מאז מרץ 2020 העולם כולו נכנס לתקופה של אי וודאו והיעדר יציבות, לרבות מגיפה כלל עולמית, אינפלציה, פיטורים, ריבית שעולה, בעיות באספקה ועוד.
כל האתגרים הללו הביאו איתם מהפיכה משמעותית בדרך שבה ארגונים עושים עסקים ולכן גם בדרך שבה ארגונים מנהלים את המשאב האנושי ואת הכלים שעומדים לרשותם.
התוצאה היא פיתוח מואץ של מגוון רחב של טכנולוגיות ובד בבד גם אימוץ מואץ של טכנולוגיות על ידי הארגונים.
מדובר בכלים טכנולוגיים שמאפשרים לארגונים להתמודד עם האתגרים הללו ומספקים להם יתרון תחרותי. כלים טכנולוגים מהסוג שעד לפני ארבע שנים היו נחשבים לחלום רחוק שאינו בר השגה בטווח הקרוב.
אחד הכלים המתקדמים הללו הוא טכנולוגיית הבלוקצ'יין והמודל המבוזר שלה. מדובר בטכנולוגיה שהגיעה מהתחום הפיננסי ונכנסת יותר ויותר לתחום הארגונים. היא מאפשרת לארגון לשמור על הנתונים שלו בצורה מוצפנת ובטוחה הרבה יותר.
לאור אתגרי אבטחת המידע שרק הולכים וגוברים, יותר ויותר ארגונים מחפשים דרכים יצירתיות להבטחת בטיחותם של הנתונים של העובדים שלהם, ושמירה קפדנית יותר על הקניין הרוחני שלהם (של הארגונים) עצמם.
מנהלי משאבי אנוש זקוקים לכלים טכנולוגים שיאפשרו לעובדים להיות יותר מעורבים בכל מה שקשור לנתונים שנמצאים במאגרים, לקבל יותר שליטה בנתונים שלהם ולפעמים גם לבצע דברים בשירות עצמי, ועל ידי כך להוריד מהעומס המוטל על מחלקת משאבי האנוש.
הביזור המאפיין את טכנולוגית הבלוקצ'יין, יוצר דרכים חדשות לאפשר עבודה מהבית, לבצע עסקאות, לתקשר, ולהקל על אוטומציה מתוחכמת.
חברת המחקרים גרטנר צופה, כי בתוך כשנתיים (עד שנת 2025) יגדל הערך המסחרי המוסף של טכנולוגיית הבלוקצ'יין ויסתכם ביותר מ-176 מיליארד דולר.
זוהי הסיבה לכך שטכנולוגיה זו הפכה מטכנולוגיה שהיתה בלעדית למגזר הפיננסי או קשורה יותר למטבעות קריפטוגרפיים, לטכנולוגיה שמיושמת בהרבה יותר מגזרים.
טכנולוגית הבלוקצ'יין מאפשרת ליצור רעיונות עסקיים חדשים, להאיץ את תהליך אימות העסקאות, ולמנוע הונאות והתקפות סייבר. היא יעילה, אמינה ומאובטחת ביותר.
לאור כל אלה, טכנולוגיית הבלוקצ'יין צפויה להיות גורם מכריע בניהול המשאב האנושי מהבית, וגורם מכריע להכנסת השינויים הטכנולוגים הצפויים בשנים הקרובות, לרבות שיפור מעקב אחר נתונים, יצירת מערכות לפיתוח פטנטים, מעקב אחרי משימות העובדים ועוד.
מגמה נוספת שצפויה לצבור תאוצה בתחום הטכנולוגי היא שולחן העבודה כשירות. בשוק העבודה כפי שהוא כיום, לאחר שעבר הרבה מאוד שינויים ומהפיכות,
בכוח העבודה של היום, עובדים במשרה מלאה אינם העובדים היחידים שזקוקים לגישה לפלטפורמות הטכנולוגיות ולאפליקציות של החברה.
גם עובדים עונתיים, עובדים יומיים, עובדי מוקד, פרילנסרים ועוד, הפכו זה מכבר לחלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת של ארגונים רבים.
יתכן מאוד שסוגים שונים של עובדים אינם זקוקים בהכרח לאותה טכנולוגיה, או שהם נזקקים לה לפרקי זמן קצובים מסויימים.
כאן נכנסת לתמונה טכנולוגית 'שולחן העבודה במחשב – כשירות' (Desktop-as-a-Service או DaaS).
טכנולוגיה זו מאפשרת לארגון להקצות שולחן עבודה וירטואלי לעובד יחיד או פרילנסר יחיד או לקבוצה ספציפית של עובדים, בהתאמה ישירה להגדרת התפקיד שלהם ולמשימות שהם נדרשים לבצע.
כאשר המשימות שלהם מגיעות לסיומן, והם אינם זקוקים עוד לגישה לנתוני החברה, ניתן לבטל את ההרשאות במהירות ובקלות.
טכנולוגית ה-DaaS מהווה גם פתרון שניתן להרחבה רבה בקלות ובמהירות, באופן שניתן להוסיף בקלות תחנות עבודה של משתמשים בעת הצורך.