משרדי האוצר והתמ"ת נדרשו היום (יום ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת, לאייש תקנים נוספים ברשות להגנת הצרכן בתוך שבועיים.
ח”כ ישראל חסון שיזם את הדיון אמר במהלכו: "היה יותר זול לתגמל מזכירה מאשר לתקצב עוד תקן. מי שרצה לסרס את הרשות תמורת קומץ שקלים- הצליח."
הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס (בצילום), הוסיפה כי הגנת הצרכן קיימת במסגרת משרד התמ"ת משנת 1982 ומאחר שהאכיפה והפיקוח פוצלו ל-4 מחוזות, היה צורך לעשות סדר ולהקים את הרשות, על מנת שתתמודד עם עבירות הליבה שבהן יש פגיעה קשה לצרכנים. לדבריה, ברשות מונחים שמונה תיקים עבי כרס שממתינים לטיפול, לשם כך היא צריכה עובדים מקצועיים. "היום יש 6 עובדים חוץ ממני ברשות כשהיו צריכים להיות 31", אמרה.
עו"ד פינקוס ציינה בנוסף, כי התשובה של אגף התקציבים באוצר לסוגיה, הייתה שהיא צריכה להשתמש בעובדי המחוזות במשרד התמ"ת, אולם לדבריה אין להם את הכישורים שעונים על צרכי הרשות. "לא מאפשרים לי גיוס כוח אדם כדי להתמודד עם התיקים הגדולים של כשלי השוק", אמרה.
מנכ"ל משרד התמ"ת, משה לביאן, אישר את דברי הממונה ואמר כי עובדי המחוזות צריכים ונותנים שירות לרשות, אך אין הם יכולים לסייע לה בחקירות הליבה.
בסיכומו של דבר, דרש יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה, ממשרדי התמ"ת והאוצר, למצוא דרך לאיוש התקנים החסרים ברשות וזאת בתוך שבועיים ימים.