אהבה היא אוסף של מערכות יחסים: עם המשימות שאנו מבצעים. עם האנשים שמנהלים אותנו ועם האנשים שאנו מנהלים, עם חברינו לעבודה. ג'ייסון לוריטסן, מומחה למשאבי אנוש ומנהל Best Places to Work עבור Quantum Workplace כותב באתר משאבי אנוש HR Examiner שהעבודה נהדרת כאשר מערכות היחסים הללו בריאות ומשגשגות, אבל כשאחת מהן מידרדרת, העבודה מתחילה להיפגע.
לשיטת לוריטסן רבים מאלה שעוסקים בהפיכת מקום העבודה לנהדר שכחו את מערכות היחסים והחליפו את האושר של העובדים ביעילות ואת מערכות היחסים האמתיות בתהליכים מתודיים. האם אתם כאלה? שאלו את עצמכם האם אי פעם:
• יישמתם טכנולוגיה כפתרון כאשר דברים לא עבדו כמו שצריך?
• עודדתם מנהיגים לא להיות "חברים" של אלה שהם מנהיגים?
• תמכתם בהיעדר רגש במקום העבודה?
• עודדתם אנשים להפריד בין "מקצועי" לבין "אישי"?
הגיע הזמן לנטוש את "הפרקטיקות הטובות ביותר" השחורות-לבנות נטולות הרגש שאנו חושבים שעוזרות לעבודה להיות נהדרת, ולהתחיל ללמוד מה כן גורם למערכות יחסים נהדרות לעבוד. אחרי זה צריך לחשוב איך עושים יותר מזה. נתוני מעורבות העובדים מהעשור האחרון מדגישים שמה שחשוב ביותר לעובדים זה להרגיש מוערכים ולקבל הכרה, לבטוח באנשים שעובדים איתם ולדעת שמישהו דואג לצמיחה ולרווחה שלהם. נתונים נוספים מראים שאם העובדים חשים שהם יכולים להיות מי שהם במקום העבודה, גדלים הסיכויים שהם יהיו מעורבים.
לוריטסון כותב שאת כל הדברים הללו הוא מחפש בכל מערכות החיים שיש בחייו – עם אשתו, חבריו וחברים לעבודה. הכרה. הערכה. תחושת הערכה. אכפתיות. אמון. אהבה. כן, אהבה. צריך יותר אהבה במקום העבודה. "אני יודע שבמקום כלשהו מנהל משאבי אנוש התפוצץ עכשיו," כותב לוריטסון. "אחרי הכול, אנחנו משקיעים את החלק הגדול בקיומם של משאבי אנוש בהפיכת מקום העבודה לשקול (שלא לומר נטול רגש), מפעלים יעילים ביותר שבהם אנו מבקשים מאנשים להותיר את האנושיות המבולגנת שלהם בבית…. טעינו."
לוריטסון אומר שאנו צריכים להפוך את האהבה לחלק מהדרך שבה אנחנו עושים עסקים. במקומות העבודה הטובים ביותר בעולם הבינו זאת. כל היבטי הארגונים האלה מתוכננים לקדם אהבה. מנהלים מראים הערכה. עובדים בוטחים במנהיגים שלהם. מנהלים דואגים לאנשים שלהם. חברים לעבודה מקבלים זה את זה כמו שהם באמת. הם מתייחסים אחד לשני כמו אל בני משפחה. אבל אהבה אינה מספיקה, צריך לחשוב גם על הפחד.
האם יש משמעות להערכת עובדים כאשר הם חוששים מהשלכות הכישלון? האם יש אמון אמתי במנהלים בכירים אם המנהלים הזוטרים חוששים להעלות בעיות? לא. פחד קוטל מערכות יחסים והורס את האהבה. הסירו את הפחד. הגבירו את האהבה. כך תעשו את מקום העבודה שלכם למקום עבודה שנהדר להיות מועסק בו.