כך מסננים מועמדים באמזון

כך מסננים מועמדים באמזון

חברת אמזון נעזרת בצוות של עובדים המכונים "מרימי רף" כדי לסנן מועמדים על פי התאמה תרבותית. התהליך מתיש, ולא במקרה

שיתוף
סינון מועמדים

סינון מועמדים

מפיצת הספרים הבינלאומית אמזון לא מפסיקה לייצר כותרות. בהתחלה היו אלה דיווחים עוכרי שלווה (בעיקר אם אתם לקוחות של החברה) על תנאי העסקה הנוקשים של העובדים במרכזי המשלוח, ועכשיו זה ה"אוקטופקופטר", רובוט מעופף שיוכל להנחית את ההזמנה בפתח ביתכם תוך 30 דקות, מהר יותר מכל משלוח אוכל, או "המשלוחים הטלפתיים" – חבילה מוכנה של כל מה שרציתם עוד לפני שידעתם מה אתם רוצים להזמין.

אמזון, תחת המנכ"ל היצירתי ג'ף בזוס, מקפידה על חדשנות גם בתחום הגיוס. לחברה יש "מרימי רף", עובדים שותפים בתהליך המקוון המחמיר של החברה לבדיקת מועמדים. כידוע, התאמה תרבותית יכולה להיות חשובה ממש כמו כישוריהם של העובדים כאשר יש לקבוע אם היא או הוא מתאימים לארגון. החברות של היום בוחנות גם את האישיות של המועמדים, ובצדק. לחברת אמזון הייתה תוכנית סינון מועמדים כבר מימיה הראשונים, שמטרתה להוציא מהתהליך מועמדים ברמה גבוהה (כן) שלא יוכלו להתאים לתרבות הארגונית של משווקת הספרים המקוונת.

החלטת רבים

ככה זה עובד: קבוצה של עובדי אמזון, המכונה "מרימי רף" (bar raisers) מתנדבת לאשר גיוס מסוים. הם לא עושים זאת בשביל כסף ואינם מקבלים עבור התפקיד תוספת תשלום, גם לא עבור השעות הנוספות המושקעות לטובת העניין – ניתן לצפות ממרימי הרף לעבוד על סינון מועמדים 30 שעות אקסטרה בשבוע בנוסף למשרת היום שלהם. למרימי הרף יש בדרך כלל היסטוריה ארוכה של ראיונות עם מועמדים פוטנציאליים ושל מעקב אחר עובדים שעשו דברים חשובים בארגון. הרעיון הוא שצוות מרימי הרף הופך מעורב בקבלת עובדים במקום שתהיה זאת החלטה של אדם אחד, כך שהסיכון לקבל החלטות גרועות מופחת במידה משמעותית.

וול סטריט ז'ורנל הקדיש בתחילת ינואר כתבה לשיטות סינון המועמדים באמזון. סגנית יושב ראש החברה לתחום השגת כישרונות גלובליים סוזן הארקר אמרה: "אנחנו רוצים להיות הן אובייקטיביים והן מדעיים בגיוס שלנו עד כמה שניתן. הנקודה היא לשפר את הסיכויים שלנו להשיג עובדים לטווח הארוך."

דייב קלארק, סגן נשיא לתפעול ברחבי העולם באמזון, אמר לוול סטריט ז'ורנל, שבדרך כלל החברה תקיים יותר מ-750,000 ראיונות על מנת לגייס 3,000 עובדים חדשים. מרימי הרף "עוזרים להכניס עקביות לסוגי מערכי הכישורים וההשקפות שאנחנו מחפשים," אמר קלארק. תהליך המיון המאתגר באמזון מאותת למועמדים שאמזון היא מקום שקשה לעבוד בו. אם הראיונות מתישים את המועמדים עד כדי כך שהם רוצים לברוח מהבניין, סימן שהם לא מתאימים.

רוצים לשמוע עוד חידושים ורעיונות בגיוס עובדים? הרשמו לכנס הגיוס השנתי

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה