כיף בעבודה!

כיף בעבודה!

פעילויות כיף בעבודה יכולות להביא יותר נזק מתועלת אם אינן מנוהלות נכון ואינן תואמות את התרבות הארגונית. בדקו דופק לפני שאתם מארגנים פיקניק

שיתוף
אירוע רווחה לעובדים

מחקר שבוצע ב-2011 במרכז שירות טלפוני באוסטרליה הראה שהעובדים חוו את האווירה במסיבות שקוימו במסגרת העבודה כמעיקות ולא כמהנות. ימי הולדת, הרמות כוסית, מסיבות במסגרת שעות העבודה או אחריה – כל אלה נתפסים כאמצעים להעלאת המורל, גיבוש הצוות והגברת שביעות הרצון של העובדים, אבל פעמים רבות "הכיף המאולץ" אינו מהנה מבחינתם של העובדים ואף מטריד אותם יותר מהעבודה עצמה.

זה לא אומר שצריך להפסיק לחלוטין את הפעילויות מהסוג הזה, אלא רק להתאימן לתרבות הארגונית. דיאנה הארטלי מאתר משאבי אנוש The Hiring Site מציעה כמה נקודות למחשבה לפני שאתם מארגנים את המסיבה הבאה או את הטיול הבא:

אל תזייפו. אם הסיבה למסיבה תהיה מזויפת, אתם יכולים להיות בטוחים שהעובדים יריחו את זה מקילומטרים, אז אל תספרו לעצמכם סיפורים כאילו הם קנו את זה. אם המנהל לא מראה את פניו כאשר צריך לקבל החלטות או לטפל בסוגיות, אבל לפתע הוא רוצה לקחת את כולם לבילוי, במקרה כמה ימים לפני סקר מעורבות, זה לא יעבוד. בכלל, מומלץ לא לזלזל באינטליגנציה של הצוות.

אל תהיו חקיינים. כדאי להכיר בכך שרובנו לא גוגל וגם לא פייסבוק, אז אין טעם לחקות מה שהם, או אחרים, עושים מבלי להבין מה העובדים שלכם רוצים. זה מוביל לסעיף הבא.

בדקו באופן קבוע את "הדופק" של כוח העבודה שלכם. זה כמובן הרבה יותר עמוק מתכנון אירוע או פעילות מיוחדת. הדבר כרוך באיתור הדברים שגורמים לעובדים שלכם לצאת מהמיטה בבוקר ולתקתק במהלך היום.

הכינו שיעורי בבית לפני שאתם בוחרים פעילות. אף אחד אינו מעוניין ללכת לאירוע גולף של החברה אם הוא או היא אינם חובבי גולף. אל תתכננו יציאה לבר אם רוב העובדים שלכם אינם שותים או מעשנים ואל תזמינו מקומות במסעדה סינית אותנטית אם רוב העובדים שלכם שומרים כשרות.

עשו זאת באופן קבוע. פעילות כיפית אקראית, פעם או פעמיים בשנה, לא זה מה שיהפוך את הארגון שלכם למקום שכיף לעבוד בו. הגדירו לעצמכם מטרה: למצוא את הנוסחה לאיך כן לגרום לעובדים שלכם ליהנות מפעילויות כיף והפכו זאת למנהג.

אל תעשו את זה מהונדס מדי. אל תתכננו אירוע מובנה מדי או כזה שבנוי על פי לוח זמנים נוקשה כאשר אין זה נדרש או אם זה לא יעזור לכם להשיג את מה שאתם רוצים. תכנון יתר יעמיס עליכם עוד עבודה שלא לצורך. זה יגרום לעובדים לחשוב שמדובר על פרויקט או משימה חשובה ולא על כייף. השאירו מקום לספונטניות.

אל תכפו כיף על אף אחד. אף אחד לא ייהנה רק בגלל שדרשתם שהוא או היא ייהנו. בין אם מדובר על אירוע בשעות העבודה או מעבר לשעות העבודה, לא כולם רוצים להשתתף בערב קריוקי, בהרמת כוסית או בערב בבאולינג, לכן עדיף להגדיר את ההשתתפות באירוע כבחירה ולא כחובה. אם אתם חוששים שאיש לא יגיע מרצונו, כנראה שאתם בכלל לא בכיוון או שיש לכם בעיה גדולה יותר שצריך לפתור אותה לפני שמזמינים קייטרינג ולפני שפותחים את בקבוקי השמפניה.

נסו לקיים את פעילויות הכיף במסגרת שעות העבודה עד כמה שניתן. בילוי בבר או ערב שתייה בשעות הבוקר הוא לא הגיוני, אבל יש דברים רבים אחרים שכן אפשר לעשות בין 09:00 ל-17:00. אתם יכולים להפוך ישיבת צוות למסיבת פיצה, למשל. כך לא תעמידו עובדים שיש להם ילדים, חיות מחמד או התחייבויות אחרות בשעות הערב במצב לא נעים אם לא יוכלו להשתתף באירוע או יצטרכו לברוח מוקדם או שפשוט לא יהיה להם כוח.

בואו להרחיב את הידע והכלים שיש ברשותכם לפיתוח תחום הרווחה בארגון – 
הירשמו עוד היום לכנס הרווחה השנתי 2015

פרטים והרשמה בקישור זה

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה