פיתוחים בעולם המחשוב, ובאופן ספציפי הטכנולוגיה הלבישה שהפריט הבולט ביותר בתחומה הוא Google Glass, מעלה כמה שאלות עבור משאבי האנוש. אחת הסוגיות המרכזיות קשורה לכך שהטכנולוגיה הזאת מאפשרת לעובדים לתעד במהירות, בקלות ובחשאי נתונים ודימויים שעשויים להיות מידע מסווג של החברה. הטכנולוגיה הלבישה גם מאפשרת לנטר מיקום ומצב גופני של אחרים, מה שעלול לעורר חששות בנוגע לפגיעה בפרטיות. מסיבות אלה ואחרות למעסיקים רבים יש סיבה לאסור שימוש בטכנולוגיה לבישה במקום העבודה.
משקפי גוגל הם המותג המזוהה ביותר עם הטכנולוגיה הלבישה. מסך קטן מול אחת העיניים מאפשר למשתמש לבצע פעולות כמו חיפוש ברשת או צילום באמצעות פקודות קוליות. גוגל גם הציגה את ה-Android Wear, טכנולוגיה שנמצאת בשימוש כצמיד חכן א שעון חכם. מוצרי טכנולוגיה לבישה נוספים הם אזניות וציוד כושר.
לין גרנסינג-פופל מאתר משאבי האנוש hreonline.com שוחחה עם כמה מומחי משאבי אנוש, שהסכימו ביניהם שהאתגר העיקרי שמשאבי האנוש הוא למצוא את האיזון הנכון בין מתן האפשרות לעובדים לתקשר ולעבוד ביעילות לבין העניין של החברה להגן על עסקיה ולוודא שהעובדים שלה ממשיכים להיות פרודוקטיביים בזמן העבודה.
הטכנולוגיה עשויה לתרום אך גם לפגוע
הטכנולוגיה הלבישה עשויה לתרום לארגון, למשל על ידי ניטור קו יצור לצורך בקרת איכות. בעזרת המשקפיים ניתן לאתר עייפות יתר בקרב עובדי בריאות או עובדים אחרים שבמקצועות בסיכון גבוה. ייתכן בהחלט שעם התפתחותה של טכנולוגיה זו יפותחו יישומים שיאפשרו כלים כאלה. הצד השני הוא שעובדים יכולים להשתמש בטכנולוגיה כדי לאסוף ולחשוף מידע עסקי חסוי, להטריד ולהפחיד עובדים אחרים או לתעד אינטראקציות עם מנהלים ולאחר מכן להשתמש בחומר לתביעות משפטיות.
הדבר הקל והפשוט ביותר הוא לאסור בצורה גורפת שימוש בכל טכנולוגיה לבישה במקום העבודה, אולם גם לבחירה הזאת יש היבט של פגיעה בזכויות העובדים, שתגרור תגובות שליליות מצדם מעבר לבעיות חוקיות שעלולות להשתמע ממנה. מדיניות השימוש בטכנולוגיה הלבישה יכולה להיות חלק מהמדיניות שמתייחסת לשימוש בטכנולוגיות אחרות כמו טלפונים חכמים. ההתייחסות אל המכשירים הלבישים צריכה פשוט להיות נרחבת יותר.
מנקודת הראות של המעסיקים, הצעדים בהכנסת טכנולוגיה לבישה למקום העבודה צריכים להיות אלה:
• זיהוי והגדרת השימוש העסקי בהם.
• בדיקת חששות פוטנציאליים הקשורים לפרטיות.
• הגדרת ההתמודדות עם חששות אלה.
• בדיקת השפעות משניות, כמו סוגיות הקשורות לשמירת נתונים והתאמתה למערך של הארגון.
• יצירת מדיניות.
• הכשרת העובדים.
• הכנסת הטכנולוגיה.
• בדיקת מצב לאחר שישה עד 12 חודשים.
גם אם הסוגיה עדיין לא צצה בארגון שלכם, הטכנולוגיה כבר קיימת והיא לא תיעלם. לכן כדאי להקדים ולהתכונן לכניסתה לארגון על מנת להימנע מבעיות פוטנציאליות ולמנף את השימוש במכשירים האלה לטובת העסק.