על תכנה כשירות (SAAS) כבר למדנו מזמן כמו גם על תשתית כשירות (IAAS), אך חדשנות כשירות Innovation as a Service הוא פתרון מהפכני וחדש.
המדיה החברתית ממשה למעשה את הביטוי המוכר: "זר הוא רק חבר שמעולם לא פגשת", וכיום ישנה קהילה גדלה והולכת של יזמים ואנשי אקדמיה שחושבים כי גאונות וחשיבה חדשנית יכולות מזוקקות לתהליך. מה אם רעיונות פורצי דרך וטכנולוגיות חדשניות יכולות להיות מזוקקות לכפתור בעמוד מדיה חברתית או באפליקציית המונים? האם ניתן לרתום את הקהל לטובת פתרון חדשני לחברות?!.
חדשנות מובילה חברות לבחון את צוותי המו"פ הבין-אישיים שלהם. לדברי גרוס, המייסד והמנכ"ל של חברת טקפיטל – אוניברסיטה של IP: "יש גבול של יצירתיות וחדשנות שאפשר לדרוש ממספר מוגבל של אנשים. בסופו של דבר, חברות יראו כי הרוב המכריע של החדשנות בתעשייה שלהן, מתרחשת מחוץ לארבע הקירות של המשרד , ואף מתקדמת יותר מהחדשנות של החברה".
ההכרה בכך כי רוב החדשנות מתרחשת בעולם שמחוץ לתחומי החברה שלך לא תהיה משמעותית במיוחד עבור החברה, אלא אם כן יש לך איזושהי דרך לרתום את זה בזכות הטכנולוגיה.
Crowdsourcing הוא תהליך אשר מסתמך על קבוצות גדולות, בלתי מובנות של אנשים כדי ליצור תוצאה אחת מובנית, והוא מוחל על משימות רבות בהצלחה רבה. הכוח של רתימת קבוצות של מוחות כדי להשיג דברים גדולים, מאומץ כיום ע"י ארגונים מתקדמים שפועלים לרתום את הקהל כדי לזרז את החדשנות.
לאחרונה, חברת ג'נרל אלקטריק השיקה GE Fuse – פלטפורמה פתוחה חדשה אשר בקשה קלט ממהנדסים בכל רחבי העולם כדי לפתור אתגרים טכניים.
המטרה היתה להאיץ את פיתוח המוצר והטכנולוגיה באמצעות קהילה של מוחות סקרנים הלהוטים ליישם את המיומנויות הטכניות שלהם לפרויקט זה שאתגר אותם. ביניהם: מהנדסים, מדענים ו-פותרי בעיות.
על ידי מינוף המשאבים של הקהל, כמות המוחות החושבים על כל בעיה נתונה מאפשרת להגדיל באופן אקספוננציאלי את מספר הפתרונות. כדי לעשות זאת, יזמים צריכים למצוא דרכים לאסוף, לרכז ולהפיץ פריצות דרך.
גרוס ציין: ""מתוך 15,000 מכוני המחקר בעולם, כ -4,000 מייצרים 80% מקרן ה- IP החדשה. על ידי מינוף אלגוריתם חיפוש ניתן להפיץ את ההתקדמות הטכנולוגית הגדולה ביותר בעולם בזמן אמת. היכולת ללכוד חידושים טכנולוגיים מאגף הידע של האוניברסיטה ולהפוך אותם לנגישים לעולם העסקי היא בעיקרה 'חדשנות כשירות' ".
לכידת חדשנות מן הקהל היא כעת יעלה מספיק כדי להיות חלק מכל ערכת הישרדות של החברה. אבל בגלל שאין קו סיום במרוץ כדי להתקדם, אפשר לצפות שחדשנות כשירות תמשיך להתפתח.
מחקרים מראים כי 95% מהסטארט-אפים נכשלים בשנה הראשונה שלהם בגלל מחסור ברעיונות חדשים. לכן, ברור שכל סטארט-אפ צריך להפוך את החדשנות כשירות לחלק מה- DNA שלו, אם הוא רוצה להתקדם ולהצליח.