיצד גיוס חברתי מסייע בסינון מועמדים איכותיים

כיצד גיוס חברתי מסייע בסינון מועמדים איכותיים

רוב הסיכויים כי החברה שלכם פונה אל המדיה החברתית יותר ויותר כדי לגייס את הכישרונות שהיא צריכה

שיתוף
גיוס עובדים במדיה החברתית

גיוס עובדים במדיה החברתית

זה לא מפתיע. בשנת 2013, על פי סקר של Bullhorn שסקר אנשי גיוס, המדיה החברתית דורגה במקום השלישי ברשימת המקורות המוצלחים ביותר של גיוס מועמדים מתאימים אחרי מערכות מעקב מועמדים ושיטת חבר מביא חבר.

גיוס חברתי הפכה להיות דרך שלא תסולא בפז כדי לאתר ולגייס אנשים עם כישורים טובים שמתאימים לערכי הליבה ולתרבות החברה. עם יותר ממיליארד משתמשים חודשיים בפייסבוק ויותר מ -360 מיליון חברים ב- LinkedIn, המדיה החברתית היא המקום שבו מועמדים רבים מחוברים ומתחברים והמקום בו נמצאים המגייסים ומגיעים באופן פרואקטיבי למועמדים פוטנציאליים במילוי משרות פנויות ובמלחמה הנוכחית על הכישרונות.

על פי סקר הגיוס החברתי בשנת 2014 של Jobvite, נמצא כי 93% מהמגייסים משתמשים או מתכננים להשתמש בתקשורת החברתית כדי לתמוך במאמצי הגיוס שלהם. יתר על כן, שני שלישים מהמשיבים בסקר אישרו כי הם כבר גייסו בהצלחה מועמדים באמצעות המדיה החברתית.

מעוניין להשיק תוכנית גיוס במדיה חברתית? להלן ארבע שיטות מומלצות שיש להביא בחשבון:

זהו את האתרים הנכונים

שטח המדיה החברתית הוא עצום, עם פלטפורמות חדשות המושקות כל הזמן. אם החברה שלך רוצה לגייס באמצעות מדיה חברתית, רק להיות נוכח ברשת זה לא מספיק. תחשוב על עצמך כעל מותג מעסיק ייחודי, כמו שהסקר של Jobvite אומר: "המגייסים חייבים להעסיק מועמדים כפי שמשווקים מגייסים לקוחות. לדוגמה, LinkedIn היא האתר הטוב ביותר להגיע למנהלים מנוסים בעסקים בינלאומיים, בעוד שפייסבוק תהיה אפשרות טובה יותר עבור יעד צעיר ופחות מנוסה.

דרך טובה ליצור קשר עם מועמדים בעלי מיומנויות ספציפיות היא להתחבר ל"קבוצות עניין" או לקהילות מקצועיות בעלות מומחיות מיוחדת. ברשתות החברתיות יש נישה במגוון רחב של קבוצות קריירה החל מעובדים פדרליים ועד לעובדי בריאות. נישות אחרות מבוססות על גיאוגרפיה ומיקום.

עודדו עובדים קיימים לשווק את מותג המעסיק ברשתות שלהם

עובדים עם גישה לרשתות חברתיות הם במצב אידיאלי כדי ליצור מומנטום חיובי על בחברה באתרים חברתיים. אחת הדרכים הטובות ביותר להתחיל להפוך עובדים לשגרירים של העסק שלך היא לזהות אנשי מפתח אשר מבינים את חזון המותג שלך, מנוסים מבחינה חברתית, שיכולים לגייס את התשוקה האישית שלהם כדי לעזור ולשפר את התמונה התעסוקתית שלכם. הקפידו להסתכל על כל המחלקות והעמדות כדי למקסם את התוצאות.

צרו קהילה משלכם

בהתאם לצורכי הגיוס הספציפיים שלכם, קבוצות עניין קיימות עשויות שלא להיות מספיקות. שקלו לפתח את "הקהילה" שלכם – בלוג מיוחד, פורום שיתופי או אתר מידע על עבודה כדי להחליף דעות ולחוות חוויות. מועמדים סקרנים יגלו את הפרטים והמידע המיטבי על החברה שלכם שם. מומחים יכולים להשוות את הכישורים שלהם להציג את עצמם למגייסים.

כדי להיות גלויים באינטרנט, הקלו על המבקרים המעוניינים למצוא אתכם. ייעלו את החשיפה באמצעות מילות מפתח רלוונטיות וצרו קישורים מאתרי האינטרנט והקריירה שלכם לדפי החברה ברשתות החברתיות.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה