שיתוף

תמיכה של מנהלי משאבי אנוש בעסקי הארגון פירושה שמנהלי משאבי אנוש חייבים להרחיב את הגדרת תפקידם אל מעבר לתפקידים האדמיניסטרטיביים המסורתיים.

עליהם להפוך לשותפים אסטרטגיים של ההנהלה הבכירה, התורמים באופן פעיל למטרות הכוללות של החברה.

במסגרת זו, מנהלי משאבי אנוש אחראים על יצירת מתאם גבוה בין האסטרטגיות של ניהול כישרונות ליעדים העסקיים.

כמו כן עליהם לוודא שלארגון יהיו העובדים הנכונים בתפקידים הנכונים, כדי להניע צמיחה וחדשנות.

מנהלי משאבי אנוש מעורבים בעיצוב התרבות הארגונית של החברה, טיפוח מחוברות עובדים והנעת יוזמות המשפרות את הפרודוקטיביות והביצועים של הארגון כולו.

בנוסף, מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד מכריע בתכנון כוח האדם, באופן שמסייע לצפות ולהגיב לצרכים העסקיים המשתנים של הארגון, על ידי גיוס העובדים המתאימים ביותר, פיתוח עובדים ושימור כישרונות מובילים.

זאת ועוד, מנהלי משאבי אנוש חייבים להיות מיומנים במינוף ניתוח נתונים כדי להכריע החלטות, החל בניתוח נתונים לצורך זיהוי פערי מיומנויות ועד לשיפור שביעות רצון העובדים ושימורם.

תפקידם של מנהלי משאבי אנוש הוא לתמוך בהנהלה הבכירה, בהתמודדות עם אתגרים מורכבים כמו עבודה מרחוק, גיוון והכלה, ועמידה ברגולציה.

כל אלה גורמים לכך שהארגון יישאר אג'ילי ותחרותי. תמיכה בעסקי הארגון בדרכים אלו, מאפשרת למנהלי משאבי אנוש לתרום ישירות להשגת החזון האסטרטגי של החברה והצלחתה ארוכת הטווח.

אלא שכדי להצליח במשימות הללו, מנהלי משאבי אנוש זקוקים לצוות משאבי אנוש שיהיה חדשני, יצירתי ובעל יוזמה.

אחת המכשולים החמורים שמעכבים את הצלחתם של מנהלי משאבי האנוש לתמוך בעסקי הארגון נעוץ בכך שהעובדים המקצועיים ביותר בתחום משאבי אנוש סובלים משחיקה ומשיעורי תחלופה גבוהים יותר מאנשי המקצוע בכל אחד מהתחומים האחרים בארגון.

מצב זה מטרפד את היכולת של מנהלי משאבי האנוש להצליח במשימה של ניהול המשאב האנושי, טיפול בשחיקת עובדים והגברת שימור הטלנטים של הארגון.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב בשנים האחרונות עולה, כי אחוזי נטישת העובדים במחלקות משאבי אנוש, גבוהים משמעותית מאחוזי הנטישה בכל המחלקות האחרות בארגון.

אחת הסיבות לשחיקה ולנטישה היא שצוות משאבי אנוש לא מיישם על עצמו את שיטות מניעת השחיקה שהוא מקנה לעובדים במחלקות אחרות.

כדי להתמודד עם תופעה זו, מנהלי משאבי אנוש יכולים להזכיר לעובדי הצוות שלהם לנצל את החופשות ואת הטבות הרווחה הנפשית של החברה, בפרט לאחר משימות שכרוכות בסטרס גבוה כמו למשל סיוע לעובדים מפוטרים במהלך ארגון מחדש של החברה.

בנוסף, מנהלי משאבי אנוש יכולים להשתמש בטכנולוגיה כדי להעניק סיוע לעובדי הצוות שלהם.

הטכנולוגיות המתקדמות ובראשן הבינה המלאכותית יכולות לייעל תהליכי משאבי אנוש מסוימים, לפנות זמן לעובדי צוות משאבי האנוש ולהוריד כמה משימות ממכלול המשימות המוטלות עליהם.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה