שיתוף

חווית עובדים דיגיטלית חיובית וחווית מועמדים דיגיטלית חיובית הפכו בשנים האחרונות למרכיב חיוני ביותר בעבודת הארגון.  

אין ספק שטכנולוגיה היא פונקציה חיונית בכל מקום העבודה. עובדים משתמשים בכלים דיגיטליים כדי למצוא משרות, לבצע את משימותיהם במקום העבודה או בעבודה מרחוק, לתקשר עם עמיתים, לקוחות, ספקים ושותפים, ליצור אינטראקציה עם משאבי אנוש ולקבל מגוון רחב של שירותים.

מנהל משאבי אנוש שרוצה לשפר את חווית העובד, בין אם הוא עובד מביתו או במשרד, צריך לבדוק האם הכלים הדיגיטליים עומדים בציפיות העובדים והאם הם מקלים עליהם את העבודה או שלכלים הדיגיטליים שעומדים לרשותם אין השפעה ישירה על שביעות רצון העובדים.

תפקידה של הטכנולוגיה הוא להפוך משימות מונוטוניות לאוטומטיות ולהפוך משימות ותהליכים מסובכים ומורכבים, לפשוטים יותר וכאלה שניתן לבצעם במהירות גבוהה יותר.

לדוגמה, מועמדים לעבודה יחוו חווית מועמד טובה יותר אם הם לא יאלצו להעלות באופן ידני כל פונקציה בקורות החיים שלהם,  לטופס הגשת המשרה הדיגיטלי של החברה.

יש למשל, עובדים שירגישו נוח יותר להגיש בקשת מועמדות על ידי העלאת פרופיל הלינקדאין שלהם בהקשה אחת, לאתר הגשת המועמדות.

מחקרים שבוצעו בעולם בקרב מועמדים לעבודה מצאו, כי חווית עובדים דיגיטלית חיובית חייבת להיות נקודת מוצא בעת שבונים את האסטרטגיה של חווית העובד ואת האפליקציה דרכה מתנהלים עובדים ומועמדים תוך שיפור מתמיד וניסיון מתמיד להבין את צרכי משתמש הקצה (העובד או המועמד).

יש שני שיקולים מרכזיים שצריכים להלקח בחשבון בעת שבונים חווית עובד דיגיטלית: באיזו מידה האפליקציה (או הכלי הטכנולוגי) היא ידידותית ואינטואיטיבית עבור המשתמש, והאם ובאיזו מידה יוצר הכלי הטכנולוגי ערך עבור המשתמש.

בעקרון, מערכות טכנולוגיות חייבות להיות ידידותיות למשתמש (לעובד או למועמד) ואטרקטיביות במידה שהוא יתלהב להשתמש בהן.

יש כמה רמות של חווית עובד (או מועמד) דיגיטלית:

1 הכלי הטכנולוגי מתאים למטרה שלשמה הוא תוכנן, אך הוא לא תוכנן מתוך מחשבה על המשתמש (העובד או המועמד). דוגמה לתכנון שאינו חושב על המשתמש היא מצב בו המערכת דורשת להכניס אליה את אותו מידע פעמיים.

2 הכלי הטכנולוגי שנועד עבור העובדים והמועמדים הינו אטרקטיבי ואינטואיטיבי. ברגע שהעובד או המועמד מבינים את שיטת הפעולה שנדרשת מהם, הם לא צריכים לחשוב על שלב שהם מבצעים. ואם יש שלב שהם רוצים לבצע מחדש, המערכת מאפשרת להם לעשות זאת בקלות ובמהירות בלי להתברבר בחיפושים אחר הדרך הנכונה לעשות זאת.

3 הכלי הטכנולוגי שמיועד לשימוש העובדים והמועמדים מציע ערך למשתמש הקצה (כלומר העובד או המועמד).

זהו כלי טכנולוגי שמתפקד היטב, הוא פשוט לשימוש והוא פותר בעיות ומאפשר לדלג מעל מכשולים תוך שהוא מציע למשתמשים (עובדים ומועמדים), דרכים לתקשר זה עם זה.

למשל, טכנולוגיה ניידת שמאפשרת לעובדים לבצע את משימותיהם בלי צורך ללכת הלוך ושוב אל תחנת העבודה שלהם.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה