נושא המשרד הפתוח מעורר חילוקי דעות בין מומחים למשאבי אנוש פחות או יותר מהיום שבו הוא נראה לראשונה. הוא מאפשר אינטראקציה בין העובדים במחיר של אובדן ריכוז, הוא חוסך הוצאות שכר דירה על חשבון התפוקה. עכשיו נסו לדמיין לעצמכם לאן המצב היה מגיע אילו המשרד היה פתוח באמת – לכולם. זה מה שעשתה פירמת עיצוב הפנים האמריקאית dPop.
על פי האתר HC Online, בכל חודש החברה מזמינה, פשוטו כמשמעו, את כל העובדים לעבוד בסטודיו שלה הממוקם במרתף, מקום ששימש בעבר ככספת של בנק וכעת הוסב על ידי dPop למקבילה המקצועית והמודרנית ל- speakeasy- בית מרזח לא חוקי, או בתרגום מילולי "דיבור נוח". ביחס למרחב הסטודיו הפתוח, ימי המשרד הפתוח מכונים workeasies, "לעבוד נוח". אורחים מורשים לבוא ולעבוד ב- speakeasy בין שמונה בבוקר לחמש אחר הצהריים וליהנות מהקפה החופשי, החטיפים והאינטרנט האלחוטי שהחברה מציעה. ביום בחודש שבו הסטודיו הפתוח מזמין את הקהל, מגיעים כ-30 אנשים שמקבלים באמצעות המדיה החברתית של dPop סיסמה לשימוש מאובטח באינטרנט.
אנרגיות טובות
מה פשר הנדיבות הזאת? "זה מביא אנרגיה נהדרת למרחב," אמרה למגזין Quartz מליסה פרייס, מנכ"ל החברה. "יותר אנשים, יותר אנרגיה."
הרעיון עלה בתקופה שבה חברות רבות מאמצות את הרעיון של מרחבי עבודה משותפים עבור העובדים שלהן. חברות כמו Plantronics, סיסקו וגוגל התפרסמו בכך שהן שוכרות משרדים במרחבי עבודה משותפים עבור מועסקיהם שעובדים מרחוק ושעשויים להזדקק למקום שבו יוכלו לעבוד מחוץ לבתיהם, או לעיתים אפילו עבור עובדים שרוצים לעבוד מחוץ למשרדי החברה וכך ליצור רשתות קשרים חדשות ולקבל רעיונות והשראה ממקורות נוספים.
מרחבי עבודה משותפים, כמו ה-hub בתל-אביב הופכים נפוצים יותר ומאפשרים לשכור בהם עמדת עבודה וליהנות ממצב של להיות בלי ולהרגיש עם משרד. אולי בעידן שבו גוברת ההכרה בצורך בלוחות זמנים גמישים והולכות ומתרחבות אפשרויות העסקה מרחוק, מרחבי העבודה האלה הם העתיד.