העובד דורש תשובה עכשיו!

העובד דורש תשובה עכשיו!

הצרכן המודרני מאופיין בדרישה גוברת לסיפוקים מיידים. רצוי להפנים תפיסה זו גם מבחינת העובד, המתפקד במובנים רבים כלקוח

שיתוף
חוסר סבלנות

אנשי משאבי האנוש מקצועיים המעוניינים להישאר עם אצבע על הדופק, מקפידים לעקוב אחר חידושים ומגמות בתחום, כמו תוכנות מחשב עדכניות ושינויים חברתיים ודמוגרפיים אשר ייעלו את יכולותיהם וטיב עבודתם.

תחום אחד אשר נפקד מסקירתם שלא בצדק הינו המגמות המשתנות של התנהגות הצרכנים, אשר יכולות להועיל להם מאוד ללמוד כיצד להפוך את עובדיהם למרוצים יותר.

ברור לכל כי עובד החברה מתפקד כצרכן לכל דבר. יתרה מכך, באופן טבעי טרנדים בקרב צרכנים הופכים לטרנדים בקרב מועסקים, שכן בסופו של דבר מועסקים הם גם צרכנים והמטרות שהם מעוניינים להשיג מן העולם משתקפות במה שהם רוצים מהעולם הקטן יותר הסובב אותם- דהיינו מקום העבודה.

צרכן חסר סבלנות

חברת Trendwatching.com המתמחה בניבוי טרנדים עתידיים בקרב צרכנים לצד העלאת תובנות עסקיות, מאבחנת כי בעולם העסקים מתרחשת תופעה הצוברת תאוצה, במסגרתה הצרכן הופך בעל דרישות גבוהות יותר, זקוק לסיפוק צרכים מיידי וחסר פשרות מאשר בעבר, ובמקביל המותגים נהפכים לספקי סגנון חיים הממוקד במתן מענה לאותם צרכים, התשוקות והגחמות של הלקוחות, לא משנה היכן ומתי הם נמצאים. תופעה שהם כינו  "Servile", או בתרגום לעברית- התרפסות.

המומחה למשאבי אנוש מייקל הברמן, כותב ב- blogging 4 jobs שלהערכתו חברות שהבינו את חשיבות ה- servile לגבי לקוחותיהן, עד מהרה יגלו שעליהן לעשות את אותו הדבר גם עבור עובדיהן. אחד ההיבטים של servile הוא מה שמכונה Nowism, שאפשר לתרגם כ"עכשווּת". העכשוות נולדה מתוך תחושת הזמן הדחוס שמאפיין את החיים בחברה המערבית. לצרכנים  או למועסקים אין זמן לנוח. הם כל הזמן מחפשים דרכים לעשות את הדברים מהר יותר ובקלות רבה יותר כדי להשיג לעצמם עוד זמן. ב- Trendwatching.comהגדירו זאת כך: "צרכנים דורשים כלים ושירותים שיעזרו להם להפיק יותר מהרגע הנוכחי, קצר ככל שיהיה."

משמעות ה"עכשוות" מבחינת היצרנים והספקים היא שהצרכנים מחפשים סיפוקים מידיים שאותם יקבלו באמצעות מוצרים, שירותים וחוויות בזמן-אמת. הצרכנים מצדם תורמים את חלקם לתוכן של מוצרי זמן אמת שמתפתחים ללא הרף.

השפעת ה"עכשוות" על עולם משאבי האנוש

הברמן גורס שמנהלים חוזים בתופעה זו גם ביחסיהם עם עובדיהם, שכן הדרישה לסיפוקים מידיים קיימת גם כיום באופן מורגש גם במקום העבודה. לדבריו, הטרנד של ה"עכשוות" משפיע על מחלקות משאבי האנוש בכמה מישורים:

•    צורך בטכנולוגיית משאבי אנוש שמספקת באופן מקוון תשובות לשאלות שהעובד אינו יכול לחכות איתן עד מחר.
•    שינוי כולל במבנה ובגישה המחשבתית להערכת ביצועים, כך שיסופק משוב מידי באמצעות תוכנות של רשתות חברתיות פנים-ארגוניות (כמו chatter, Jive, Yammer ואחרות). זאת מכיוון שהמתנה למשוב עד סוף השנה פחות אפקטיבית, מבחינתם של שני הצדדים. המשוב היעיל ביותר הוא זה שניתן בצמידות לביצוע מסוים ומתייחס אליו באופן נקודתי וענייני.
•    סיפוק אסמכתה מידית למועמדים לכך שקורות החיים שלהם או הגשת טופס המועמדות התקבלו במערכת.

בנוסף לאלה, העכשוות יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שקשורות למאפיינים הייחודיים של החברה. אם מדובר למשל במוקד מכירות, העובדים יקבלו טבלת נתונים בסוף כל יום שתפרט את מספר השיחות, מספר הרכישות מול מספר הסירובים, לקוחות חוזרים, מתעניינים וכדומה.

אם אתם שייכים לדור ה-X או לדור בוגר יותר, הצורך בסיפוקים מידיים עשוי להיראות לכם ילדותי (והוא אכן מאפיין ילדים צעירים), אבל אם נבחן את עצמנו, נגלה שבכל פעם שאנו רוצים לברר עניין מסוים או לקבל מענה לשאלה אנו מיד פונים לגוגל במחשב או בטלפון החכם, ואם נגמרה הסוללה או אין אספקת אינטרנט, אנחנו מתחילים להתעצבן.

ב- Trendwatching.com נאמר כי "בעולם המקוון שעדיין ממשיך להתרחב במהירות, סיפוק מידי הופך אף קל יותר להשגה: 'דיגיטלי' הפך שם נרדף ל'מידי'. יתרה מזאת, אם משהו דיגיטלי או מקוון איטי מדי, מסורבל מדי, כתוב עלוב מדי, או משעמם מדי, התחליף נמצא במרחק של חיפוש ולחיצה בלבד. וכן, כל זה בונה באופן בלתי ישיר את ציפיותיהם של הצרכנים גם בעולם 'האמיתי'."

הברמן מזכיר שהדבר נכון גם למועסקים. חברה שלא תספק לעובדיה משוב מידי, תשובות מהירות, טכנולוגיה מעודכנת ותחושה שהם מוציאים את המרב מהזמן הדוחק שלהם, תמצא את עצמה מתמודדת עם תחלופה מהירה של כוח אדם.

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה